Gå til innhold

Snart 4 mnd :-)


lisstupp

Anbefalte innlegg

Snuppa har blitt så stor jente. Hun er 6,5 kg og 65 cm lang ( 3 mnd). De søte pludre lydene har forsvunnet, nå roper hun og knurrer, sikkert for å overdøve storesøsken :-) Flink til og sove om natten har hun vært hele tiden. Sover ikke så mye på dagen lengre. Når hun er på fanget vil hun helst sitte. Når hun ligger på gulvet kaster hun lekene unna, og har noen uhell med å rulle rundt fra mage til rygg. Når hun ligger på rygg, flytter hun seg bort fra leketeppet, hun skyver fra med hælene. Også klør det i munnen, hun er den av mine barn som ivrer mest etter å bite på ting, men har ikke fått tenner ennå. Hun nekter smokke og flaske, så mor kan ikke være så lenge borte. Gleder meg til hun vil ha grøt og vann.men ennå vokser hun godt på morsmelk, i følge helsesøster trengte vi ikke å begynne med grøtfør 6 mnd. Men vi får nå se på det da. Har dere begynt med grøt til deres oktoberbaby? Hvor store er babyene deres? Min lille bruker str 68 i tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 4 mnd om 3 dager. Hun bruker 62/68 i klær. Skal veie henne imorgen tenkte jeg. Men på 3mnd kontrollen var hun 5,8kg og 60cm lang. Hun tar både bryst, flaske og smokk =) Hun har ikke begynt å rulle fra rygg/mage enda, men snur seg rundt sidelengs. Hun ''snakker'' mye, tygger og slikker på fingrene siden. Holder i lekene og kaster dem rundt seg. Hun kan ligge en god stund på magen og kikke. Er blitt mer urolig på natten. Ammer 3-4 ganger om natten og når kl er 06 er hun lys våken og klar for å stå opp. Før kunne hun såve hele natten og våknet ikke før jeg vekket henne kl 09! Hun liker godt å sitt på fanget, elsker Tv'en og smiler mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen er 3 1/2 mnd, og rundt 67 cm lang.. bruker 68 i klær. Han kommer seg bortover gulvet med rulling, først fra rygg til mage, og så mage til rygg.. sånn går det bortover! Har holdt på med det i et par uker nå. I dag ble han så sur når han lå på magen at jeg la et teppe på "favoritt"sia, den han ruller på.. og da bestemte han seg for å rulle andre veien. :) Vil sitte selv, helst ikke ligge. Gooer og gaaer en del ennå, men kan kjefte ganske høyt når han leker aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann jenter :)

Her vokser snuppa i rekordfart! Bruker str 68. Kan bruker noe 62 hvis det er stort i str. PÅ 4 mnd kontroll veide hun 7,3kg og var blitt 65,5 lang. Hun er nÅ ca 4 1/2 mnd.

 

Søvnmessig er hun ikke inne i en god periode. VÅkner mye pÅ natten, 1-3 time vil hun ha mat bÅde dag og natt. Har begynt Å gi grøt, trodde det skulle hjelpe, men den gang ei :( Ble nesten litt verre med oppvÅkninger etter vi begynte med grøten faktisk. Merkelige greier azzÅ..

 

Ellers sÅ er volumet pÅ prinsessen skrudd seg godt opp, her hyles og hoies det hele dagen lang. Tror hun eksprimenterer med stemmebÅndene ;) hehehe, fÅr oss en god latter iallefall!

 

Hun koser seg pÅ matten sin, der ligger hun pÅ rygg, ruller seg over pÅ magen men kommer seg ikke tilbake igjen. Men hun ligger lenge før hun blir utÅlmodig. Har begynt Å trekke bena oppunder seg nÅr hun ligger pÅ magen, sÅ er vel neste utviklingstrinn hun holder pÅ meg nÅ.

 

Eller sÅ er hun blid som en sol stort sett hele dagen, men kan lett bli overtrøtt, sÅ mÅ lese henne godt sÅ jeg fÅr lagt henne før det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...