Gå til innhold

Tid til røyk...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg røyker, selv om hun har barn (en gutt på 3 år). Jeg har ikke noe imot at hun røyker, det får være et valg hun står for selv... Det jeg reagerer på er at hun lar gutten sitte inne alene mens hun går ut for å ta seg en røyk. Hun er hjemme alene med barnet to dager i uken. Jeg vet at dette tar jo bare 5 minutter, men selv tenker jeg på "alt" som kan skje på de 5 minuttene, og jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om noe skjedde med barnet mitt fordi jeg var ute og tok en røyk... Tok opp dette med henne, men hun mente at det gikk jo for det samme om hun var ute og tok en røyk eller om hun var i vaskekjelleren og satt på en maskin, gutten var jo uten tilsyn noen minutter uansett... Så hun spurte meg da, hvordan jeg ville ordnet dette, for hun vil jo ikke røyke inne, men heller ikke ta med barnet ut når hun skal røyke. Jeg klarte ikke å gi noe svar på dette, for jeg vet ikke om noen løsning, derfor spør jeg her inne; hva gjør dere røykere når dere er hjemme alene med barnet en hel dag? Går dere ut og lar barnet være alene, og er dette greit? Lar dere være å røyke? Tar dere med barnet ut?

Jeg spør ikke for å være dømmende, jeg bare lurer slik at jeg kanskje kan gi noen tips til venninnen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann

 

Det er bedre å røyke ute enn at hun skal røyke inne eller at hun må ta med seg barnet ut bare fordi hun skal ta seg noen trekk.

 

Det er ikke så ille å la barnet være alene i 5 min. så lenge det er et sikkert sted og hun er trygg på barnet. Har gjort det selv og gjør det ennå. Jeg stoler på barnet mitt og vet at den ikke vil finner på noe tull. Hvis det er krise så bruker jeg tv som barnevakt i de minuttene jeg er ute. Det blir nesten som å gå til posten og tilbake igjen.

 

Ikke vær så overhysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...