Gå til innhold

Noen som har noen tanker om dette med å få barnet på sensommeren?


Maizen

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på dette. Alt dette med å gå høygravid om sommeren, hvilken vogn med tanke på varmen og etter hvert kulden. At nurket begynner å bli mer aktiv med tanke på krabbing og bevegelse generelt om sommeren, noe som er veldig koselig. Ja, positive og negative tanker om termin i aug! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vi kommer til å få det varmt :) men ellers så tenker jeg at det er en fin tid å få barn på. Men tar gjerne i mot råd, siden det er min første:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles i håpeboksen... :) Er fjorten dager på overtid med mensen, og ømme pupper. Men er så redd kroppen min spiller meg et puss, tør liksom ikke teste :s Men for meg er det GULL om spira satt denne pp, for jeg studerer, og har dermed termin i begynnelsen av august.

 

Gratulerer alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det istad faktisk da jeg lå i senga, at jeg håpet på en kald sommer, så kan finværet komme i august når jeg er ferdig å føde. Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg selvfølgelig til å gå høygravid midt på sommeren, men det er vel egentlig det eneste negative jeg kan komme på. Føder man innen fristen så har man rett på barnehageplass, og det er jo et pluss. For oss som har hage så blir det kjempe koselig å arrangere barnebursdager ute i aug (slipper å ha masse småfolk løpende inne) Høsten kommer jo ganske raskt i sep, så da slipper man å vise så mye kropp :) Kan man bruke høsten og vinteren på finne tilbake til formen, og være klar for neste sommer :)

Kommer ihvertfall til å kjøpe vogn med tanke på trilling i snø og slafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk høygravid sommeren 08 og 09, og har bare positive opplevelser med det :) Synes ikke det var varmt i det hele tatt. Man MÅ jo ikke sitte i sola hele dagen.

 

Jeg ser faktisk heller heeeeelt motsatt på det.. Å gå høygravid på vinteren må jo være grusomt. Alle de klærne,, tjukke jakker (gjerne jakka til mannen din, for du finner ikke jakker som passer over magen) strømpebukser, store sko, som strammer over håvne bein. Bare det å bøye seg ned og snøre vintersko..grøss..

 

På sommeren kan man ha på seg en deilig tunika og tights og lette sko. Klær man har i garderoben fra før :)

 

Personlig så synes jeg gravide er det flotteste som finnes uansett, men synes samtidig at man blomstrer litt ekstra på sommeren.

 

Så damer, jeg synes vi er skikkelig heldige som har termin i august!! Lykke til alle sammen ;)

 

Jeg håper sommeren blir varm og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har jeg også tenkt, at det er deilig å bare kippe på seg sandalene og vagge rundt i en fotsid vid kjole... Regner med jeg MÅ ha fotsid kjole eller skjørt, for sist så leggene mine ut som elefantbein... Ikke så pent. Og så er jeg lærer, så jeg har laaang ferie før terminen er der, deilig! Får slappet skikkelig av.

 

Det eneste som er litt kjedelig, er at barna aldri har bursdag som blir feiret på skolen, og at kanskje alle er på ferie og ikke kan komme i selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til sør Frankrike i to uker (siste uke juni og første juli) i sommer sammen med hele familien (mamma og pappa som har invitert hele sulamitten), turen er bestilt lenge før jeg ble gravid.. Lurer på hvordan det skal gå:) Har lest litt på regler om å fly så sent i graviditeten, de aller fleste flyselskap tillater frem t.o.m. uke 36 dersom du er frisk og har hatt ett problemfritt svangerskap, så jeg krysser fingrene for dette!! Samboer vil KJØRE ned i sin nye Honda S2000 (sportsbil), det kan jeg med en gang si er UAKTUELT!! hehe:) Ellers er jeg bare overlykkelig over å være gravid, så om det blir litt varmt i sommer skal jeg heller overleve det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår ble født i oktober (hadde termin i november, men hun meldte sin ankomst fem uker før), og jeg husker jeg synes det var kjedelig å gå hjemme med småbarn når været var så fælt. I tillegg var det ekstremt kaldt den vinteren så det var lange perioder man ikke engang kom seg ut av døra på trilletur. Og så kan man ikke akkurat bare sette seg ned på en benk å amme, det ble endel bleieskift og amming i bilen, eller løping hjem med vogna fordi noen bestemte at de skulle ha mat, og det skulle de ha med en gang! Vi vil jo oppleve noe av det samme i august, men vi får forhåpentligvis en periode med fint sensommervær før høsten setter inn:-) Skulle nok helst hatt vårbarn jeg! Men barna kommer når de kommer. Og så er det jo positivt at barnet kommer innen barnehagegrensa, og om barnet kommer sent i august (etter skolestart) blir det jo fint å kunne arrangere utebursdag på sensommeren :-) Vogn vil jeg anbefale noe som kan trilles i snø og slaps, snuppas emmaljunga city cross fikk kjørt seg og fungerte superbra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født i juli før og syntes det var helt supert! det var en periode med veldig varmt vær mnd. før jeg fødte og synes ikke det var noe spesielt ille. Det som var irriterende var alle som skulle fortelle meg hvor forferdelig det ville bli og måtte være! Det var deilig med lette klær og etter jeg fødte så synes jeg det var godt å slippe å pakke inn lille nurket, så jeg har absoludt ingen negative ting å si om det å få sensommerbarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det akkurat likt som deg:) Ble forberedt på at å gå gravid på sommeren var helg forferdelig, og at jeg kom til å sitte i en kjeller hele sommeren. Men da våren og sommeren kom storkoste jeg meg! Grilla meg hver dag og spiste masse is :P Hang i vinduet på fødestuen for å få frisk luft, og da barnet var på tur ut stengte de vinduene, varmt men det beste for barnet :) Syntes sol og varme var like deili etter fødselen som før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn ble født i august. Og jeg husker godt at jeg sa: Jeg skal aldri føde på sensommer`n igjen !

Pga varme, vann i kroppen, varm baby osv..

 

Har også et barn som er født i desember, deilig å ikke gå høygravid i sommervarmen.

 

Men til syvende og sist: Samme når babyen kommer bare den kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En annen veeldig positiv ting med å få barn på sommeren, er at når barnet skal lære seg å gå, så er det perfekte forhold ute :) Ikke snø eller slaps, og barnet trenger ikke parkdress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg bryr meg rett og slett ikke om når tid på året jeg går gravid så lenge alt går bra og vi får en liten en! :) og egentlig så synes jeg det er en fin tid å skulle få barn på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går såååå bra! Dette blir mitt tredje august-barn og har ikke opplevd noe trøbbel ved å være høygravid på sommeren, bare kos med bare bein og late dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første svangerskap, og jeg har også hørt om de synes det å gå høygravid på sommeren var grufullt. Det blir sikkert varmt, men jeg trøster meg med samme som mange over. Deilig å kunne kjippe på seg enkle sko og lette plagg når en er på det tyngste. Da jeg slet med kvalme og oppkast var jeg ihvertfall overlykkelig for at det var vinter med deilig frisk luft ute. Helt nydelig å kjapt kunne lufte ut matos osv, og kunne trekke inn kald frisk luft etter en runde med oppkast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et julibarn fra før. Var trope sommer da hun ble født. Husker de første ukene som varme som f.... Vi hadde varmeutslett begge to etter ammingen. Hadde ingen problemer med å gå gravid i varmen. Så tenker august er en flott mnd å få baby i. Godt å kunne ha babyen i bare body i vogna. Uten intens varme :-) men enig med de over her. Babyen kunne kommet når som helst i løpet av årets 12 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleeeeder meg til å få augustbaby jeg :) Tror som mange sier over her, at det er mest positive ting med å få sommerbarn :) få negative ting. Jeg er jo veldig glad i varmen da, så kan ikke tebnke meg at jeg kommer til å bli særlig plaget, Så varmt har vi det sjelden her i landet. Klærne har jeg tenkt mest på og, slippe alt det tykke tøyet bare for å komme seg ut. Til sommern kan vi bare slenge på oss en sommerkjole, sandaler og gå :) jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fram til å få baby på sensommeren:) Det blir så digg å ta på seg lette klær som kjoler og skjørt å putte føttene i lette sko når man skal ut:) Det er også en kjempefordel når barnet blir større og skal feire bursdag:) Kan da ha utebursdag:) Jeg gleder meg masse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har termin 29. august og gleder med kjempemasse. TEnkt kor fine me kjem til å bli :) Eg har alltid ønskt å vera gravid, no skal me vera det ei tid folk er ute og me får verkeleg vist fram dei struttande magane våre, hehe.

 

Gler meg til ute bursdag, og til at alle barna gleder seg til første bursdagsbesøk etter skulestart. Gler emg til å sleppa at det er så kaldt dei første mnd. osv osv osv :) Og er også elles enig i at så lenge babyen kjem så er det alt som betyr noko. Eg skulle hatt termin 17. februar, så dette er ein spesiell mnd for meg. No vil eg flytta fokuset mitt over på august <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

varmt blir det uansett mot slutten. tenker det er fint å fortsatt ha noen måneder igjen før vinteren kommer. Trilleturer på høsten må være fint.

 

slipper å styre med poser, dyner og masse klær (til voksen og stor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter selv en liten en i august og er kjempeglad for at han eller henne kommer på sommeren. Vist blir det varmt men er såå glad for at jeg slipper store varme klær og knotete vintersko og glatte bakker som det er opp til huset vårt. Liker tanken på at de første mnd er snøfrie og at jeg kan øve meg ute med barnevogna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de fleste er enig i at August er en fin mnd å få barn på :)

Men ang. barnehageplass, noen som vet om hvordan reglene og frister er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungen er født før 1.sept har man krav på barnehageplass. Søknadsfristen er 1.mars :) Ihvertfall her jeg bor, kanskje litt ulikt hvor man bor i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...