Gå til innhold

Strekkmerker


Gjest rennie

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en god krem for å redusere strekkmerkene?? Hørt det er flere som bruker det men vet ikke hva jeg burde kjøpe. :) Vet jo ikke om det fungerer men verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved forrige graviditet kjøpte jeg en "stick" fra Bodyshop som jeg anbefaler å bruke. Den skal forebygge strekkmerker, men det finnes jo selvsagt ingen garanti. Imidlertid ble i det minste jeg fri for strekkmerker, så det er jo verdt et forsøk?!

 

Jeg husker ikke i farten hva den kremen heter nå, men henvender du deg på Bodyshop og sier du vil ha en krem/"stick" mot strekkmerker, så vet helt sikkert selgeren hva du sikter du. Sticken er i hvert fall brunlig i fargen og finnes bare i en lukt (som jeg selvsagt ikke husker nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok desverre ikke det er noe en kan gradere seg for..... Jeg har vært superheldig. Ikke et eneste merke på magen (to fødsler). Jeg brukte ingen krem, bortsett fra de få gangene jeg smurte meg inn m bodylotion. Da fikk magen og en stæsj.

Men det skal sies at jeg ikke hadde værdens største mage. Det har nok kanksje noe å si om hvor stor en blir?? Jeg hadde knapt nok vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

tror heller ikke det er noe som funker, desverre, men kan jo alltids prøve..har noe med størrelsen på magen og gjøre, noen får jo ikke så store mager mens andre får store, flotte mager;) uansett, så er det jo ikke så farlig med litt strekkmerker..blir jo borte med tiden nesten, har jeg hørt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte body butter med begge mine, jeg fikk ikke strekkmerker. Men så vet en jo ikke om jeg ville fått det uansett heller da.. Er jo mye hormonbetinget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sterkk merker kommer i "underhuden" så kremer hjelper desverre ikkje :( prøvde med en olje sist gang som skulle hjelpe men full av strekkmerker for det :/ men tror det hørres verre ut om du ikke ha strekkmerker. nå som er allerede er full av dem bryr eg meg lite om det. sjelden eg viser fram magen uansett :) og de "falmer" etter noen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Som utdannet hudpleier må jeg nok si at sånt har jeg DESSVERRE ikke noe tro på... :( Her i gården går jeg heller for å se om jeg kan få fikset det i ettertid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører magen med jordnøttolje om kvelden.

Aner ikke om det har noen betydning, men jeg tenker at det hvertfall holder huden så myk som mulig.... :)

Jordnøttolje koster jo ikke så veldig mye heller, så skuile det vise seg å ikke virke, har man hvertfall ikke brukt en formue på dyre kremer...

Det er jo som noen her sier, helt sikkert mer hormonelt betinget...men en myk og god mage er jo uansett ikke å forakte.

Jordnøttolje og hvetekimolje skal visstnok være fint å smøre/massere seg med nedi mellomkjøttet noen uker før fødsel også, for å hindre revning...tenker at det sikkert er verdt et forsøk, det også, men har ikke begynt med det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hormonelt så kremer har ingen virkning, også hvis man går veldig fort opp i vekt kan man få strekkmerker, men det er fordi huden ikke får tid til å "strekke" seg .

 

Noen har mer elastisk hud enn andre, men kremer er det lite vits i å bruke masse penger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper weleda strekkmerke olje på helsekost. Har ikke fått noen merker enda, men det kan jo være flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok har eg ikke heller fått strekkmerker, eg er gravid me tvillinger og STOR, men har jo enda lenge igjen så dem kan jo fort komme. Har ikke smurt meg me noe, men bader jevnlig og har olje i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg har gått opp 20 kilo i svangerskapet men har ikke et srrekkmerke. Min søster fikk masse striper på magen.

Jeg har bare smurt meg med Nivea som jeg alltid gjør.

Vet ikke men tror det har med hudtype å gjøre.

Jeg har elastisk hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt jordnøttolje (straks ferdig med svangerskap nr 2) og har ikke et eneste strekkmerke på magen. Har på puppene, lårene og rumpa fra puberteten, men berget altså under svangerskapene (eller, tre uker igjen i dette). Mora mi smurte seg med det samme under sine 3, og har heller ingen. Søstra mi smurte seg ikke med noe, og har minst en million strekkmerker på magen, puppene og lårene etter graviditeten. Kan jo være tilfeldig, men ikke søren om jeg kommer til å la være dersom det blir fler svangerskap. Kan nevnes at jeg gikk opp over 30 kg sist svangerskap, var alså rimelig massiv, for å si det mildt. Men altså, ingen strekkmerker. Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen strekkmerker og har brukt Body Shop sin bodybutter! Spør der, så vet de hvem du skal ha. Boksen koster 169 kr og har holdt gjennom hele svangerskapet mitt. Jeg er drittlei lukta, men den har funket bra på meg (om det er den da) Jeg har lagt på meg 27 kg så jeg er også rimelig stor! Venninna mi brukte samme, var tynn som en hyssing i utgangspunktet og har heller ingen strekkmerker... Er jo verdt et forsøk hvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36+3 og har brukt "Dr Greve Pharma Nærende Strekkmerkekrem" kjøpt på apoteket. Jeg har foreløpig ingen strekkmerker, men vet jo ikke om kremen har hatt noe å si. Jeg er av den oppfatning av at hvis det kan være med å motvirke strekkmerker så er det supert, og hvis ikke, vel, da har jeg kastet bort i overkant av en hundrelapp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremer hjelper desverre ikke, da det er underhuden som revner.

Og kremer trekker ikke inn i underhuden, bare overhuden :)

Det du kan gjøre er å smøre huden innenifra med omega 3, vitamin A og E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...