Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hun sov ca 1045 til 1420 med en liten våken periode i vognen kl 1145 da jeg gikk tur. 1430 ble det litt pupp, 1530-16 gulerotmos, 16-1630 sov hun( vekket henne da) og sovnet kl 19.

 

Pleier å vekke henne 14, men ikke i dag. 1630 vekket jeg henne etter anbefalningav sove Karin. Ha minst 2,5 time våkentid før sengs.

 

Fra nyttår sluttet vi med byssing og bæring.

Vært en prosess men fra dag til dag ble det bedre og bedre. Nå hører jeg nesten ikke et pip fra henne. Må bare la de ligge å gråte. Min lille hadde sånn suttre gråting. Man hører forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Go kveld herlige damer :)

 

Prinsen og mamman: jeg er sikker på at min har hatt mareritt ett par ganger også... sover men skriker tårer... og tar laaang tid og roe han :/ Jeg tror de har det jeg.... Tannlege er ikke trivelig nei...

 

Her sov han fra 14-15 idag :) og sovnet av seg selv i sengen,jeg sto bare og kyssjet og koste med han :) første gangen... jippi... men det er sikkert ett skjeldent tilfelle :P

Humøret hans har vert på topp idag :) Har vert en tur på shopping i ettermiddag... sov da en halvtime i bilen...

Vi prøver ut div rutiner nå... ikveld fikk han grøt 18.45,badet seg 19 og melk 20... men han tøyser bare med flasken og er urolig, ( slik som du nevnte ang puppen Zazzy).... så tror egentlig grøt og melk blir for tett... Har dere noen tips?? hvordan gjør dere det på kvelden??

 

Han sovnet kl 2030 da :) håper natten blir gooo :)

 

Hvordan har dere hatt det i ettermiddag/kveld??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung dag her, vært alene da samboer er bortreist med jobben. Vært på barseltreff også da så var godt å være litt sosial :) Men ellers litt sutrete av seg (vaksina enda?) og et styr å legge i kveld, HYYLskriker så nytter ikke å roe i senga, tar henne opp og ned opp og ned, roer seg i armene men hylskriker så fort kroppen kjenner senga igjen, hehe, nesten komisk hvis jeg ikke hadde vært så sliten ;) Nå sover hun igjen så håper styret er over for i dag..

 

Harfåttprinsen hun tullet med puppen i dag også selv om jeg prøvde å bade tidligere og vente litt til med mat, men hjalp å gi på mørkt rom da fant hun roen og spiste litt iallefall. Vet enda ikke hvordan jeg skal løse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Zazzy... det er såå slitsomt når det blir slik.... spesielt når du er alene... :( og barna merker faktsik veldig godt hvordan du har det... de blir somregel urolig, vist mor er sliten/stresset/lei seg... det har jeg merket godt i vertfall...

 

Idag har jeg tenkt mye på hvor redd mann blir for disse små barna sine, det gjør nesten vondt.... er mye redd for at det er noe som plager han/om han er syk osv....

 

Håpe du får en rolig natt zazzy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Melder meg litt på her jeg:) jeg er også førstegangs mamma til to eneggede jenter. Har noen av de samme problemstillingene som dere. jentene mine er 4.mnd akkurat, og jeg sliter med denne soningen da!! De må bysses i søvn både dag og natt, og har ingen faste tiden. Dvs de legger seg stort sett i 22 tiden. Noe jeg synes er alt for seint. Da har jeg prøvd i noen timer allerede.. Så de blir til slutt kjempe overtrøtte, og nesten umulig å legge. Føler jeg har prøvd "alt" og begynner å bli frustrert. Det er tungt å bysse to jenter i søvn dag og kveld. I tilegg klarer ikke samboer å roe dem, slik at jeg alltid må gjøre det. Jeg synes han gir for lett opp. (jeg sliter med ryggen fra før av, og det blir jo ikke akkurat bedre). I dag trodde jeg at de skulle sovne tidlig da de var trøtte og sovnet i armene mine i 19 tiden. La de i sengen, men etter en time var de lys vÅken og klar for lek og morro.. Prøvde å roe de uten hell, sÅ endte med at jeg tok de ut igjen på stuen. Sikkert veldig dumt gjort. Tenker spranget fra Å legge seg 22 til 19 er for stort og mÅ ta det mer gradvis kanskje? På dagtid sover de til ulike tider. Blir som oftest trøtt etter 1 1/2 -2 t våkentid, men de vil ikke sove selvom. De sover i lekegrinden om dagen, som oftest 30 min om gangen, 3 ganger daglig. (kan slå til å sove 2 t noen dager på den midterste duppen). Føler meg noen dager som en veldig dårlig mor som ikke får dette her til, og det er tungt å gå med slike tanker. Ikke er de synkrone i soving og spising alltid heller. De dagene er ekstra tunge da det går i ett til jeg går og legger meg. ( derfor jeg nå er oppe så seint, for å ha litt tid for meg selv og puste ut). Nå ble det mye klaging her. Hehe. Har verdens vakreste jenter, som jeg elsker over alt på jord altså. Er bare frustrerende med denne sovingen. Ang fast føde, skal begynne med det nå. Hva startet dere med? Hvor mye? Kan hende dere allerede har skrevet det, men fikk ikke lest alt. Jentene sover forresten bra når de sover om natten. Våkner for mat i 3-4 tiden, så i 7-8 tiden. Kan da noen dager sovne igjen til 9. Kanskje jeg burde stå opp tidligere med dem? Nå har jeg pakket på dere masse klaging her så nå tar jeg kvelden. Hehe. Håper natten deres går bra:):). ( beklager at det ikke er noen avsnitt her. Skriver på iphonen, og aner ikke hvordan jeg lager mellomrom. Hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til klubben..

 

wow..dobbelt opp!

 

Fastføde startet jeg for 1 uke siden- Da var hun 4 mnd og 1 uke. Startet med gulerotmos da jeg har lest dette er mildere for magen enn grøt og potet. Jenten min har slitt litt med magen. Startet med 1 tskje så 2 tskjer og nå etter 1 uke er det ca nesten et måltid ville jeg tro for alderen. Hun er mett og sier ifra. Hold til en mattype 1 uke før du starter på noe nytt. Tenker potet over helgen sammen med mosen.

 

Ellers for legging om kvelden - ikke forvendt mer en 12 timer søvn om natten. Står de opp 9 så legge de seg 21. Etter samtale med sovekarin så må jeg opp mellom 7-730 når jeg legger henne 19. Hatt det samme problemet FøR at de vil opp etter 1 time du har lagt dem..start kampen at de sovner inn selv i egen seng og eget rom. Jeg har helt annet kveld nå og helt annet humør:) Det tok 1 uke før hun aksepterte det så ikke gi opp kampen men viktig å være strenge.

 

Ellers en bra dag i går resulterte til en bra natt..legging 19 så opp 0015 så nesten 5 og nå prater hun i sengen og er våken..

 

Så nå må jeg stelle henne:) Ha en fin dag. Jeg må sørge for en bra natt da jeg skal ut å ha det moro i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen damer :)

Hei beccis`en, sleng deg med sammen med oss.. Tvillinger, det er sikkert ekstra stas, og ekstra slitsomt.. Det viktigste du må gjøre når det kommer til søvn er at du må huske at du er ingen dårlig mor selv om du ikke får barna dine til å sove... Selv var jeg den verste mammaen som fantes en stund her i følge meg selv, ikke fikk jeg ham til å sove, og alt bare føltes som det gikk i grus.. Men endelig har jeg forstått at INGEN barn er like, så selv om venninna di eller svigerinna eller noen andre får babyen sin til å sovne bare ved å legge ham i senga å gå ut, så er det ikke deg det er noe alt med.. Noen barn har et stort behov for nærhet og trygghet og er ikke helt klare for å sovne av seg selv enda..

 

Så dette med søvn er ikke lett.. I huset her har vi hatt samme problem som deg, ikke fått ham til å sove før sent, og rutiner er det bare å glemme... Vi sov lite og var slitne, bortsett fra prinsen som var så fornøyd.. Begynte å legge ham 15 minutter tidligere hver kveld.. Plutselig har han av seg selv snudd døgnet sitt, så nå legger han seg rundt 19.30 og er våken 3-4 ganger for mat før vi står opp rundt 07.30.. Det eneste vi har gjort er at vi har kuttet ut den duppen han hadde rundt 17.00, så han er våken fra ca. 15.30 til han legger seg, og står opp tidligere om morgenen, men det er fordi han våkner da, ikke for at jeg vekker ham... Vet ikke om dette var noen råd for deg men... Sover de likt på natten ?

 

Fast føde så startet vi med grøt.. Han hadde fått velling en stund før vi begynte med grøtkonsistens.. Fikk noen te-skjeer de første dagene, så var vi opp i fyll porsjon etter 14 dager.. Har nå begynt med div. frukt på dagtid..

 

Zazzy: håper dagen i dag blir bedre enn i går, vet ikke hvor lenge vaksinen kan henge i...

 

Harfåttprinsen: Så bra at han sovnet av seg selv, man blir ekstra stolt da ;) Her får han grøt 18.30, kveldstell 19.00 så får han pupp etter det.. men han klarer ikke mye før han sovner.. våkner igjen etter en time stort sett og vil da ha mer mat.. Kanskje vi burde endre på dette vi og? Vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen sammen med oss :) kjempe koslig :) to jenter du ja :) kan skjønne det kan være litt hektisk ja :) jeg synes det er hektisk med en... hehe :) Jeg har villet prøvd og starte legging/stell litt tidligere for vær uke.. man kan ikke forhaste seg når det gjelder dette, stresser du merker de det... vi startet legging litt tidliger og tidligere og tilslutt regulerte han det selv... men ennå har vi litt igjen,rutnene sklei ut da han var forkjølet i mellomjulen :/

Når det gjelder mat startet vi med risgrøt kvelden... og nå får han det x2...:) når steller du de til kvelden da?? og når er siste dupp??

 

Her var natten litt mye opp og ned... sov fram til 02-mat og sov endel urolig etter det... mat i 0530 tiden og sov sammen med meg til 0745 :)

Så egentlig ganske greit...

 

Soving til disse små varierer veldig fra dag til dag, natt til natt...

 

hvor gammle er vi mammaene?? jeg er 24, og gift med pappan ;)

Idag skal vi på babytreff :)

 

Håper dere får en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsen og mammaen :) Du har så rett i det du skriver ang og føle seg som en dårlig mor, det hender de tankene kommer hit også, når man er oppgitt over og misslykkes med duppene,nattesøvnen osv.. mine venniner har helt ulike barn i forhold til meg,og jeg synes det er veldig godt og møte noen med samme problemene...

 

Det er såå godt og kan dele natten,dagene og spørre om ting som dukker opp :) Ja det var utrolig godt at han sovnet av seg selv,har bestemt meg for og prøve det 1 gang for dagen nå.. men har ingen forhåpninger om at det går vær gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi her var det skrevet mye siden sist! Koselig at flere joiner tråden, velkommen beccis`en :) Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, også det med å sitte lenge oppe på kvelden, vet jo jeg blir bare mer sliten til neste dag, men Må bare ha den fritiden alene før jeg tar fatt på neste økt. Du har jo en ekstra utfordring som har to også så kan ikke være bare lett nei, her er det fullt lov å komme med utblåsninger, vi skjønner at du elsker skattene dine likevel :) Ang samboeren din, prøv å få han til å prøve litt mer, her hadde vi en periode der snuppa bare ville roes av meg, og jeg syntes det var så fælt når hun skrek sånn hos pappaen, men han ville ikke bare gi henne til meg så han greide å roe henne ned, det tok bare litt lenger tid enn hos meg, er jo viktig at de blir vant til begge foreldrene ellers blir det jo veeeldig mye slit på deg! Bare husk at det er ikke noe farlig at de skriker så lenge de får trøst (selv måtte jeg lære meg å gi henne til samboer fordi jeg ville trøste selv fordi det gikk fortest, hehe, men lærte meg etterhvert å la han komme til og det er veldig godt å være to på slitne kvelder!

 

Ellers da med oss: grei natt her, men litt styr når jeg skulle legge henne nå, vet nesten ikke hva jeg skal gjøre lenger, hun hyler sånn når jeg legger henne i senga og blir stille med det samme hun blir tatt opp! Noe som får meg til å tenke at hun har det jo bra da egentlig, det er ikke noe galt iallefall, hun vil bare bli holdt og ikke ligge i den kalde senga, hvem kan si noe på det! hehe. Men så er hun urolig etterhvert når jeg bysser henne også, tror ikke hun finner en god liggestilling i armene mine for hun vrir seg så, så får egentlig ikke roet henne verken i eller opp av senga, slit! Men nå fant jeg ut at hvis jeg bare stakk hodet mitt ned og koste henne i ansiktet og hysjet så hjalp det like mye som å ta henne opp..hun er kanskje utrygg da? hun griper liksom etter ansiktet mitt og blir rolig når jeg er nær. Nå sovnet hun iallefall..er mulig det er vaksinen som gjør at hun har vært ekstra urolig disse dagene da, aner ikke hvor lenge bivirkninger kan henge i.

 

Tenker også på at hun er så stor nå at hun etterhvert kan begynne å bruke gråten bevisst på at vi skal ta henne opp..men vil bare ikke ta noen "skrikekur" på henne, så er litt vanskelig! Hvis det bare er sutring lar jeg henne selvfølgelig holde på litt for hører stor forskjell på det, men dette er virkelig HYLskriking og det er så fælt :/ Satser på at det er nærhet hun ønsker og kanskje føler seg litt utrygg alene på rommet så får bare være tilstede og trøste så godt vi kan til hun sovner..

 

Det er et slit å styre sånn med søvn hele tiden, selv om jeg er kjempekjempeglad for at hun sover så fint på natta med bare noen få måltider så er det ikke så lett når alt dreier seg rundt søvn (og mangel på det) på dagtid heller, vanskelig hvis vi skal bort noe sted osv. alt må tilrettelegges etter hennes søvn, for får hun ikke de stakkars halvtimene sine blir jo dagen helt ødelagt. Sukk..en liten utblåsning fra meg også i dag gitt ;)

 

Men jenter, det blir jo bedre, det er bare en periode..prøve å trøste meg selv her, hehe, ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neen: lager du gulrot isen selv eller kjøper du glass? Prinsen og mamma'n: jeg vet jo innerst inne at jeg ikke er en dårlig mor, men frustrasjonen tar overhånd noen ganger. Har også venninner som har det "lettere", og sier alt går som en lek. Men som du sier: ingen barn er like, og det er viktig å huske på:). Skal prøve nå å legge 15 min tidligere, og se hvordan det går. Har prøvd det før, men tror jeg gav opp for fort. Men når leggetiden varierer noe fra 21.30-22.30, hvordan regulerer jeg da? Tar jeg utgangspunkt i 21.30, og prøver 21.15 i dag da? Har fått prinsen: jeg steller de i 19 tiden. Bader de ikke hver dag. Orker det rett og slett ikke.. Kanskje jeg burde? Jeg prøver at de våkner fra siste dupp 16.30, men er ikke allrid det går da det varierer når de våkner om morgenen. Må jobbe med dette. Jeg er 23 år, ikke gift. Må også si at det er deilig å finne noen som er i samme situsjon. Føler meg ikke så alene. Zazzy: skal prøve å få ham til å prøve mer. Han er veldig flink på andre områder, men når han ikke får til å roe dem blir han kjempe frustrert og det smitter over på jentene. Liker ikke å høre dem gråte. Ellers så var natten min kjempe god:). De sovnet som sagt 22.30 tiden, og tvilling 1( heretter kalt tv1) våknet ikke før 04.30 for mat, og sovnet etterpå. Pleier da å vekke tv2 for å gi henne slik at jeg ikke mater hele natten, men i natt bestemte jeg meg for å la henne sove da hun sov så godt. Det gjorde jeg rett i. Hun våknet ikke før 07.30! Da ble hun stellt, fikk mat og var våken 1 time før hun sovnet av seg selv og sov til halv elleve. Tv1 våknet ikke i dag før 10.30!! Ble stellt og fikk mat samtidig som tv2 sitt andre måltid for dagen. Så var de våken nå til 13.00, da fikk jeg kysset dem i søvn og de sover ennå. Tv1 kaver litt innimellom, men sovnet igjen.. Nå får vi se hvordan resten av dagen blir. Siste duppen blir jo alt for sein i dag... Men kan ikke kutte den ut heller, for da blir de nok kjempe overtrøtte!! Kan jo prøve å legge dem for natten tidligere, men da tror jeg det blir som i går at de våkner etter 1 time, og har hatt det som en sein dupp. Hehe. Deilig at samboer har fri i helgen:D, men han skal ut med jobben i morgen da... Kjedelig:p. Hehe. Ønsker dere en forsatt fin fredag og håper den blir god:). ( ble litt mye om meg her ser jeg. Skal bli bedre neste gang. Hehe)

Endret av beccis'en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dagen vert grei, helt til nå,da han skulle kysses i seng , la han våken og koste med han og kysset.. den gang ei, ble bare skriking idag og gikk ikke og roe han fra sengekanten... tok han opp og bysset, men det er akkurat som du skriver her zazzy,virker som han ikke finner en god stilling i armene mine, og det er nytt for meg.. men sovnet til slutt... Men jeg må si det ble et lite nederlag for meg at han ikke kunne sovne alene idag :/ men bedre lykke neste gang... og jeg er heller ikke intrisert i skrikekurer...

 

Ja det er viktig og slippe til pappaen,men er ikke like lett bestandig når de raser i hendene hans og ikke roer seg.. må innrømme at jeg er også så dum og tar gutten, for han roer seg med en gang til meg :P dumt men noen gang orker jeg ikke styret...

 

Ikveld er det oppdrag sprinkelseng igjen... spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beccis'en: lager selv. Men invister i en stavmikser:) det er et must.

 

Jeg er 32 år og samboer:)

 

Angående skrikekur..de har ikke vondt av det i den alderen mener jeg. Jeg var jo skrikebaby selv:) Mine dager er helt anderledes etter jeg gjorde det:) Men hun hadde mer suttring, men første kvelden holdt hun på i 1 1/2 time av og på..i dag ingenlyd. Lettere å legge på dagtid også etter dette:) Må ikke bysse eller trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kanskje enklere med stavmikser enn kjøkkenmaskin. har en stor kjøkkenmaskin som jeg aldri bruker, og tenkte at nå som jeg skulle lage babymat ville den komme i bruk. Hehe. Hva blander du den med da? Vet ikke om jeg er klar for noen skrikekur. Klarer ikke å høre på at de gråter. Er det ikke slik at de ikke skal forbinde sengen med gråt? Og derfor bør man ta dem opp med en gang de gråter eller så vil de forbinde sengen med noe negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn er og blir et styr virker det som.. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan forstå at det å sove er noe av det beste som finnes..

Har prøvd i dag med å få ham til å sovne selv, men det endte bare opp i kaos.. så det ga vi opp i.. Men i kveld la jeg ham bare ned etter han hadde fått mat.. Lå en stund å koste seg før han ble utolmodig å begynte å skrike, gikk inn og gav ham smokken et par ganger og strøk ham i pannen, å nå tror jeg det ble stilt...

 

Zazzy: Han her virket også som han var redd for å ligge i sengen, så vi bare satt på rommet slik at han så oss, men var ikke i berørelse med ham, og dette hjalp visst. Etter en uke trengte vi ikke å sitte der lengre, om det var det som gjorde det eller om det bare var tilfeldig det vet jeg ikke, men han hylskrek ikke når vi la ham værtfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) Igår kveld var en tung kveld for meg... mistet motet egentlig :P men idag er det tilbake...

Han sovnet ikke før 21 i går kveld... vet ikke hva vi gjør galt nå eller hva som skjer.. han liker ikke og bli bært,og begynner bare og skrike vist vi legger han våken i sengen til natta, tydlig redd for senga han her også... men han sov fra 21-03 men etter det var det noen runder smukke osv...

 

hvordna har natten deres vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen ja det er veldig nytt for meg også å ikke kunne bysse henne til søvn, eller det går noen ganger men det er mye jobb, da må jeg stå å ta dype knebøy osv, hehe, må liksom bysse henne såpass "hardt" da at hun ligger rolig og lar seg selv sovne. Uff slike kvelder er så tunge, vet hvordan du har det.

 

Prinsen og mamma`n ja her har hun jo begynt å gråte bare vi går inn på soverommet nå! Ikke noe koselig å tenke at hun forbinder sovestedet sitt med gråt :( vet ikke helt hvordan jeg skal snu det, men i dag valgte jeg å ta henne inn dit for å gi måltidet før mat slik at hun fikk roe seg der inne i armene mine og få litt kos før leggetid slik at ikke rommet og senga kun blir forbundet med å være alene og skrike, og det hjalp! ammet, koste litt med henne, la henne ned, uten en lyd! Hun lå å skravlet for seg selv i en 5 minutter, begynte å sutre litt og da gikk jeg inn og la kinnet mitt inntil hennes og hysjet litt og det virker som det var det hun trengte for å snu hodet til siden og lukke øynene, den letteste leggingen på leeenge!

Kanskje dette er noe du også kan prøve Harfåttprinsen? Men skal egentlig ikke gi noen råd jeg, hehe, i morgen funker det sikkert ikke igjen ;)

 

I natt hadde hun tidenes bæsjebleie da! Samboeren byttet på henne i morges og måtte hente meg for han trengte hjelp, hehe! At så mye bæsj kan komme ut av den lille kroppen, helt utrolig, men kanskje er det derfor hun er roligere igjen nå da, akkurat som sist. Har gitt henne pæremos i et par dager nå, sikkert det som fikk sving på magen!

Kommer til å fortsette å gi henne tryggheten jeg iallefall, ja det blir kanskje litt ekstra arbeid på meg, men heller det enn at hun skal ligge der og kanskje være redd og ha det fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at det virker i morgen og zazzy.. er helt enig i at trygghet er viktigst.. det blir mer jobb akkurat nå, men bedre med litt jobb enn en utrygg baby mener jeg.

Hehe, man kan bli overrasket over hvor mye det er plass til i en så liten kropp... men så godt når de får det ut:) pære fungerer godt for magen her også..

 

God helg, ønsker alle en goooooood natt, med mye søvn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt styrete i kveld igjen, men hvordan gjør dere det med maten? Lurer på å amme henne før hun bader for hun blir så urolig og vil ikke ha mat etterpå selv om det er lenge siden sist. Men husker på sykehuset når hun var kjempelita til og med så sa jordmødrene at vi helst ikke skulle bade henne rett etter måltid så er litt redd for å gi henne før badingen også. Begynte leggingen halv sju, sovnet kvart over sju, våknet kvart på åtte, spiste da godt ettersom hun var blitt rolig, sovnet igjen etterpå så har jo gått greit også :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy... kanskje det er det vi skal prøve ja :)

 

Ja helt enig at det er bedre me litt ekstra jobb enn at de er utrygge... :) Her har dagen vert grei, litt kaos under en dupp,der jeg tenkte han skulle sovne av seg selv,men det gikk tilslutt:) vi har vert og besøkt bestemor idag:) Jeg har blitt forkjølet og det er tungt.. men ellers en lettere dag enn i går :) Han sovnet nå kl 20.30 til kvelden :D godt :) Håper deres dag har vert god og at natten blir fin :)

 

Har dere erfaring med atopisk eksem?? Min gutt har det, og ikveld var det ganske ille, smører og smører... men tror vi må til legen en tur vist det blir slik som ikveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt styrete i kveld igjen, men hvordan gjør dere det med maten? Lurer på å amme henne før hun bader for hun blir så urolig og vil ikke ha mat etterpå selv om det er lenge siden sist. Men husker på sykehuset når hun var kjempelita til og med så sa jordmødrene at vi helst ikke skulle bade henne rett etter måltid så er litt redd for å gi henne før badingen også. Begynte leggingen halv sju, sovnet kvart over sju, våknet kvart på åtte, spiste da godt ettersom hun var blitt rolig, sovnet igjen etterpå så har jo gått greit også :) God helg!

 

Syns du kan prøve og gi henne mat en liten stund før bading jeg... Når du begynner med grøt, kan du gi det før bading og amme når det er natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan jo kanskje begynne med grøt snart, er jo faktisk ikke såå lenge til hun er 6 måneder nå, tiden går så fort! Nå bader hun ca 17.45- 18.00. og legger seg rundt 18.30 -19.00 Så hvis jeg gir grøt 17.15 f.eks? men saken er den at når hun våkner etter duppen kl 16 er hun som regel kjempesulten i den tiden så da ammer jeg da, kanskje ikke så rart at hun ikke er veldig sulten halv sju..er jo bare to og en halv time siden mat da..men på den andre siden så pleier hun jo å spise hver andre til tredje time.

 

Håper du blir raskt frisk igjen, er tungt når man er syk i tillegg, det var jeg i julen. Spis hvitløk! ;) Har ikke erfaring med eksem men hørt mange skryte av lykkelig som liten kremene, tenker å prøve den selv til vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her jeg... Så deilig å lese hvordan andre har det! :)

Deres babyer er litt eldre en snuppa mi, som blir fire mnd om en uke. Har hatt en drømmestart med henne, da hun var fem uker gammel begynte hun å sove fra 18.30 til 07-08, bare avbrutt av et par amminger, på gode netter bare en. Angrer nå på at jeg ikke har utnyttet dette bedre (og lagt meg for å sove mer), for nå er det endring gitt! Våkner annenhver time fram til 01-02, og har en våkenperiode på to-tre timer etter dette. FY MEG, men snuppa har i dag fått smakt grøt, og det gikk ned på høykant. Får være forsiktig i starten, men jeg er selv hellig overbevist om at hun har behov for mer mat enn bare puppen (fullammer).

 

Men igjen, deilig å lese innleggene deres, få tips, og lese andres "frustrasjoner" og gleder som følger det å ha bebis :)

 

Takk for det dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Petrine84 så koselig at flere vil skravle :-D Har hørt mange si at det kan være litt trøblete med søvn på 4-5 måneders alder, har hun vært sånn lenge? Eller så kan det jo være bare en liten periode pga hun får tenner eller har mye annen utvikling? Høres veldig slitsomt ut med så lang våkenperiode midt på natta, uffoguff. Hvorfor tror du hun har behov for mer mat? Her tenker jeg omvendt, hehe for snuppa mi er så god og rund at jeg tror hun har mer enn nok med puppen, men gir nå litt smaksprøver likevel ettersom man skal det :P men orker ikke gi noe som ligner på skikkelige porsjoner enda, venter til hun bikker 6 måneder iallefall.

 

Ja det er veldig godt å ha noen her inne å skrive med, få tips fra, bare skravle litt, dele gleder/frustrasjoner osv, bra du joiner oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært sånn de tre siste nettene nå, og i kveld våkna hun etter to timer får å få mat, så vi får se hvordan resten av kveld/natta blir. Ja, det skjer jo mye, og det kan jo spille inn på nattesøvn, har også hørt at noen sliter litt i denne alderen. Godt å vite at man ikke er alene om det :P Tenner tror jeg ikke det er, hun er for så vidt ikke urolig, men tvert i mot smørblid når hun har disse våkenperiodene :) (verdens søteste når hun smiler mot oss der hun ligger ;) ) Ikke virker det som hun klør spesielt i munnen heller.

 

Grunnen til at jeg tror hun har behov for mer, er at hun tar veldig godt for seg når hun spiser, selv om det kan gå bare en time mellom måltidene. Produksjonen er det ikke noe i veien med, her er det så det holder, og hun er også veldig god og rund som din :) Jeg tror bare at melka ikke metter nok i magen hennes som den har gjort tidligere, da hun har sovet 5-6 timer i strekk-så pupp-og sove 3-4 timer til. Hun er også veldig interessert når vi spiser, og ser ut som hun helst vil ramle oppi brødskiva eller middagen vår ;)

 

Vi kommer nok til å holde oss til smaking en liten stund til, det var ikke akkurat mang skjeer hun fikk i dag, men hun blir iallefall vant til smaken. Sviskemos var derimot ikke så veldig populært ;)

 

Man blir jo helt rar av disse små, kan trygt si at tankevirksomheten er stilt inn på en annen kanal enn det var for litt over et år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...