Gå til innhold

**IKM UKE 9**


Høytoppåfjellet

Anbefalte innlegg

Merker ingenting jeg heller,kommer jo ikke så fort... eller gjør de det?

Har ei som nettopp ble 5,og da merka jeg ingenting før 4-5 uker på vei.

Da jeg mista i høst merka jeg heller ikke mye før 4-5 uke,men jeg bare visst jeg var gravid før jeg testa meg. Den samme følelsen har jeg nå,men er vel nesten farlig å si... :) vil jo bare tro at hcg produksjonen må komme ordentlig i gang,og ført etter en liten stund begynner man å bli dårlig ol.. forresten, har litt antydning til ømme pupper og en hvitaktig utflod som jeg ikke har hatt tidligerer før IKM... kanskje jeg er heldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen SnartMamma! :D

 

Og STOR klem til deg, Metti! Tror du er mamma i løpet av året, jeg :)

 

Ringfinger: Ta en el-test. Jeg har oppdaget at jeg enten har to eggløsninger på en mnd av og til, eller så er det kroppen som prøver å slippe egget første gang men ikke klarer det, og setter i gang på nytt etter ca en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de "symptomene" vi kjenner er vel mest innbilling vel :P ikke at jeg har vært gravid før, men regner med man må være noen uker på vei før man egentlig kjenner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warning, do not read if your not ready for some creapy detales:

 

 

 

chayenne: det kom en skikkelig "klump" med el slim, sorry detaljene! men det tørket ikke inn. minnet meg litt om snør til ungene når jeg tenker meg om:P men var myye mer! heh..

 

har man el. slim etter el da? nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje IKM er fredag-søndag denne uka et eller annet sted for meg, i og med at jeg tror jeg har 26 dager syklus, men skrev meg opp på lista på mandagen :) Går og kjenner etter symptomer hele tiden jeg også, og tror jeg er mer tissetrengt, har utflod som jeg ikke har hatt før og magen kjennes oppblåst ut. Men jeg er pessimist og tror jeg innbiller meg ting og tror det er TR som er på vei :P Men det blir spennende å se! Ikke sikkert jeg klarer å vente til over helga med å teste nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tid har du planlagt å teste Cayenne? :) Vi har jo ikm samme dag, men så har det vel litt å si hvis vi har hatt EL på ulikt tidspunkt? Jeg veksler mellom å tenke at nåå kan jeg sikkert teste snart, og at det sikkert ikke er noe poeng i å teste siden jeg garantert ikke er gravid uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok mest psykisk at jeg kjenner "symptomer" hvertfall... Og kvalmen her i gården har jeg en stygg mistanke er pga at det har vært mye jobb, skole, mappeeksamen, osv slik at kroppen bare er sliten og derfor småkvalm.. Men vi får se;)

Klaffer det ikke denne mnd så blir det p-piller igjen her i gården:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt vondt nederst i magen i hele dag da,og mye luft :P så da begynner jeg å innbille meg ting med en gang ihvertfall :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle mine "symptomer" forsvunnet. De har vært så sterke helt siden før el, men nå er det ingenting som forteller meg at det kunne klaffet :/ Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pearly som prevensjon, men nå er den kjekk å ha for å prøve å bli gravide også :) Den kalkulerer med mens i morgen, så mulig jeg har bommet på IKM da!? Herregud, nå fikk jeg opp blodpumpa litt. Kanskje jeg kan teste allerede i morgen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringfinger; Ingenting er for creapy for oss her inne, særlig ikke vi som har vært igjennom en fødsel eller to - for da kommer det nemlig mye rart ut! ;) Ellers kan man ha litt el-slim etter el pga østrogen som henger igjen, men aner ikke om det kan være slike mengder... Har du tatt en ny el-test? Kan jo hende kroppen ikke klarte å slippe egget sist...

 

Høytoppåfjellet: Nå er ikke jeg av den tålmodige typen, så jeg tester nok iallfall rett over helga selv om jeg mistenker at jeg må flytte ikm fram noen dager. Muligens helt til søndag. :angry:

 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok iallfall testet i helga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne S: Jeg hadde garantert testa nå! ;)

 

Hilsen Testoman :o

 

Hehe. Problemet er ingen tester i hus for øyeblikket, men i morgen blir det en tur på apoteket ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe cayenne, jeg hadde jo ikke el forrige syklus... Hvertfall ikke etter cb monitoren å dømme, håper jeg hadde "ekstra stor" el da, og at det holdt med aksjer kun på lørdag hehe;) føler meg desperat her, om det ikke går denne eller neste mnd blir det sykehuset neste... Og det vil jeg helst slippe...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her. Dvs jeg har lest og snoket ei god stund, men jeg er ny bruker! 5 pp på første barn:)

 

Jeg lurer på om det er flere som måler temperaturen for å følge eggløsningen? Jeg gjør det for å være sikker på at egget slipper. Begynte med det pga lange, uregelmessige sykluser som gjorde meg veldig forvirra. Som jeg har forstått kan tempingen også gi et tidligere bilde på om egget har festet seg, da stiger tempen ytterligere. Dermed kan man mistenke eller avfeie graviditet før ikm!

 

Ringfinger: Jeg hadde også eggløsningslim utenfor eggløsningen, men jeg hadde flere dager i forkant. Snedig, og litt dumt ettersom soldatene har lettere for å gjøre jobben i dette slimet..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var det jeg også tenkte på Emmylou, at siden el slimet kom seinere, så er sikkert løpet kjørt, men men, får nå se hva som skjer. skal hvertfall ikkje teste før etter ikm denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn her jeg siden jeg kommer til å ta en test lørdag 3 mars. Hadde såvidt jeg kan skjønne eggløsning på mandag som da er 8 dager etter skjema (er egentlig på dag 24 i syjlusen nå så må ha ekstremt lange sykluser for tiden), litt tidlig kanskje å teste da, men skal i utdrikningslag og vil jo ikke sjenke frøet :)

 

Håperhåper... Er min 3pp (nettopp begynt å prøve aktivt)

 

Hvordan er det egentlig når man har eggløsning på mandag og hadde sex på søndag? Dumt spørsmål, men bør det holde? Hadde ikke sex mandag og får det mest sansynlig ikke til i dag...

 

Tok nok en eggløsningstest nå og den var positiv, hvordan er det mulig, ca 36 timer etter at den første var positiv? Noen som vet?

 

Håperhåper :)

 

Har forresten et barn fra før (første forsøk) og PCOS så håper førstemann ikke bare var flaks!

 

Heia 2012 barn! Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn her jeg siden jeg kommer til å ta en test lørdag 3 mars. Hadde såvidt jeg kan skjønne eggløsning på mandag som da er 8 dager etter skjema (er egentlig på dag 24 i syjlusen nå så må ha ekstremt lange sykluser for tiden), litt tidlig kanskje å teste da, men skal i utdrikningslag og vil jo ikke sjenke frøet :)

 

Håperhåper... Er min 3pp (nettopp begynt å prøve aktivt)

 

Hvordan er det egentlig når man har eggløsning på mandag og hadde sex på søndag? Dumt spørsmål, men bør det holde? Hadde ikke sex mandag og får det mest sansynlig ikke til i dag...

 

Tok nok en eggløsningstest nå og den var positiv, hvordan er det mulig, ca 36 timer etter at den første var positiv? Noen som vet?

 

Håperhåper :)

 

Har forresten et barn fra før (første forsøk) og PCOS så håper førstemann ikke bare var flaks!

 

Heia 2012 barn! Lykke til alle!

 

 

Oi, mente El i går (tror jeg), sex på mandag kveld og i dag... Det får bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må vi få skikkelig fullfart på sakene her slik at tiden går litt fortere! :P Hva med en liten spørrerunde? :)

 

1. Hvor mange dpo er du i dag?

2. Tror du dette er pp det skjer?

3. Har du lyst på gutte- eller jentebaby, eller kanskje tvillinger? :P

4. Har du begynt å tenke på navn allerede nå?

5. Har du barn fra før av?

 

Feel free til å legge inn flere spørsmål hvis dere kommer på noen kjekke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 10 dpo

2. Mja.. NEI.. jo.. kanskje! Ja.. :P

3. Jentebaby! (og så gutt etterpå ;) )

4. Jentenavn er bestemt, guttenavn er umulige!

5. Ingen enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt forslag Høytoppåfjellet :) Jeg føyer på symptomer jeg da :D

 

1. 6 dpo

2. Njjaaa...kanskje...hm...

3. Gutt :) (min kjære vil ha jente)

4. Guttenavn er bestemt, jentenavn klarer vi ikke å bli enig :P

5. Ingen ennå :(

6. Absolutt ingen symptomer, ikke engang ømme pupper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ Høytoppåfjellet :)

 

1. 6

2. Huff, håper det, men klarer som vanlig ikke å tro det!

3. Har ingen preferanser, begge er kjært velkomment. Men helst ikke tvillinger, hehe

4. Ja, det har jeg gjort lenge, men ingenting er bestemt ;)

5. Nei, vi prøver hardt på vår første

6. Ingen symptomer. Er mye trøtt, men det har nok kun med underskudd på søvn å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...