Gå til innhold

Andre med protein-s mangel?


Mammapudding

Anbefalte innlegg

Fikk nylig vite at det kan føre til sa, og skulle ønske jeg hadde visst det før jeg mistet 2 ganger.

 

Men nå vil jeg få ul så snart jeg er bekreftet gravid neste gang og så fragminsprøyter med en gang i stedet for etter 12.uke.

 

Enn dere andre? Hva slags oppfølging får dere? Får dere noe mens dere prøver, han nevnte noe som finnes i dispril (?)..men mener å ha lest at man ikke skal ta så store mengder som finnes i de.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei;

 

Eg fekk påvist dette, som så i ettertid vart funne normalt. Dermed får eg ingenting. Men dersom det er slik at du har dette så vil du nok få blodfortynnande ved neste positive graviditetstest (td Klexane el Albyl-E; dispril er og blodfortynnande.....).

 

Det er sikkert mange andre her som kan meir om dette. Enten dei har Leiden el prot-S-mangel (alltså at blodet har lettare å klotte seg; kan føre til blodpropp i livmora under graviditet)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Jeg vil få fragminsprøyter fra 5-6 uker på vei neste gang. Har mistet 2 ganger og da var jeg ca 6 uker på vei, så jeg lurer på om det kunne vært en ide å ta noe mens vi prøver også, men virket ikke som at gyn syns det var nødvendig :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tar fragmin fra positiv test. Men har mistet 2 ganger selv med fragmin. Mulig jeg trenger fragmin + abyl E samt Hcg tilskudd!

 

Det er ikke så lett å finne ut av ting men jeg har lest hauger på nettet og i bøker.

Jeg har Leiden Faktor V og lavt protein s Mangel:( arvelig....

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :)

 

Jeg har ei datter og da jeg gikk gravid med henne var det ingen som fortalte meg at jeg hadde større fare for å miste. Begynte med fragmin da jeg var ca 10 uker for å unngå blodpropp hos meg selv.

 

Håper jeg blir gravid igjen snart og da vil jeg få fragmin fra 5 uker ca, så får vi krysse fingrene for at det er det som skal til for at jeg ikke mister flere ganger :)

Lenke til kommentar

Har du sjekket blodprøve om du trenger abyl e også? Utrolig kjipt at man må abortere 3 ganger på rad før en utredning!...syntes 2 ganger er nok!

Lenke til kommentar

Annonse

Nei, har ikke hørt et pip om abyl e..Har visst siden jeg var 18 år at jeg har protein-s mangel i blodet etter en blodpropp i leggen, og da fikk jeg vite at ved graviditet så må jeg få fragmin for å unngå at jeg får blodpropp.

 

Nå etter å ha mistet 2 ganger får jeg også vite at jeg burde ta det fra positiv test for å unngå blodpropp i morkaka og slikt som fører til at embryoet dør. Håpløst!

 

Er forresten enig med deg i at det er helt hull i hodet at man må gå igjennom dette 3 ganger før man har krav på utredning!

Lenke til kommentar

Jeg har nå mistet 2 ganger på fragmin. Legen skal utrede meg og han tror kanskje jeg må gå på fragmin og abyl e.

I tillegg til dette må jeg også ta Crinone i 1. Trimester.

Abyl e forhindrer at Blodplatene koagulerer mens fragmin går på vener.

Det er godt mulig at vi som har s protein må bruke abyl E også?

 

Jeg skal nå ta en pause og se hva resultatet blir:)

Lenke til kommentar

Får håpe du har mistet for siste gang.

 

Med jenta mi så begynte jeg jo ikke på fragmin før jeg var 10 eller 12 uker på vei, og det gikk jo bra, så håper at vi får til å gjennomføre et nytt svangerskap igjen. Jeg har bestemt meg for å ikke prøve denne mnd, babyønske er alt jeg tenker på så nå tvinger jeg meg selv til ikke å tenke på det i hele mars..ikke lett :P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei Leapudding og Kosekatt:-)

 

Ble veldig glad da jeg så denne tråden her, da jeg selv har anti-trombin mangel.

 

Anti-trombinmangel er som Leiden-faktor og Protein s en koagulasjonsforstyrrelse og medfører bla. økt abortrisiko.

 

Har selv bare mistet en gang på Fragmin, men bekymrer meg veldig nå som jeg er i gang med ivf.

 

Stor klem til dere to!

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg går her og venter på mensen som nå er 5 dager for sen, men tester negativt så har sikkert vært noe tull med el denne gangen! Er nesten litt bekymret for å teste positivt i påsken, for da får jeg jo ikke kommet til legen og fått henvisning til gyn og de sprøytene :/

 

Jeg krysser fingrene for at det går bra nå når du er i gang med ivf, stor klem tilbake :)

Lenke til kommentar

Hei LeahpuddingogMammapudding

 

Håper inderlig at den forsinkede mensen skyldes gode nyheter.;-)

 

Men hvorfor kan du ikke ha sprøyter liggende slik at du kan begynne med en gang du har en positiv?

 

Selv bruker jeg forresten blodfortynnende til vanlig, og setter derfor Fragmin gjennom hele prøveperioden, dvs. lenge før jeg vet om jeg er gravid.

Er akkurat ferdig med en ivf-runde og lader opp til neste forsøk.

 

Klem til deg fra meg, LeahogMammapudding!

Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbake mensen idag, 4 uker etter aborten.

Jeg blødde i nesten 3 uker og CB viser fortsatt svak positiv:(

Det tar litt tid før kroppen normaliserer seg!

 

Jeg begynte heller ikke på fragmin før i uke 10 på min første.

Det er litt merkelig men har hørt om så mange som helt uproblematisk får ett barn og sliter mye med nr. 2! Spesielt de med koagulerings problemer!

 

Masse lykke til med nye svangerskap! Jeg skal vente 2 eller 3 sykluser før vi prøver igjen!

Lenke til kommentar

Annonse

Uff Kosekatt :( Håper kroppen din kommer seg snart og at alt hcg er ute av kroppen snart. Sender deg en diger klem :wub:

 

Philomele: Jeg fikk bare beskjed om å få time hos legen min for å bekrefte graviditet og så skulle han sende henvisning til gyn som skulle gi meg tidlig ul og Så sprøyter. Hvorfor aner jeg ikke, og tenkte ikke så mye mens jeg var der..men det hadde jo klart vært best å ha sprøyter klare..Men de vil jo ikke at jeg skal ta blodfortynnende "uten grunn", så kanskje derfor.

 

Jeg har ikke fått mensen enda, men testet negtivt i dag også. Temper og registrerer på FF, og den mener jeg hadde el den dagen mensen egentlig skulle komme..så da er jeg bare 6 dpo i dag og må smøre mg med tålmodighet enda en uke..begynner å gå tom for tålmodighet :P

 

ønsker dere en riktig god påske jenter :) Jeg håper på en helt spesiell gave i påskeegget mitt i år ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...