Gå til innhold

Hva syns dere om Haley Sofie?


Veslepus86

Anbefalte innlegg

Det ble etterspurt i flere innlegg her om dokumentasjon på belastende navn.

 

"Ronny går mest konkurs"

 

http://e24.no/jobb/r...konkurs/3340018

 

http://www.dagbladet...g/navn/8756358/

 

Opp i gjennom så har det vært endel liknende forskning. Jeg kjenner selvsagt også unntakene, men tallene taler jo også for seg.

 

Men det sir jo intet om, hvilke navn som statistisk vil begå mest kriminalitet/gå mest konkurs i fremtiden.

Det eneste som er sikkert er vel at om man har et sjeldent navn, f eks Baltazar, Melchior eller Kittel, så er sjansen mindre for å havne i en statistikk av den sorten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Men det sir jo intet om, hvilke navn som statistisk vil begå mest kriminalitet/gå mest konkurs i fremtiden.

Det eneste som er sikkert er vel at om man har et sjeldent navn, f eks Baltazar, Melchior eller Kittel, så er sjansen mindre for å havne i en statistikk av den sorten....

 

Jeg er helt enig med deg, Giss, det sier ingenting om fremtiden. Så det er bare ren synsing. Mitt svar var til de som tviler på at det ikke er forsket noe på navn som har vært noe belastende, hvor de etterspurte tidligere i tråden om det var belegg for å snakke om belastende navn fra tidligere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sir jo intet om, hvilke navn som statistisk vil begå mest kriminalitet/gå mest konkurs i fremtiden.

Det eneste som er sikkert er vel at om man har et sjeldent navn, f eks Baltazar, Melchior eller Kittel, så er sjansen mindre for å havne i en statistikk av den sorten....

 

Jeg er helt enig med deg, Giss, det sier ingenting om fremtiden. Så det er bare ren synsing. Mitt svar var til de som tviler på at det ikke er forsket noe på navn som har vært noe belastende, hvor de etterspurte tidligere i tråden om det var belegg for å snakke om belastende navn fra tidligere av.

 

Egentlig er det nesten litt trist å lese den statistikken for den bekrefter så mange fordomme - og værst må de jo være for de Ronny'er osv som slett ikke er typen til å telle med i statistikken. Og dem er det jo mange av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...