Gå til innhold

Betaling til trillepiker


ikita

Anbefalte innlegg

Jeg syns 100 kr timen for å trille tur med barnevogn er veldig mye!!!! Som dagmamma er det vanlig å ta 200 kr. DAGEN!!!!! bare til sammenligning......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100 kr timen for å trille barnevogn for en under 18 år? En som er under 18 får aldri over 100 kr timen ved å få seg en vanlig jobb, så hvorfor skulle de få det for å trille?!

Aldri i verden om jeg kommer til å betale så mye. Synes 50 kr høres ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timelønn skal forresten alltid regnes brutto!

Dette grunnet at det er stoooor forskjell på hva den enkelte betaler i skatt.

Trodde det var logisk for de fleste, men tydligvis ikke...

En måned tilsvarer i snitt 162,5 timer for de som lurte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr i timen? Serriøst? Det syns jeg var vanvittig masse!

Som ped leder i barnehage har jeg utbetalt i underkant av 135 kr i timen, kanskje jeg heller skal begynne som trillepike?

Jeg gav 50 kr timen til vår trillepike, og hun gav oss tilbakemelding om at hun syns det var mye for å trille! Hun får fortsatt 50 kr timen, og hun stiller gladelig opp for den summen!

 

:-)

Man går jo ikke å triller en hel dag fra 8-16, vel?

Synes det er rett og rimelig å gi litt mer timelønn når man kun triller et lite antall timer om uken... Det skal jo gi litt fortjeneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis trillepiken er under 16år gjelder egne regler for dette. De under 16år har bare lov å tjene inntil ett visst beløp som lommepenger. For 10år siden så var det max 50timen og max 2 timer jobb hver dag. gjennomsnittet ligger på rundt 25-30kr timen. Og de triller ca 1-2timer max. Fra skoletid slutter til fritidsaktiviteter begynner. og i helgene har de kanskje flere oppdrag.

 

En jente på 13 triller 5 timer en lørdag og søndag og får 30kr runden. Da sitter hun igjen med 300kr til seg selv i lommepenger. Det må være bra synes jeg. Er det nær slekt som tar en runde får de som regel litt mer hos deg og mindre hos andre :D Ikke tenk bare at de triller ett runde, de fleste innen dette triller 5-6runder hver dag lørdag og søndag. da har de ukelønn for hele uka :)

Jenta vår på snart 10år, hjelper til hos svigerinnen min lørdag og søndag noen timer hver dag, hun får 20kr hver dag. Det er egne regler etter alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=4barn+en til :)' timestamp='1330014348' post='144024930]

Hvis trillepiken er under 16år gjelder egne regler for dette. De under 16år har bare lov å tjene inntil ett visst beløp som lommepenger. For 10år siden så var det max 50timen og max 2 timer jobb hver dag. gjennomsnittet ligger på rundt 25-30kr timen. Og de triller ca 1-2timer max. Fra skoletid slutter til fritidsaktiviteter begynner. og i helgene har de kanskje flere oppdrag.

 

En jente på 13 triller 5 timer en lørdag og søndag og får 30kr runden. Da sitter hun igjen med 300kr til seg selv i lommepenger. Det må være bra synes jeg. Er det nær slekt som tar en runde får de som regel litt mer hos deg og mindre hos andre :D Ikke tenk bare at de triller ett runde, de fleste innen dette triller 5-6runder hver dag lørdag og søndag. da har de ukelønn for hele uka :)

Jenta vår på snart 10år, hjelper til hos svigerinnen min lørdag og søndag noen timer hver dag, hun får 20kr hver dag. Det er egne regler etter alder.

 

det skulle står 30kr pr time pr runde. haff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...