Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i julegave til kjæresten/mannen deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at folk bruker så utrolig mye penger på julegave til hverandre... Jeg og samboeren min pleier å bruke 1000-1500 kr på julegavene til hverandre. Synest det er mer enn nok jeg da.. Men så hører jeg om de som bruker 8-10 000 på gaven... Hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker 1000-2000kr på gaver til hverandre. Alt ettersom hva vi ønsker oss, og trenger. Hadde aldri kjøpt en gave til 10000kr. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000kr.

Vi kjøper aldri noe til oss selv - så vi føler faktisk at vi fortjener det.

Jeg lager en god ønskeliste til mannen min - så jeg vet jeg får noe jeg virkelig ønsker meg. Hadde han kjøpt noe til meg for 200kr hadde jeg blitt glad for det også, men vet at jeg da hadde brukt resten av beløpet i butikken selv. Dvs kjøpt selv hva jeg ønsker meg. Og hva er vitsen med det?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 500 og 2000 et sted, kommer an på hva vi ønsker å kjøpe, hvordan økonomien er det året (har jo hatt noen år med ulønnet permisjon og mindre penger f.eks).

 

Har aldri gitt mer enn 2000.

Brukte 4000 da han fylte 40 år, det er det dyreste jeg har kjøpt til han noengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig det der.

Vi bruker vanligvis 800-1000,- men ingen fast regel. I fjor fikk jeg plutselig en DYR smarttelefon av han :)

 

I år ønsker han seg (innskudd til) en usannsynlig dyr jakke (6000,-), men jeg har så lyst til at det skal ligge en PAKKE under treet ikke bare penger. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre..

 

Har råd til å gi han ca 2000,- (har spart) og et rabattkort på den butikken på 20%.

Da blir jakken likevel 4500 ca, og minus 2000 fra meg - så må han jo legge i 2500,- selv da.. Blir en rar gave syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt alt mellom 1500,- til 2500,- på julegave til han. Han tjener ganske mye mer enn meg og bruker mer på gaven. I fjor fikk jeg ny pc til 5000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Jeg er nå på 3000kr! Seriøse gaven koster 2k, men har blitt smått til rundt 1k. Blir vel litt mer også, er jo bare moro glede noen man er glad i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt spørs på økonomien.

Jeg liker ikke å få dyre gaver selv.

mannen min får ikke lov til å bruke mer enn 1000 på meg helst mindre. 

Hvis jeg hadde hatt en lønn som tilsa at jeg kunne kjøpt gave for 10 000 hadde han virkelig fortjente det ! Men sånn økonomien vår er nå så er det maks 2000 på gave til han. 

 

 

Anonymkode: d25ee...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 1000,-  gir heller en dyrere gave til bursdagen hans. 

Noen år gir vi kun en liten ting til maks 100,- men da har vi bestemt oss for å bruke pengene på noe annet. Feks en tur eller og eller lignende 

Anonymkode: c0cf4...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Maks 1000,-  gir heller en dyrere gave til bursdagen hans. 

Noen år gir vi kun en liten ting til maks 100,- men da har vi bestemt oss for å bruke pengene på noe annet. Feks en tur eller og eller lignende 

Anonymkode: c0cf4...68c

1000 kr er "en dyrere ting"...

Anonymkode: 55250...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer veldig. Han har fått gave til 14000 på det meste, og 500 på det minste, og er fornøyd uansett. 

I år gir vi hverandre ny TV, det er avtalt. Vi er midt i en utbygging av huset, og bruker alle penger på det, og prøver å være fornuftige. Andre år vet ingen av oss hva vi får av den andre.

Anonymkode: 969ab...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på økonomi og behov. I fjor ble det ca 6000,- men da fikk han ny telefon fordi den gamle ble knust i en ulykke. Det er første gang jeg har kjøpt en så dyr gave. Kommer nok ikke til å skje igjen med det første. ;)

I år har vi begge kjøpt oss litt dyrt utstyr, sånt som man må velge/prøve selv, og som vi vanligvis ikke tar oss råd til. Så vi har blitt enige om maks 1500,- i julegave til hverandre.

Anonymkode: c4240...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært år vi ikke har kjøpt gave til hverandre. Jeg synes ikke det er viktig. De fleste årene ligger det på 500-1000.

Anonymkode: 23eab...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 100-150 kr. Vi har felles økonomi, så det blir jo det samme som å kjøpe til oss selv. Gaven er symbolsk :)

Anonymkode: 52211...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting vil jeg tro. Kanskje jeg kjøper et par sokker for å være grei :)

Vi holder på med en massiv oppussing av huset og har ikke råd til å flotte oss med gaver nå. Vi legger heller pengene i huset. Jeg mistenker at han har tenkt å kjøpe noe til meg så jeg bør vel sikkert kjøpe en liten ting til han...

Anonymkode: 201f2...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...