Gå til innhold

VIKTIG INFO TIL 1. TRIM. PRØV Å HOLDE TRÅDEN FØRST PÅ SIDEN, Ny jan.2011


Num.mer2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Foreslår å lage en ny liste over trygge medisiner ved kvalme og hg. Linken virker ikke, og vil tro det er komt en del nye medisiner. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Hvor kommer dette fra? Gravide kan drikke  ..."1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag"-

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell på grunn av koffein i drikken :)

Men det sier KAN drikke, 1 liter cola per dag? det må være feil. Hvor kommer dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest meg opp på dette men det er vell at det ikke er skadelig for barnet med den mengden :P hør med lege/helsesøster eller noe sånt, de vet sikkert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest meg opp på dette men det er vell at det ikke er skadelig for barnet med den mengden :P hør med lege/helsesøster eller noe sånt, de vet sikkert :)

Jeg har lest en dansk forskning om "Soft drink and preterm delivery"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daily intake of artificially sweetened soft drinks may increase the risk of preterm delivery. Normal Coke har 108 gr sukker per 1 liter. Fargestoff, Zero nutrition og unhealthy calories plus caffeine

 

Women: 100 calories per day (25 grams or 6 teaspoons). Normal intake of sugar per day.

Endret av holmenkoll2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daily intake of artificially sweetened soft drinks may increase the risk of preterm delivery. Normal Coke har 108 gr sukker per 1 liter. Fargestoff, Zero nutrition og unhealthy calories plus caffeine

Da regner jeg med at de har forsket på det og kommer frem til at hvis man drikker så mye mer enn 1 liter så er det større fare for prematur fødsel :o har dog aldri hørt noe om grunnen til at man ikke skal drikke mer enn det, men har hørt at det er en begrensning på hvor lite man BØR drikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at de har forsket på det og kommer frem til at hvis man drikker så mye mer enn 1 liter så er det større fare for prematur fødsel :o har dog aldri hørt noe om grunnen til at man ikke skal drikke mer enn det, men har hørt at det er en begrensning på hvor lite man BØR drikke :)

 

Hvis du ønsker å lese  (norsk og svensk samarbeid forskning) https://www.fhi.no/nyheter/2012/inntak-av-sot-drikke-og-sammenheng-/

her er dansk forskning https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20592133

Endret av holmenkoll2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...