Gå til innhold

Noen som har noen tanker om dette med å få barnet på sensommeren?


Maizen

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk at det ska gå heilt fint å få et augustbarn, har 2 vinterbarn (des. og feb.) og et vårbarn (april). Det var i grunnen ikke så veldig greit å ha vinterbarn, da det var såpass kaldt at jeg ikke kunne ta de med meg ut på trilletur, det var ikke noe kjekt. Det var veldig greit å få vårbarn, men i forhold til bursdagsfeiring og sånn så er jo august midt i blinken. I forhold til å gå gravid i sommer, så tror jeg det blir befriende i forhold til påkledning, som dere sier, slippe å ha på seg lag på lag med klær for det er et skikkelig kav når en er høygravid.

 

Her er fristen for barnehageplass 21/1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så så lenge jeg får kidden innen 1september å husker å søke innen fristen så får jeg barnehage plass høsten 2013? Eller er jeg helt på jordet nå :P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så lenge jeg får kidden innen 1september å husker å søke innen fristen så får jeg barnehage plass høsten 2013? Eller er jeg helt på jordet nå :P?

 

Det er vel det de lover ja ;) her hvor vi bor så er i hvertfall alle 1 åringer garantert barnehageplass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å være høygravid på sommeren å ikke på vinteren denne gangen! Slippe å vagge rundt på glattisen i et sirkus telt av en boblejakke! Skal bli hærlig! eneste minus er vel at det er litt kjipt at lillegull blir født så seint på året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har et barn født i juli, og det gikk kjempefint. Jeg var på mange daglige gåturer, og for å få tiden til å gå fram til fødsel (de siste par ukene), lukte jeg i hagen, hehe..

Dessuten er det en kjempefordel i forhold til klær. Slippe å ta på seg alle vinterklærene *grøss*.. og mye billigere, for hadde sikkert blitt endel dyre mammaklær om jeg hadde fått barn på vinterhalvåret. Utrolig greit som høygravid med bare en tynn kjole og sandaler (og ingen av kjolene jeg brukte var fra mammaavdeling, så har kunne bruke de i ettertid også). Jeg gleder meg altså til å få et augustbarn:) Men selvfølgelig hadde jeg blitt like glad om jeg hadde fått barn i en annen årstid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg tenker det blir fint å "lære om babyen" mens det fortsatt er varmt og fint nok i været til at den ikke trenger masse varme klær og tykke greier oppi vogna etc. Mindre stress når du vil ut og trille som helt nybakt mor. Og hvis vi er slitne etter fødselen er det deilig å kunne kose seg på verandaen i sola med alt utstyr etc innen rekkevidde. Mitt inntrykk er også at det er en fordel at babyen er litt større og mer robust når vinteren setter inn. Det finnes mye mer vintertøy i str 3-6 mnd enn i nyfødt, og når de skal ned i voksiposer og masse greier i vogna så slipper vi å føle at de "drukner" oppi der. Og neste sommer er de jo i en herlig alder, hvor de krabber rundt på teppet på stranda, noen kanskje tilogmed lærer å gå, og kan bade litt og slikt. Fint at de da er store nok til at man kan ha de på fanget i båten med redningsvest uten at de er helt minismå....

Endret av Minipåvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...