Gå til innhold

4mnd....


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hittil i dag har dagduppene gått bedre, sov 40 min på sofaen første dupp, og sover nå i bilstolen etter handletur..

Vi bruker å være ut å trille 1 gang om dagen, bruker da å trille ca 1 time, er godt både for meg og han det. Da sover han noen ganger hele turen, men ofte er han våken en del av den. I starten kunne han sove opptil 3 timer i vogna på dagtid, men det er lenge siden han har gjort nå, men han sover som regel godt når vi er på tur.

 

Ettermiddagene her er prinsen en del sammen med pappaen, mens jeg kan gjøre andre ting, men skulle nok ønske at han ville ta ham enda mer, han har så mye ting som han vil gjøre og jobber en del sent og da blir det liten tid..

 

Akkurat nå er vi vel ikke de beste kjærestene som finnes noen av oss.. Vi er ofte slitne og siden det har vært et styr for å få prinsen til å sove, har det blitt liten tid til oss. Men vi har en bedre periode nå, så får håpe det holder seg :) Lunta mi er vel ikke så veldig lang den heller, og det får han nok merke titt og ofte...

 

Jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb, blir godt å treffe andre igjen.. Men det er veldig godt å ha tiden sammen med prinsen, å følge med utviklingen hans :)

 

På dagen så sover han som regel i vogga på stua, i vogna eller på sofaen..

 

Får håpe hun er bedre til i morgen, slik at hun kan få vaksinen sin og at hun sover litt bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen...dere er så aktive her;) Har ikke så mye tid å komme hit eller ofte periodevis...

 

Her sover hun som en engel fortsatt på kvelden. Er nok at jeg mater med MME og at hun sovner inn selv som er tingen. I går natt ble det 23 og så 3. Opp til 630 - og første dagøkt fra kl 715 til 9. Første økten sovner hun også inn uten fuss:) De andre to må jeg jobbe litt mer med men blir 11-14 og 16-1630. Dagøktene sover hun i bagvognen - men denne skal skiftes ut etter vår tur til Kypros. Synes sovingen går greit nå hvis hun bare hadde sovet min. 4 timer om nettene....men som dere skriver er ingen netter helt like. Når hun våkner etter 2 timer så er hun nok ikke sulten. Har latt henne fusse til hun sovner igjen etter ca 15 min.

 

Hun sikkler som bare det og jeg har startet med gulerotmos 3 dager nå. Skal teste ut dette 1 uke før jeg starter på hirsegrøt for å gi rundt kl 10 - før soveøkt nr 2.

 

Ja jeg savner jobb men godt å være hjemme også. Kunne tenkt meg å dra til jobb før hvis det ikke var for en samboer som jobber 4 uker borte og så 4 uker hjemme:( og ingen barnehage start før august, men godt å ha sommeren...så det bør være mega fint vær..hehe:)

 

Nja..kjæreste tid..vært lite men neste periode samboer er hjemme så tenker jeg at det blir mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Neen du må bare henge deg på og skrive når det passer deg slik, tror vi kommer til og være aktive (håper det )...

Ser det er tidlig morgen hos dere også... jeg kunne tenkt meg og fått han til og sove litt lengre,men får det ikke til...

 

I dag sov han kjempe bra :) 2 dupp:90min og 3dupp: 40 min og 4dupp 30min :) Fornøyd jeg :) Og han sovnet nå kl 20.45 :) måtte selfølgelig bære han.. men er fornøyd alikevel... men jeg er sliten kjenner jeg :/ Han har vert endel sutrete i ettermiddag kveld, sikkler som en gal og spiser opp hendene sine å blir sint... Slitsomt... Han kaldsvetter innimellom også, kan det være pga tennene tro?? Er ikke bestandig lett og være 1gangsmamma ... Håper deres babyer blir bra i nesene sine snart :) Jeg kjenner på litt halsvondt, håper det er forbigående...

 

Hvordan har dagen/ettermiddagen vert??

 

ønsker dere en fin natt :) Så skrives vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesliten i dag jeg, hun hadde faktisk 4 dupper i dag, alle på bare 15-20 minutter. Strålte som en sol hver gang hun våknet så hun blir visst utvhilt av disse powernappene sine. Var umulig å få henne til å sove mere, ikke en gang byssing hjalp. Men ble veldig sutrete på ettermiddag, heldigvis tok samboer henne hele kvelden + bading da jeg sovnet på sofaen. Men hun la seg ganske greit bortsett fra at hun sliter med å sovne pga den tette nesen.

 

Men noe som skjer nesten hver kveld etter bading er at hun styrer fælt med puppen! Virker som hun er sulten men hun bare slipper og er tydelig frustrert og urolig. Til slutt må jeg bare legge henne uten mat og da våkner hun nesten alltid etter en halvtime eller en time og spiser da istedet, sånn har det bare blitt, noen som har en forklaring på det??

 

Gruer litt til vaksinering i morgen og samboer skal jobbe overtid så blir mesteparten av dagen alene, skal legge meg snart så det blir nok søvn i natt.

 

Ha en fin natt :)

 

ps så lange dupper Harfåttprinsen, kjempebra! Håper det er forbigående halsvondt ja, krysser fingrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da zazzy... slitsomt med slike dupper.... bra pappan tok henne da :) hmm det med puppen ja.. kan det ha noe med at hun blir såå oppgiret av badingen? Vi kan nemmelig ikke bade vår prins like før han skal legge seg... han blir så oppskaket...

 

Blææhh natten her har vert grusom, han ble lakt i sprinkelsengen,og om det var det som gjorde at han sov så urolig,vridde seg,lagde lyder og styrte hele natten.. fikk mat 02, sovnet,og begynte slik igjen... bryttet tilbake til vuggen 04,og sov litt roligere da... mat 0530,sov til 0730.. skjønner ikke hvorfor han styrer slik.. blir galll....... trøtt jeg :/

 

Skal snart på 4mnd kontroll nå :)

 

Hvordan har deres natt vert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dager som det er slitsomt ja, Zazzy, får håpe det blir en bedre dag i dag ,tross vaksinering.. Bading bør helst skje en god stund før leggetid, ellers blir det stort sett bare kluss her og..

 

Harfåttprinsen: Det er ikke noe særlig når de styrer så på natterstid.. Det er ikke så lett å forstå seg på..

 

Natten her har også vært ganske styrete.. Han er fremdeles tett i nesen og styrer en del av det.. La seg greit 20.45, og sov greit til 23.30, da begynte han å styre å være urolig, men han var ikke våken.. Sovnet igjen etter en stund og sov til 01.30, fikk da mat.. Sovnet igjen og sov svært urolig frem til 04.00, da fikk han mat og småsov frem til 06.00 og fikk mat da.. Sovnet en halvtime, så kl 07 var det visst morgen.. Sto opp, ,men han har sovet en times dupp i vogga.. Siden vi sto opp har han vært sutrete, så hvordan denne dagen skal gå blir spennende å se...

 

Lykke til på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kanskje vi bader for nært legging, men trodde det var litt med poenget med kveldsrutiner at alt skulle gjøres likt og så i seng, får prøve å bare roe henne litt i fanget i kveld og så evt gi mat på rommet i mørket før leggetid :)

 

Vært på 5 mnd kontroll i dag, gikk bare fint, deilig å få spurt en del spørsmål og få unnagjort vaksinen. Jenta var 6,8 kg nå :) Hun var nå tapper under vaksinetakingen og skrek ikke med det samme, men så måtte hun gi tapt, flinke jenta mi, fikk roet henne kjempefort da, gikk mye bedre enn på 3mndsvaksinen, virker foreløpig i fin form. Harfåttprinsen hvordan gikk det på din kontroll? Har du noe rundt hodeenden i sprinkelsenga? som et teppe i en halvrunding rundt hodet f.eks? Det kan hjelpe ham til å føle seg tryggere i senga.

Helsesøster sa at det gikk fint at hun sov bare halvtimer på dagtid og at jeg ikke skulle stresse med det ettersom hun sover såpass bra på natta. Hun sa også at hun var såpass lita enda at hun måtte bare få styre litt selv på daglurene, men at jeg kunne prøve å legge til samme tid iallefall på kvelden, men også prøve å styre litt på dagen å se hvordan hun responderer, har jo blitt sånn nå at hun våkner 8.30 og sover 10.30 første lur så har iallefall noe fast. Jenta mi stråler jo når vi er med andre folk, på helsestasjonen f.eks, selv om hun er skeptisk av seg når andre skal holde så er hun ikke mye skeptisk trygt i armene mine, "prater" med alle og er kjempesosial, hehe, så jeg har litt dårlig samvittighet fordi vi er så mye inne her, tenkte prøve å komme meg litt mere ut, skal på babysang neste uke iallefall. Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader rundt 18 før legging kl 19 og funker hos oss:) Men bader ikke lenge da.

 

Min lille rullet første gang i går fra mage til rygg og to ganger i dag. Er ikke det litt tidlig??

Hun spise den del gulerotmos nå og ville ikke ha pupp etterpå...hmm..

Natten var ikke så bra - 3 ganger oppe:( og så kl 630..zzz.

 

Skal til helsesøster neste uke så blir spennende. Forsinket 4 mnd kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kontrollen gikk bra :) Godt å få svar på en del spørsmål, hvordan går det med formen til lillesnuppa etter vaksinen? Bra at hun er sosial og koser seg ute blant folk, skulle ønske det var babysang her også.. Hun har det nok veldig fint inne sammen med deg også, så det må du ikke ha dårlig samvittighet for.. Rutiner er vanskelig, men får håpe dere finner ut av det..

 

Neen: Vet ikke om det er tidlig, min gjorde det når han var 3,5 mnd, men vet ikke når de "bruker" å gjøre det..

En riktig morgenfugl du har fått..

 

Er spent på kvelden og natten her i huset også.. Han har ikke sovet etter kl 15.30 idag, og sovnet etter grøt rundt 19.20.. Var tydlig så mett etter grøten at han ikke ville ha pupp.. Så blir spennende å se hvor lenge han sover før mat, og hvor mange ganger han våkner i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo formen er ok, hun har sovet til den store gullmedaljen i dag da, antagelig pga vaksinen, sov fra kl 13 til 16.15 og la seg for natta 18.30..våknet nettopp for mat, men sover igjen nå, så får vi se hvordan natta blir.

 

Jenta mi "veltet" fra mage til rygg flere ganger for lenge siden, men var mer overbalanse enn bevisst rulling, er vel mest vanlig at de ruller andre veien først? Vet heller ikke når det er vanlig at det skjer, er vel veldig individuelt, her ligger hun heelt på siden og strever for å komme seg fra rygg til mage, men armen er liksom i veien, hehe, men tror ikke det er lenge før hun knekker koden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i natt etter vaksinen?

Her har det gått veldig bra, han sovnet i går 19.20, sov en time, fikk mat og sovnet igjen.. Fikk mat 23.30, 03.30 og 07.00.. Kl. 07.00 var det morgen, så da sto vi opp.. Begge har hatt en dupp på 45 minutter i senga vår nå, godt :) Kanskje holder han på å regulere rytmen sin selv, ellers så er det bare flaks at han sovner så tidlig.. Mulig var det for at han ikke sov etter kl 15.30, så skal prøve det i dag, og ikke ha en ekstra dupp litt senere..

 

ønsker alle en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.. Igår på dagen sov han greit.. sovnet igår kveld kl2030,sov til 00,våknet og var våken til 02,blid og pratsom,umulig og få til og sove.. sov da til 05,mat og våken til 06,sov til 0730Skjønner ikke hva som gjør det... for en natt,to netter på rad med lite søvn:( er dødssliten idag jeg... virker som han også har vert sliten og trøtt idag,sovet endel 30min dupper,men jeg rekker jo nesten bare og sovne... Har vert til min mor,så derfor jeg ikke har skrevet på en stund,men nå skal det skrives,er såå koslig :)

har dere tips til og få han til og sovne fortere når han våkner slik på natten?? brøvde bæring,la han ved siden av meg,melk men nei,,,,

Zazzy: kontrollen gikk kjempe fint... Han er 7040g og 65 cm.. fin utvikling... :) Håpe jenta de ikke reagerer på vaksinen :)

Ja hun sov sikkert godt pga vaksinen ja,min gjorde også det ved 3mnd vaksinen...

 

Rulling tror jeg er individuelt,min prøver men hånden er i veien,,,

Prinsen og mammaen,flott at det går bedre :) det kan hende at det er lurt og droppe en dupp etter 15.30 ja,her må han sove en gang mellom 17-18,men ikke etter det...

 

Idag har han sovet greie dupper, men jeg gruer meg til nattet,det er såå vondt og grue seg til nettene.. håper han kan sove godt i natt, det er helt greit og gi han mat x2,men når han sover urolig/dårlig/er våken imellom måltidene,blir jeg smågal.. vondt i nakke/skuldre får jeg av lite søvn...

 

Håper kvelden blir god til oss.. skriver mer etter han har lakt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, ble en fin natt her, fikk mat 20 og 01 og 08, sto opp 09.30 :) Vært mer sutrete/urolig i dag enn vanlig, men ikke mer enn hun har vært i det siste pga forkjølelse så tror ikke hun reagerte noe særlig på vaksinen heldigvis, ingen feber eller noe.

 

To av duppene har vært på 40 minutter i dag noe jeg er veldig fornøyd med. Begynner muligens å få litt rutine på det, iallefall har duppene vært ganske like de siste dagene, altså likt tidspunkt, håper det fortsetter.

 

harfåttprinsen det var noen som tipset meg om å ha vogna stående på soverommet på urolige netter, husker ikke hvem det var, men noen her inne på siden, kanskje det kan hjelpe dere hvis han ikke vil sovne igjen? å legge ham der og rugge? Ellers vet jeg ikke, jenta mi har alltid vært så enkel på natta (heldigvis og bank i bordet! hehe).

 

Ellers fortsetter vi med smaksprøver her, ble avokado i dag også, hun spiser det men er ikke overbegeistret, litt av noen grimaser innimellom! men i morgen skal hun få pære, blir gøy å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Når er det vanlig å ha middagsmåltidet? Hun får MME kl 1830 så kl17 er kanskje sent? kl 1545-1630 sover hun. Har gitt henne gulerotmos nesten en uke nå og det går bra.

 

Harfåttprinsen: Mulig du har skrevet d før men sover han på samme rom? Tenkt på det? Hørt jo eldre de blir jo vanskeligere.

 

Hun sov til 2245,så 2, men viste at hun ikke var sulten(hører det på stemmen), så jeg gikk ikke inn og hun sovnet videre til 4 for mat.,så opp 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke sovet all verden i dag, to x 30 minutter er ikke så masse, men han sover jo mer på natten nå.. Han holder humøret oppe i værtfall selv om han er trett..

 

Harfåttprinsen: Vi hadde en slik periode vi også, men vet egentlig ikke hvordan vi fikk det til å gå over.. Kanskje enklere om han er på eget rom, for da kan han bare ligge å prate for seg selv.. Det er ikke enkelt, man trenger så sårt nattesøvn...

 

Zazzy: Så bra at jenta berget for bivirkninger.. Hun sover ganske lenge på natten nå ser jeg, det er godt til deg :) Hvordan bruker man advokado? Gutten her har spist pære en stund, og det er visst saker som smaker...

 

Neen: Jeg kan ikke svare deg på når det er vanlig med middag.. Men får hun MME etter hun har sovet siste dupp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :) Hvordan vet man om en avokado er god/dårlig?

 

Har varmet det opp litt, så det ikke er iskalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ettermiddag sov han 2t dupp,tror han er sliten etter to netter med mye uro og våkentid,,, sovnet til natten kl 21.. sov til 0430.. mat og sov til 0730.. virker som noe iriterer han for tiden.. tror det er tenner,,eller at han brygger på noe... men heldigvis har jeg fått sovet inatt...

 

smaksprøver er jo såå bra :) godt med annen smak til de...

 

neen: middag i 15 tiden kanshe?? jeg vet ikke men synes det hørtes passe ut...

Ja eget rom kan være lurt,men har såå vanskelig for og løsrive meg fra han :/

 

zazzy: 40 min er jo supert :)

 

Hvordan har kvelden / natten vert hos dere??

 

her har han sin første dupp nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok behov for litt søvn da ja.. Men godt at du har fått sovet såpass mye i natt, man lever lenge på en natts søvn :) Det kan jo være tenner, får håpe de kommer opp snart, så han slipper å plages mere med de...

 

Ja, det er morsomt å se når de får noe annet enn melk..

 

Kvelden var grei, han sovnet kl 20.00, sov en halvtime fikk mat og han sovnet av seg selv i senga si!!!!! han var våken når jeg la ham, og han lå en stund og fiklet med bamsen sin og plutselig sov han.. Kjenner jeg er litt stolt ;) Meeen, så startet morroa, han sov til 01.00, fikk da mat, men ville ikke sove igjen.. lå bare å smilte og lagde go-lyder i senga si.. Men sovnet til slutt, våknet igjen kl 03 med et hylskrik.. Fikk da mat, og var våken en halvtime.. etter det var han våken hver time.. kl 06 våknet han med et hylskrik og skrek lenge,. men han var ikke sulten, men bare skrek og virket redd.. la han i senga vår, og holdt rundt ham, da roet han seg.. sovnet, men det virket som han skrek i søvne etter det.. øynene var igjen, men han smågråt litt.. Noen som har opplevd det samme? Kan babyer ha mareritt? Det er så ekkelt, og vanskelig, vet liksom ikke hva det er som plager ham, eller hva jeg skal gjøre,,

 

Men er blid og fornøyd nå, har sovet i 40 minutter nå, og sover enda, så han er vel utslitt etter natten han og...

 

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

møkk natt...uff! våkner etter 2-3 timer:(

 

Men gir MME kl 1830 og siste duppe til 1630.Så kl 15 litt sent, men det er jo tyngre mat. Bør gi litt mm ett sted også inni her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neen: huff da,ikke gøy med såå ofte oppvåkning :/ slitsomt det.. jeg har ikke villet vekket henne... sover hun lenge da??

 

Idag kjenner jeg at er en laaang dag her... motet mitt er ikke på topp.. han har sovet gode dupper,30-40min så det er ikke det som gjør det,vet ikke helt va...

 

prøvde og legge han halv våken i sengen i sta og bare kose med han og kyssje, sovnet til slutt ;) er såå sliten av å bære han i søvn vær gang.. bærer dere andre de i søvn?? lurer på hvor lenge vi må det... begynner jo å bli tungt...

 

ellers hvordan har dagen deres vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsen og mamman, avokadoen må være passe myk, ikke for hard, ikke for myk, og fin inni, du ser det egentlig, har blitt sykt hektet på avokado selv etter at jeg begynte å gi vesla, spiser en om dagen! :P

 

Harfåttprinsen, jammen ikke lett å vite hva som plager de små! Synes jeg og andre har snakket om tenner i en evighet, men hun har enda ikke fått noen, så bra at du har fått sove. Har tenkt på eget rom jeg også, men jeg vil ikke ha henne så langt unna enda, tror jeg uansett venter til det blir slutt på nattemåltider så slipper jeg å gå "så langt" ;)

 

Neen hvorfor vekker du henne? Min erfaring er at jo mer hun sover på dagtid jo mer sover hun på natta så her er det faktisk slik at søvn avler søvn så jeg ville aldri vekket, men de er jo så forskjellig disse ungene. Jeg er også veldig glad i rutiner, men må bare godta at vesla mi ikke er helt klar for det enda, helsesøster sa også at ettersom hun enda er så lita (min er 5 mnd) så skulle jeg bare la henne styre selv på dagtid men prøve å legge til fast tid på kvelden iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen, jeg har pleid å bysse en del ja, men har hele tiden prøvd å legge henne uten byssing først og ofte legger hun seg da, hun har blitt veldig flink, men noen dager er mer urolige og hun trenger litt mer kos/byss så da tar jeg henne opp igjen og roer og legger ned osv. Sant at det blir tungt etterhvert, de begynner jo å veie litt disse små. Prøver du å legge henne og ser om hun sovner av seg selv eller er det umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gå til innkjøp av avokado i dag :)

dagen i dag har gått svært greit sålangt, tiltross for at jeg har vært hos tannlegen, ussssj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...