Gå til innhold

**IKM UKE 9**


Høytoppåfjellet

Anbefalte innlegg

skitt, 7 stk på lørdag, det må da bety hell for minst en av oss!

 

høytoppåfjellet: gr tester kan vise pos. om de ligger for lenge. men jeg mener og tror det at om den er blitt positiv 1 time etter testing, så skal det jo hcg hormoner til for at den skal vise det, og eneste grunnen til at man har hcg hormoner er jo vell at man er gravid? kjøp en ny test og test i morra tidlig.... :D jeg skal la testene ligge på hylla heeelt frem til minst en dag etter ikm.. blir alltid like skuffet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så spennende. Krysser fingrene for seg, blir spennende å se hva testen sier litt nærmere ikm. Jeg har ingen symptomer lenger og er ogrunn ganske sikker på at mensen kommer, men noe forsinket slik at jeg svir av mange tester først:-p er så typisk meg..

 

Begynner også på pillene igjen så fort mensen kommer også, har ikke sambo helt på lag lenger, han ønsker ikke barn med meg nå.. Så får vell respektere han i det og håpe han ikke vil vente alt for mange år:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ og bla og dritt og møkk"¤&%####

Sorry, trenger bare å få ut litt frustrasjon! Sitter her på jobb da med KJEMPEmensen, og så tikker det inn meldinger fra først en venninne med nyheten om at hun er gravid.. Litt senere får jeg melding av en annen venninne som har vært på ultralyd i dag. De fikk vite at de venter en jente(har gutt fra før) og at de smiler fra øre til øre! Sender de selvfølgelig hyggelige gratulasjosmeldinger med smil i, men gikk på toalettet etterpå og gråt en liten skvett.

Vet vi ikke har prøvd lenge, og jeg er egentlig positiv, men blir lett påvirket av alle andre lykkelige gravide/mammaer... Det betyr ikke at jeg ikke unner andre den gleden, men jaggu kan det være sårt å være prøver i blant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Skal si dere har fått skravla siden sist jeg var innom :P

Ramla vist inn i min egen lille verden en stund her.. mye som skjer på hjemmefronten..

Her kom el mye senere enn planlagt, fikk max på cbm mandag og tirsdag så da må jeg vel vente helt til 6 mars da :(

Uansett så skal jeg å ta blodpløve nr to i dag, så krysser fingrene for at ting går som det skal frammover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, Høytoppåfjellet! :D

 

Med mindre du har testa med Clearblue pluss, som jeg ofte får synålstreker på, så vil jeg si at en strek er en strek! Men vi kan jo vante til ikm med å gratulere, er jo mye som er usikkert før den tid. Men må si jeg har hatt en god følelse når det gjelder deg denne pp'en! :D

 

Trøsteklem til deg mammadrøm, du er nok gravid før du aner det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metti, det er ikke over før Tante Rød viser sitt stygge ansikt! :)

 

jo for jeg får ikkje mensen før jeg slutter på medisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg og testet i dag, men negativ test. Litt usikker på ikm, så satser på at jeg bare var tidlig ute... Kjennes ikke ut som jeg skal få TR heller, er så oppblåst der nede og det pleier jeg ikke å være. Det blir en spennede helg og start på neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg brukte den fra billigtester! Du er alltid så positiv Cayenne :D Jeg digger det! Håper virkelig du har rett ;) Heier masse masse på deg også denne pp! :D

 

Håper du bare var for tidlig ute Anne S. Når tid har du tenkt å teste igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tror nok det ikke blir før onsdagen. Har brukt 3 tester til nå bare fordi jeg har vært overivrig, så nå skal jeg bare roe ned og vente. Enklere sagt enn gjort, men skal prøve :) Synes da jeg kjennes gravid ut, men hadde sex bare en gang rundt EL så nesten for godt til å være sant! Men ingen tegn til besøk av tante R enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du bare har testet for tidlig ;) Får du tegn på tr lang tid i forveien? Jeg får smerter i magen tidligst dagen før.. så det er kort vei fra når jeg tror jeg er gravid, til jeg sitter der sur og gretten med tr :( Men denne pp skal jeg jo bli gravid, selvsagt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at du bare har testet for tidlig ;) Får du tegn på tr lang tid i forveien? Jeg får smerter i magen tidligst dagen før.. så det er kort vei fra når jeg tror jeg er gravid, til jeg sitter der sur og gretten med tr :( Men denne pp skal jeg jo bli gravid, selvsagt! ;)

 

Jeg kjenner det "der nede" et par-tre dager før, pluss at jeg blir veldig fort sint og mååå ha sjokolade :P PMS-trollet! :D Men kan jo plutselig komme denne mnd fordi da.. Såklart du skal bli gravid nå!! :D Det skal vi alle!! :D Babyboom høsten 2012 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har blitt skikkelig oppblåst her, og SULTEN! Spesielt på sjokolade - har nesten spist opp en diger en i kveld... Håper det ikke er pms. :(

 

Nei, denne mnd er det min tur, tror dere ikke? ;)

Tenk så bra å få baby i begynnelsen av november, et skikkelig lyspunkt når alt er bare mørkt og trist, og når sommeren kommer har man en herlig liten koseklump på 7-8 mnd som kan være med på stranda og rundt omkring uten at det er så mye styr. :D

 

Ialllfall glad jeg (forhåpetligvis!) ikke får sommerbaby - det er så mye styr, og hele sommeren går bort i ammetåka. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er dette mnd det skjer, for oss alle! :D Må jo bare!

 

Jeg og sitter å grafser i meg snop.. Det er IKKE noe godt tegn for min del! Pleier å være sånn før tr kommer. Hmm!

 

Jeg hadde helst sett at jeg ble mamma i mars/april jeg :P Det var jo den opprinnelige planen. Bli gravid i 1-2 pp og rekke barnehagefristen! Haha.. så naiv kan man være :P Nå vil jeg bare ha baby, samma når tid - bare snaart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på en sak. Vanskelig å vente med denne testinga,men tok en eggløsningstest i går,9dpo og den viste en tydelig strek. Tidligere når jeg har tattutenom el så blir det bare farge på kontrollstreken.. Kan det kanskje være at denne varsler noe jeg ønsker?! Tok en g test også,men den var negativ,fremdeles veldig tidlig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snartmamma: Det er jo mange som sier at el-test slår ut positiv når en er gravid. Men jeg har også lest en plass (husker ikke hvor akkurat nå) at hvis du får positiv el-test så vil du også få positiv g-test. For at el-test skal slå ut positiv så skal kroppen har produsert en viss menge hcg. Grunnen til at el-test kan slå ut positiv er fordi strukturen til hcg og LH er veldig like. Krysser fingrene for deg, ta en g-test om et par dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den barnehagefristen... Usikker på om jeg klarer å sende en ettåring i barnehagen igjen uansett, så om vi må vente et halvt år er det greit for meg. Med skyhøye lån blir det utrolig tøft økonomisk da, men om vi dropper utenlandsferie, nye klær etc. og får litt hjelp av foreldrene kanskje + kontantstøtte skal det nok gå rundt på et vis. Kanskje vi kan få betalingsutsettelse på noe av lånet forresten? :D

 

Dumt at jeg overhodet ikke husker hvordan det var de første ukene da jeg var gravid sist, men det var iallfall ikke spesielt annerledes enn vanlig. Kjente rett og slett ikke etter, tror jeg. Det var tider det - ungene kom liksom rekende på en fjøl, en etter en, bare man knipset med fingene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen jeg bor i har stoppet kontantstøtten man fikk til 2 åringer.... Omg sier jeg bare... Men jeg vil faktisk ikke sende mine unger i barnehage... Jeg vil ha de hjemme, føler ikke for at abdre skal oppdra mine unger og je bare se dem et par timer etter jobb før det så er sengetid, blir jo bare hjem, middag, barnetv og natta...:( jeg ønsker å få det til at je muliggens er heime om dagene (jobber turnus) og gubben kan ha heimekontor, noe han har mest heile tia uansett... Jeg mener litt den at om man sender barna sine i barnehage så mister man mye av den verdifulle oppveksten... Men alle har jo forskjellig syn på det,:) skjønner deg chayenne:) jeg vil hvertfall vente til barnet er 3-4 år... Hilsen hun som har "vokst opp heime"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg føler meg ekstremt uerfaren når det gjelder barn og sånn. Er det dumt å ha ettåringer i barnehagen? Jeg trodde det var bra med sosialisering og sånt? Huff! Jeg som aldri skulle ha barn :P Jeg bare våknet opp en dag og hadde såå utrolig lyst på! Det er snart 1 år siden nå, og følelsen har ikke forsvunnet ;) Amming, soving, bading og håndtering.. SKIFTE BLEIE? Håper virkelig at jeg lærer disse tingene når babyen kommer! 3 yngre søsken har jeg, men det er lenge siden noen av dem brukte bleie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringfinger, du er heldig om du kan gjøre det sånn og orker det. Vi er avhengig av to inntekter med de skyhøye boligprisene som er her, og jeg hadde heller ikke orket å være med ungene på heltid. :o

 

Men det blir litt liten tid til dem og nå er alt bare stress, derfor skal jeg begynne å jobbe 80% etter sommeren. Har bare utsatt og utsatt det siden jeg helst vil jobbe 100% når jeg blir gravid slik at jeg ikke går glipp av mye penger under permisjonen, men kan jo ikke utsette det til evig tid. :o

 

Tror iallfall det hjelper mye for oss når vi kan hente ungene tidligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytoppåfjellet: Skifte bleie lærer du på sykehuset. :P

 

Tror ikke ettåringer har behov for barnehage, men det har nok behov for å møte andre barn nå og da. Hvis man er flink til å oppsøke barneparker o.l. kan helt sikkert to- og treåringer også få dekket sitt sosiale behov "hjemme", men dette er ikke min greie. All ære til dem som klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke meningen å rakke ned på dem som sender ettåringer i bhg - ha gjort det selv med en som taklet det greit, den andre når han var 15 mnd, men følte ikke han var moden nok. Det er forskjell på barn.

 

Så om det lar seg gjøre venter jeg gjerne til en ev. unge er ett og et halvt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei ikke meninga at jeg heller skal rakke ned på noen men bare føler det blir litt galt å sende sin ett åring i barnehage.. Verden er blitt så "institusjons avhengig" eller hva jeg skal kalle det... Men føler lissom at om man skal sende de i barnehage så blir det barnehage og så rett på skole... Og kjenner litt på den at jeg vil at mitt barn skal lære å snakke fra oss ikledd i barnehagen, jeg vil at mine unger skal ha mi dialekt, ikke østlandsk som mange barnehage unger får selv om de ikke er derfra men har barnehage personal som snakker det pg lærer de det.. Har selv ei venninne som har ei datter i barnehage som snakker østlandsk og det gjør hverken mora eller faren så.....:( og alt det pedagogiske de lissom gjør i barnehage, jeg gikk ikke i noe barnehage Mn klarte meg perfekt på både skole, sosialt pg med venner, jeg virker sikkert "gammeldags" nå..:P men det er mine meniger.. Sry litt engasjert i den saken:p men folk må jo gjøre som de selv vil da;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...