Gå til innhold

*Gullfiskbollen* Ny 15. februar


*Ruger på novembersnuppe*

Anbefalte innlegg

Er det MULIG?? Vet dere hvor jeg skulle vært kl.13 i dag?? I TROMSØ!!!! :o Jeg er IKKE i TromsØ, for jeg fikk beskjed om at jeg skulle få time på MITT sykehus som er 10 min å kjØre til, ikke 4 timer som det er til TromsØ!!

 

Satt å leste på brevet for å dobbeltsjekke hvor jeg skulle mØte, og la merke til underskriften der det sto tromsØ..Måtte ringe det nr for å forsikre meg om at jeg skulle på mitt sykehus, men neida, den avdelingen er nede for tiden og sender alle sine pasienter til TromsØ. Arg!! Hadde jeg lest brevet i går så hadde jeg rukket timen i dag, hadde passet fint, sambo har fri og kunne ha kjØrt meg dit, Leah kunne vært med og vi kunne ha fått en fin tur. HVORFOR leste jeg ikke I GåR???

 

Fikk ny time 15.mars kl.8 om morgenen, og har ordnet sånn at pappa blir med for sambo er jo på jobb da. Da tar vi med Leah og drar kvelden fØr og overnatter hos tanta mi hvis hun sier at det er greit og så passer pappa på Leah mens jeg er hos legen og så drar vi hjem etterpå..så det ordnet seg jo, men gjett om jeg fØlte meg teit da jeg snakka med TromsØ :P Er bare glad jeg ikke mØtte opp på sykehuset og satt der og ventet på en time jeg ikke hadde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dossa: Så koselig med unger som leker og ikke krangler :) Og bra at dere er på bedringens vei. Håper du kan få fri i morgen, så du får slappet av litt og bli helt bra :)

 

TjoHei: Flott å høre at du er bedre :) Høres deilig ut å få ryddet i skapet..forresten litt missunnelig på walk-in :) Alltid godt å få ryddet ut det som ikke brukes og få litt orden på ting :) God tur på vinterferie, kos deg masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Leah ;) huff da :( enda godt du fant ut av det da ;) ja ja da får du kose deg resten av dagen :)

Ja walk- in er digg det men guuud så mye klær man får plass til dah og med over 100 par sko så er det ganske fullt så godt å få ryddet :)

Var vel en av de tingene jeg falt for når vi kjøpte huset egentlig masse skap plass overalt og badekaret da seff ;) he he men har vært et oppussings prosjekt som fortsatt pågår men begynner å bli bra nå da ;) ja ja får vel forsette litt ;)

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh, jeg vil ogsÅ ha walk-in!!!! :D

 

Leah, synd at du blingset pÅ hvilket sykehus, men mÅtte le litt ogsÅ, da - du skriver sÅ morsomt :) HÅper det ordner seg neste gang.

 

Dossa, godt at dere alle er pÅ bedringens vei. HÅper dere slipper unna leeenge nÅ, dere har virkelig hatt deres del! Men det er vel kanskje litt sÅnn nÅr man har flere barn. De bygger i hvert fall immunforsvar :)

 

Er det ingen som har testet i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg sniker igjen inn hit fra jobben :D

 

Leah: Huff da :( Ikke greit å få med seg alt alltid. Men det er da bare 2 uker til timen din.

 

Dossa: Godt å høre at det går bedre med dere syke. Masse masse god bedring vennen :)

 

Tigerlise: Jeg har ikke testet i dag. Føler at det ikke er noe vits i å kaste bort tester. Jeg er sikker på at jeg ikke er gravid :( Sukk...

 

Nei, må tilbake på jobb så dere får kyllinger å spise neste måned ;) Ha en fin dag mine skjønne gullfisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb og hoppet rett til sengs med feber på 39.4 *blæ*

Håper litt søvn hjelper på formen :) Ja det bir vel fort masse sjukdom med 3 unger Tigerlise *ler* Men de er da flinke og samarbeider slik at de blir sjuke likt :P

 

Leah, måtte le litt av innlegget ditt ;) Slikt kan skje den beste vettu :) bare så fint at du fikk ny time pg at de i Tromsø ikke ble sure.

 

Tjohei, en tur høres bra ut :) kose dere masse!!

Du er en slik person du også som presser kroppen til det ytterste :P Vi burde ikke gjøre det, ender vel med at vi sliter oss helt ut og går på en smell.

 

Jeg fikk fri fra jobb imorra, blir ikke mye hvil siden alle ungene også må være hjemme. Men vesla og jeg får ta en dupp og de to andre se en film :) Da går det ;)

 

Nå skal jeg sove litt.

Ha en fin dag søtinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

Jeg er sykepleier på heltid for øyeblikket, og satt hele kvelden i går på legevakten med en dårlig snuppe. Hun kviknet heldigvis til av den lange ventetiden, og fikk beskjed om at hun trolig hadde en kraftig mageinfeksjon. Idag har hun spist for første gang siden lørdag, og nå tror jeg det går fremover. Jeg har vært hjemme med henne idag, og det var jammen deilig med en dag på sofaen :)

 

Dossa, dere har virkelig fått deres dose med sykdom de siste månedene! Uff, for noe dritt :( Masse god bedring!

 

Leah, måtte le litt av innlegget ditt. Men så kjipt likevel, og Tromsø er jo langt unna! Godt at du fikk ordnet ny time :)

 

Tjohei, jeg er også misunnelig på walk-in closet! Vi holder på å innrede en nyoppusset gang nå, men Bohus har feilinformert oss i forhold til bestilling av varer, slik at vi trolig må prøve å finne noe nye løsninger. Så jeg googler rundt etter en perfekt skohylle ( med GOD plass) og matchende hattehylle. Ha ellers en riktig god ferie!

 

Cornflake, ikke kjekt å høre at du ikke har troen. Ikke gi opp håpet allerede vennen, det er fremdeles noen dager igjen!

Hørte rykter om at storken har det travelt for tiden, med flere gjøremål både i Trøndelag, Stavanger og på Østlandet ;) Vil så gjerne ha dere andre med videre til 1. trimester!

 

Prøvekanin, jeg er spent på testingen din?

Og hvordan går det med deg, kjære Metti? Godt å høre at de er så positive på klinikken :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Har ikke tatt ny test enda, tenkte å ta ny test imorra eller torsdag.

Redd for å bli skuffa så venter litt med neste test i håp om en sterkere strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som ikke tester, Prøvekanin og Cornflake :) Er vel ingen hemmelighet at ikke jeg hadde klart det *ler*

 

Hurraaa, fikk brev fra St. Olavs i dag. Nå blir vi virkelig tatt på alvor. Fikk rekvisisjon til div. blodprøver med brevet, bl.a. kromosomprøver for begge to. I tillegg må jeg ta en del ekstra prøver (fastende *urk*). Noen av prøvene må behandles på en spesiell måte (bl.a. noen som må fryses), så vi må ta dem på St. Olavs. Blir 2 timer å kjøre hver vei, men da kan vi stikke innom IKEA med det samme, hihi. Tar prøvene allerede i morgen, for det kan ta opptil 6 uker før de har fått alle svarene. Så blir det nærmere vurdering på bakgrunn av prøvene, og om vi skulle klare å bli gravide i mellomtiden skulle jeg få jevnlig oppfølging og UL fram til uke 12 :D :D :D Føler vi blir tatt skikkelig godt vare på nå, så er glad vi satser denne siste runden. Nå føler jeg at vi har prøvd alt, og klaffer det ikke så skal jeg slå meg til ro med det. Er ikke mer vi kunne gjort uansett.

 

Dossa, hvordan går det med formen, snuppa? Og dere heldige gravide, er formen bra?

 

Beklager ego-tripp, ble bare så glad for det brevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Tigerlise :) Må nesten spørre deg, hvor på St.Olav er det du skal ta blodprøve. Jeg har fått rekvisisjon jeg også, men har ikkepeilig hor jeg skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Tigerlise :D at dere blir tatt på alvor. Kjempe bra med oppfølging snuppa. Nå skal det gå bra og før du veit ordet av det så sitter du med en positiv test i hånda ;)

Formen er ikke god. Har godt over 39 i feber så har bedt mannen bli hjemme imorra. Jeg er ikke i form til å se til ungene. Hater å være dårlig *grrrrr*

 

Cornflake :wub: flink du som ikke tester. Jeg har veldig lyst til å svi av en test til helga :D Tenk om jeg fikk se en tydelig strek ;) Det hadde gjort livet helt perfekt *smiler*

 

Sitter med Strofe på fanget, han maler så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise! Dette var gode nyheter!! tjohei: Takk for oppmuntrande ord! Snuppa- stakkars deko, god betring!

 

Eg har fått mannen min heim, det er fantastisk. Men eg har også fått kvalmen tilbake med full styrke ( den har jo vore redusert mens eg var 100 prosent sjukemeldt. )Så IKKJE kjekt å vera tilbake på jobb. ER heilt utmatta. Skal jobba 60 (hugsar ikkje om eg skreiv i går :) ) og skal då ha fri to dagar no. Det ksal bli uendeleg godt. Skal sova i heile morgon!!!

 

Me har bestilt ferietur i mai. Har brukt så masse tid på dette med reiseing i graviditet, alle mulige farer osv. Men no har eg landa på at ein kort tur må gå bra- i veke 26. Skal fly til stocholm- ein time, vera der 4 nett, fly til berlin, litt over ein time, vera der 3 nett og fly til bergen, nesten 2 timar. KVa trur de om det? Tenker de det er farlig? Ingen toxoplasmose iallefall, og ingen blodpropp vil eg tru. Spahotell i berlin, i stockholm har me ikkje bestilt.

 

Ha det riktig godt. Stor klem frå kvalme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake: det kan hende det er på Hjerte- og lungeavdelingen dere skal ta prøvene. Det var der jeg tok mine prøver med rekvisisjon fra gyn. Det er kølappsystem og dere leverer rekvisisjonen i skranke 1 når der er deres tur isåfall :) Så er det flere rom nedover en korridor der noen åpner døra og tar imot dere. De har da mottat rekvisisjonen fra skranken og vet hva de skal ta av prøver. Nesten sånn apoteksystem. Masse lykke til! Står det adresse i brev evt..? Adressen hos meg var nemlig misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:) Mange dager siden jeg har skrevet nå...

 

Leah, så inmari kjedelig når man oppdager sånne ting for seint, men fodt du fikk ny time og fikk avklart det før du troppet opp og ventet:)

 

Dossa: Uff, ikek gøy med mange syke, ta vare på deg selv snuppa, godt du har bedt mannen være hjemme litt så du kan pleie deg selv! God bedring! God bedring til snuppa di også snuppa+ spire (rart og ikke skrive verpesyk foresten, men veldig bra!!)

 

Tjohei: walk in closet!! Misunnelig på den ja...det er kanskje det eneste i huset vårt jeg savner, det med mye lagringsplass...vi er short på lagringsmuligheter... (men da blir det også mindre skrot som samler støv):P

 

Tigerlise: dette var godlesning vennen! veldig bra at dere endelig blir tatt på alvor, jeg skal krysse alt jeg har på at dette er gangen for dere:):) Lykke til med prøver og div!

 

Lilla: så kjedelig at du er mye mer kvalm nå igjen...husker så godt fra forigje gang hvordan det var så føler med deg!! jeg er så forundret fortsatt over at jeg er så lite kvalm..kan ikke skjønne det! heheNå gleder jeg meg bare til magen kommer og til vi kan vise hele verden hvilken skatt jeg bærer på!:) Hvor langt på vei er du egentlig kommet nå?? du ligger vel sånn ca en mnd før forran meg i tid?! Håper du snart føler deg bedre!!

 

Cornflake: håper ikke den dumme tanta dukekr opp hos deg!

 

Siden klokka er bikket tolv og det er blitt selveste skuddårsdagen så kan jeg fortelle at i morgen skal vi på ny ul og første svangerskapskontroll, da er jeg allerede kommet 11 uker på vei!! :) Nå har opppussingen av badet for fullt begynt også, for de som husker jeg nevnte det, tar nok noen uker før det er ferdig, men vi er i gang og denne jenta ser allerede frem til en romantisk aften i boblekaret:):)

Vil også si at her på østlandet er det jo helt nydelige dager for tiden, vår er det! i går kveld når jeg kjørte til jobb var det fortsatt 8 grader ute!!!

ønsker alle gullfiskene en fin dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Tigerlise: Så bra at dere får ekstra god oppfølging og prøver osv, hurra :) Da satser vi på ny spire veldoig snart, og som blir 9 mnd :)

 

Dossa: Hvordan er formen? Bra at du får ta vare på deg selv i dag, tror du trenger det! God bedring :)

 

Cornflake: Hvordan går det med deg? Testet mer? Hvordan er tempen om dagen?

 

Prøvekanin: Har du testet i dag?

 

Lilla: Det går sikkert fint å reise på ferie selv om du er gravid, det var jo ikke så lange flyreiser :) Kjipt at kvalmen er tilbake :( Du får nyte de fridagene du får og sove ut!

 

Tessy: 11 uker allerede, det går unna nå :) Snart over i 2.tri :D Det blir nok deilig når badet blir ferdig ja, romantisk aften i boblekar høres herlig ut :)

 

Nå skal jeg straks gjøre klar ei prinsesse til karnevall i dag, måtte ha masse fletter i håret etter badet i går sånn at det skulle bli masse bølger i håret hennes i dag..og neglelakken er på plass ;) Tror hun gleder seg stort :D

 

I går tok sambo pc med seg og dro til en kompis, så jeg måtte ta til takke med tv..gidda ikke å se en film så jeg svitsja litt gjennom kanalene og stoppet på FEM, men etter å ha sett en stund så kom det en reklamepause som varte så lenge at jeg glemte hva det var jeg så på :P Så da tok jeg kveld :)

 

Syns det er litt kjipt at jeg kunne vært ferdig med leger nå hvis jeg bare hadde skjønt at jeg skulle til Tromsø i går, men men, sånn er det :/ Bare 2 uker til, og Så er jeg ferdig med leger..helt til jeg blir gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas med karneval i bhg:) er det for Simone i dag også! Hun er en søt liten løve for anledningen!

Ja, jeg er 11 uker i mårra, så da er det bare en uke igjen før 2 tri, det skal føles bra tror jeg!

Nå er det natta på meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med karnevall :)

 

Sov godt Tessy :)

 

Nå har jeg ordnet bursdagshilsen til sambo, han blir 30 på søndag så kommer i avisen på lørdag :) Må få sendt avgårde en pakke til ei som blir 1 år også, er faktisk litt usikker om det er søndag eller mandag hun blir 1 år, men om gaven kommer fram før dagen så er det jo akkurat det samme :P

 

Ellers er planen i dag å danse zumba og så ha et lite hjemmespa mens jeg farger håret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Det er jo mange kjente navn her inne fortsatt jo! IKKE bra! Jeg har jo sendt masse babystøv til dere:/ Måtte inn å titte litt på hvordan det går med dere her:)

 

Her er jeg nesten 6 mnd på vei og vi gleder oss stort!:) Ingen plager og alt er som det skal være med hele familien:)

 

Prøver å sende enda litt mer babystøv jeg da! Nå Må det jo bare klaffe for dere snart...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Fikk sove til kl 11 idag *digg* men formen er ikke bedre. Verker i kroppen og kjenner jeg koker innvendig så da stiger feberen *blææææ* Veldig godt at mannen ble hjemme idag :) hadde ikke klart å se til ungene alene i den formen jeg er i.

 

Vesla og gullet er bedre så imorra skal ho i barnehagen og han på skolen. Snuppa må jeg holde hjemme for ho har fortsatt feber :(

Nå er vi snart ferdig med denne elendigheta og da skal det bli leeeenge til neste runde :D

 

Lilla, går helt fint å fly :) Høres til å bli en super fin ferietur :) Så kjipt at kvalmen er økende *huff* Håper du snart får noen uker uten denne kvalmen :)

 

Tessy, sove godt :) natta. Tenk at du snart er over i 2 trimester *juhu* Tida går fort, og snart holder du nurket i armene dine *smiler*

 

Lykkelig, ojoj har du kommet så langt allerede :D Koselig å høre fra deg søta :wub: Vi er fortsatt mange som ennå venter på spiren men vi jobber så fort vi kan ;)

Veit du kjønnet på den lille?

 

Takk for gode bedrings ønsker jenter :) det varmer godt :D

 

Leah, kan tenke meg at at mini var stolt og klar for karneval idag :) Ho så kjempe fin ut :D

 

Rina, søtt lite jordbær du sendte i barnehagen idag :D

 

I jentenes barnehage så hadde de karneval før vinterferien.

Da hadde snuppa kledd seg ut som en super fin heks og vesla skulle være prinsesse Snehvit :D

På skolen skal vi ha karneval på fredag :) og gullet skal være en sjørøver :) Hab ble så glad for at han er bra for da får han gå på skolen på fredag ;)

 

Ha en superfin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet idag og den var negativ som fy :(

Fortsatt ikke tegn til tr, men hu kommer vel når jeg minst venter henne. Hatt mensen lignende smerter litt innimellom i det siste og 2 dager med veldig press der nede så jeg trodde hu skulle komme.

Men ikke tegn til noe som helst. Er nå på cd 41 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med negative tester, Cornflake og Prøvekanin, men så lenge tanta holder seg unna er det jo håp :)

 

Dossa, nå må dere alle bli friske snart! Sender over litt bli-frisk-støv (har så dårlig med baby-støv, men det får vi jo alle fra snille Lykkelig :) Koselig å høre fra deg igjen, forresten)

 

Mange søte karneval-barn i dag :D Barnehagen til Anton hadde karneval i går, og han var selvfølgelig tigergutt (er ikke sønnen til Tigerlise for ingenting, hihi).

 

Lilla, håper kvalmen gir seg nå, du har slitt lenge nok, stakkar :( Og det går helt sikkert fint å fly. Jeg gjorde det samme da jeg var ca like langt på vei. Var bare til Oslo, men ca en time det også. Blir knall :)

 

I dag var vi på St. Olavs og tok blodprøver. Tror det var 8 glass de tappa av meg *huff*. Men gikk fint, han (!) som tok prøvene var så flink og omtenksom atte :). På tur hjem ble det en tur innom ikea, da blir det alltid med et par poser hjem, vettu ;)

 

Cornflake, vi tok prøvene i første etasje av Mor og barn- bygget (eller hva det heter). Siden det ligger nærmeste parkeringskjelleren og det er i det bygget Fertilitetsklinikken ligger så gikk vi inn der og spurte i skranken. Forstod det som om man skulle ta blodprøver i det bygget som den avd. tilhørte som hadde skrevet rekvisisjonen. Vet ikke om gyn er i samme bygg? Vi gikk i hvert fall til høyre bak trappa/søyla. Ingen skranke der, men kølappsystem. Leverte rekvisisjonene da vi kom inn i prøvetakingsrommet. Du får bare gå inn i det bygget som Gyn hører til og spørre :)

 

Hmm, da har jeg glemt resten igjen, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...