Gå til innhold

Søster som er overvektig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei søster som er overvektig, og mamma ser ikke problemet.

Jeg er litt usikker på hvor høy hun er, men tenker hun har en normal høyde for ei som er 11 år. På litt under to år har hun gått opp ca 20 kg. Hun veier nærmere 70 kg. Jeg har prøvd å prate med mamma, men avviser det med "valpefett".

Hun spiser unormalt mye og beveger seg veldig lite. Jeg er redd for at det kan bli verre. Hun har jo en spiseforstyrrelse.

Jeg har mange tanker om det. Kan det være psykisk? Kan det være noe fysisk? Hva hvis hun tipper andre veien og får anoreksia? Eller hva hvis det blir verre? Det er en del sykdommer forbundet med overvekt som for eksempel diabetes.

Vi bor på forskjellige steder og jeg har derfor ikke så stor mulighet til å følge opp. Hva jeg kan jeg, som storesøster gjøre? Mamma nekter virkelig å se problemet.

 

Jeg vil virkelig at min søster skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ta kontakt med helsesøster på skolen hennes eller på helsestasjonen. Din søsters vekt er definitivt ikke normal til å være så lita og som du sier selv, overvekt medfører faktisk problemer.

 

Det er faktisk på grensa til barnemishandling å la et barn bli så overvektig. Med mindre hun er unormalt høy til å være 11 år så er 70 kg alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...