Gå til innhold

HATER den nye jobben min.. Hva nå??? Trenger råd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så hvis jeg forstår deg rett så er du utdannet barne og ungdomsarbeidet, men hater nå jobben din, som er med unger!? Kanskje du skal be legen om å få omskolering også, mens du først er på legekontoret mener jeg.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever ofte at personale i Bhg blir flyttet på tvers av avdelingene, bytter avdeling ved fravær og ferier osv. Skjønner at du ble skuffet, men i stedet for å gi opp ville jeg ha gitt det en sjanse til med et positivt sinn! Kanskje du vil like deg bedre enn du tror akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Eeehhh.. Jo to dager sier sitt.. å når jeg allerede har gått å gruet meg i flere uker så.. men, men.. får få en sykemelding for i morgen siden formen ikke er god. og prøve igjen på mandag.. Men er føler meg for gammel til å gå rundt å ha en jobb jeg ikke liker.. Og det var tross alt ikke den jobben jeg søkte på.. Men takk for all sympati.... Godt å se at noen vet alt...ref 17:05.

 

Men så si opp da! Finnes mange arbeidsledige som er villig til å jobbe her i landet, og du opptar bare deres plass. Snakk om mangel på arbeidsmoral... Grue deg i flere uker før du i det hele tatt har begynt, fordi barna er litt større enn det du ville? Seriøst? Innser at vi har det for godt her i Norge, herregud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du egentlig med innlegget ditt? Få bekreftet at det er helt greit å gi opp etter 2 dager bare fordi jobben ikke var helt den du søkte på og ville ha? Få et klapp på skulderen og et "jada, selvsagt må du sykemelde deg du som mistrives så forferdelig etter 2 dager"? Sorry men du fremstår som sutrete, vanskelig, lite løsningsorientert og du tar veldig lett på trygdesvindel som det å få sykemelding for noe sånt er.. Jeg gjentar igjen : mistrivsel er IKKE sykemeldingsgrunn og jeg håper du har en fornuftig lege som ser tvers igjennom deg og setter deg på plass...

Du har fått svært få støtteerklæringer og mye motbør, om du har noe som helst selvinnsikt burde det gi deg et hint om at

a)du kanskje bør jobbe med din egen innstilling til jobben og det å være arbeidstaker

og

B) det å være arbeidstaker innebærer at man ikke alltid får viljen sin men må gjøre som man får beskjed om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Hva ville du egentlig med innlegget ditt? Få bekreftet at det er helt greit å gi opp etter 2 dager bare fordi jobben ikke var helt den du søkte på og ville ha? Få et klapp på skulderen og et "jada, selvsagt må du sykemelde deg du som mistrives så forferdelig etter 2 dager"? Sorry men du fremstår som sutrete, vanskelig, lite løsningsorientert og du tar veldig lett på trygdesvindel som det å få sykemelding for noe sånt er.. Jeg gjentar igjen : mistrivsel er IKKE sykemeldingsgrunn og jeg håper du har en fornuftig lege som ser tvers igjennom deg og setter deg på plass...

Du har fått svært få støtteerklæringer og mye motbør, om du har noe som helst selvinnsikt burde det gi deg et hint om at

a)du kanskje bør jobbe med din egen innstilling til jobben og det å være arbeidstaker

og

B) det å være arbeidstaker innebærer at man ikke alltid får viljen sin men må gjøre som man får beskjed om...

 

Mistrivsel KAN være sykmeldingsgrunn hvis man får psykiske konsekvenser av mobbing osv på arbeidsplassen. At man synes det er fælt å jobbe med barn fra 3-6 år istedet for 0-3 år, faller ikke innenfor denne kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du egentlig med innlegget ditt? Få bekreftet at det er helt greit å gi opp etter 2 dager bare fordi jobben ikke var helt den du søkte på og ville ha? Få et klapp på skulderen og et "jada, selvsagt må du sykemelde deg du som mistrives så forferdelig etter 2 dager"? Sorry men du fremstår som sutrete, vanskelig, lite løsningsorientert og du tar veldig lett på trygdesvindel som det å få sykemelding for noe sånt er.. Jeg gjentar igjen : mistrivsel er IKKE sykemeldingsgrunn og jeg håper du har en fornuftig lege som ser tvers igjennom deg og setter deg på plass... Du har fått svært få støtteerklæringer og mye motbør, om du har noe som helst selvinnsikt burde det gi deg et hint om at a)du kanskje bør jobbe med din egen innstilling til jobben og det å være arbeidstaker og B) det å være arbeidstaker innebærer at man ikke alltid får viljen sin men må gjøre som man får beskjed om...
Mistrivsel KAN være sykmeldingsgrunn hvis man får psykiske konsekvenser av mobbing osv på arbeidsplassen. At man synes det er fælt å jobbe med barn fra 3-6 år istedet for 0-3 år, faller ikke innenfor denne kategorien.

 

Ja, men da er det snakk om en psykiatrisk diagnose som depresjon eller angst... Det er strengere kriterier for sykemelding i slike situasjoner og som du sier - denne situasjonen faller absolutt ikke under det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet vel at du blir ansatt i en hel barnehage og ikke på en avdeling?? Muligheten for å bli flyttet er alltid til stede og styrer er i sin fulle rett til å flytte deg dit hun har mest bruk for deg, dette burde du vært inneforstått med siden du har jobbet i barnehage tidligere. Jeg synes du virker firkantig og lite samarbeidsvillig i og med at du ikke er villig til å etterkomme behovene på din nye arbeidsplass men heller velger å surke fordi du ikke får det som du vil. Stakkars de som må jobbe med deg, de kan jammen ikke være mye imponert.

 

Hadde jeg vært din avdelingsleder så hadde du fått en aldri så liten alvorsprat. Skjerp deg og bli voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Hvis det sto i stillingsannonsen at du skulle ansettes på småbarnsavdelig høres det jo ikke ut som om denne sjefen gjør jobben sin godt nok. Hvis noen hadde flyttet en lærer over til andre fag uten å i det hele tatt konferere med ham/henne hadde det nok også blitt litt månelyst...

 

Jeg jobber ikke i barnehage, men med eldre barn og det er helt klart at jeg helst jobber med en hvis aldersgruppe så jeg skjønner den delen. Hvis du i tillegg har sagt opp en jobb fordi du spesifikt ønsker å jobbe med en mindre gruppe på en småbarnsavdeling så skjønner jeg ikke helt de over her som er så kjepphøye på sin hest og ikke har noe medfølelse med deg.

 

Det er nok den sykemeldingsdelen som får alle damene her til å se rødt. Og der er jeg enig med dem. Ta tak og kjemp for den jobben du søkte på og ikke legg deg tilbake og "bli syk"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende at en så umoden person med så slett arbeidsmoral jobber i barnehage, eller hvor som helst med mulighet til å ha innflytelse på små barn... Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Hvis noen hadde flyttet en lærer over til andre fag uten å i det hele tatt konferere med ham/henne hadde det nok også blitt litt månelyst...

 

Pøh... At en lærer flyttes på, til dels også til fag man ikke har øverst på ønskelista skjer da, stadig vekk. Det handler om å få kabaler til å gå opp. Særlig i barneskole, men også i ungdomsskole og videregående, gitt. Been there, done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok #61

 

Og var du fornøyd da? De lærerne jeg kjenner kjemper for sine fag og rektoren har måttet være smidig for å få kabalen til å gå opp. Har aldri hørt om noen som har blitt tatt fra fag og fått helt nye uten å ha blitt konferert med.... selv om det sikkert er mulig å gjøre viser det ikke god personalledelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...