Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Eg er veldig usikker på hvilken vogn jeg skal kjøpe. har en simo kombi nå, og er blitt glad i den etter jeg startet å bruke sportsdelen. men jeg synst den er litt for stog og tung, og ikke minst den tar opp hele bagasjerommet vårt!!!

 

Så, jeg lurer på hvilken vogn som kan passe meg? Har lyst på en som er lett, god å kjøre og at barnet kan sitte begge veier. Har kikket på Easywalker Qtro, men er usikket grunnet at den er kun forovervendt og det ikke finnes vindtrekk til den. Har kikket på Emmaljunga Cerox, men synst den er stor når den er lagt sammen. Det må være 4 hjul.

 

Tips??!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kan eg få litt hjelp? Har sett på Bogaboo i dag, og blei litt imponert. Kva er det negative med den? Eg syns det var så bra at ein kan bytta til svingbare hjul, og at den var så lett- samtidig som bagen var like stor som simo sin. Men syns simo er penast, men den er jo 16 kilo, mot Bogaboo sine 9 (!). Veldig usikker no- og litt motlaus. å kjøpa vogn er ikkje enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig vettu, men er ikke så mange trehjulinger som er vendbare, dissehar to hjul foran men de er svingbare slik som på trehjulinger:

bugaboo cameleon,emmaljunga ozone og nitro.

 

Hei

Trenger en lett vogn som tar liten plass i bilen når den er sammenlagt, helst en trehjuling. Må være en duo vogn og kunne få adapter til maxi cosi bilstol.

Vil helst at sportsvogndelen skal være vendt mot den som triller evt. kunne ha både fremovervendt og bakovervendt. Ønsker også at sportsvogndelen skal kunne slåes ned til full liggestilling...

Vognen skal mye ut og inn av bil, og vil primært bli brukt i by og på kjØpesenter. Er altså på jakt etter en cafevogn :)

Er det mulig å finne en slik vogn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Kan eg få litt hjelp? Har sett på Bogaboo i dag, og blei litt imponert. Kva er det negative med den? Eg syns det var så bra at ein kan bytta til svingbare hjul, og at den var så lett- samtidig som bagen var like stor som simo sin. Men syns simo er penast, men den er jo 16 kilo, mot Bogaboo sine 9 (!). Veldig usikker no- og litt motlaus. å kjøpa vogn er ikkje enkelt!

 

Jeg var veldig fornøyd med mine buggiser (hadde den to ganger til forrige barn) så har ikke noe negativt å komme med egentlig, kanskje prisen;)

 

Men vet mange ikke er fornøyd med den fordi den har litt dårlig fjæring, litt stiv å trille, ganske lav.

 

Selv har jeg valgt emmaljunga ozone denne gangen, liker den faktisk litt bedre fordi den har bedre demping og større sittedel enn bugaboo cam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på emmaljunga ozone og nitro, knallgode vogner med likt understell men ulike sittedeler. Brio go er også et alternativ, kjempe god vogn det også, men egner seg best for litt eldre barn (8mnd+) siden ryggen ikke kan legges helt ned. Av disse er det go som blir minst sammenlagt, men de er alle mindre enn simo kombi og ikke minst lettere. Jeg haddeikke valgt en vogn der man ikke kan ha barnet vendt mot seg før barnet er eldre, minimum 1,5år.

 

Heisann :)

Eg er veldig usikker på hvilken vogn jeg skal kjøpe. har en simo kombi nå, og er blitt glad i den etter jeg startet å bruke sportsdelen. men jeg synst den er litt for stog og tung, og ikke minst den tar opp hele bagasjerommet vårt!!!

 

Så, jeg lurer på hvilken vogn som kan passe meg? Har lyst på en som er lett, god å kjøre og at barnet kan sitte begge veier. Har kikket på Easywalker Qtro, men er usikket grunnet at den er kun forovervendt og det ikke finnes vindtrekk til den. Har kikket på Emmaljunga Cerox, men synst den er stor når den er lagt sammen. Det må være 4 hjul.

 

Tips??!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe ny sportsvogn til gutt på 1 år, men er veldig i tvil om hva jeg skal velge. Har simo kombivogn nå, og denne passer akkurat i det lille bagasjerommet på bilen, så det er viktig at den ikke er større enn denne.Jeg vurderer veldig sterkt TFK Joggster 3, da de skrøt veldig ye av den i butikken.

Viktig for meg er:

-at den er stor nok til å brukes i flere år

-god å trille på turer på både asfalt og litt humpete veier

-god for barnet å ligge iSkal jeg gå for tre eller fire hjul?

 

Tre eller fire hjul egen smakssak, men man får ofte større hjul foran og dermed bedre trillekomfort i ulendt terreng når man velger en tre hjuling. Disse er som regel ikke vendbare og man må da ha barnet vendt fra seg, er man okei med det er bumbleride indie, babyjogger city elite, mountain buggy urban jungle, easywalker sky og quatro og tfk joggster twist gode vogner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg må ha vogn til nurket som kommer i desember. Har sett på Emmaljunga og alle de forskjellige modellene, og blir ikke klok i det hele tatt. Må være duo vogn, som ikke er så tung. Og vil gjerne kjøpe sånn at vi kan feste bilsete på understellet også. Er det sånn at det passer til alle bilseter?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sett på en emmaljunga city cross med city bag, kjempe god duovogn som er lett å god å trille. Den får du adapter til noen bilseter, Maxicosi, besafe og britax +shr.

Heisann!

Jeg må ha vogn til nurket som kommer i desember. Har sett på Emmaljunga og alle de forskjellige modellene, og blir ikke klok i det hele tatt. Må være duo vogn, som ikke er så tung. Og vil gjerne kjøpe sånn at vi kan feste bilsete på understellet også. Er det sånn at det passer til alle bilseter?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kunne også trengt litt hjelp :)

Vi hadde en emmaljunga edge duo til førstemann, den brukes nå som sovevogn i barnehagen.

Denne var jeg aldri fornøyd med, men det er klart det er en solid og stødig vogn. Men nå venter vi nr 2 og jeg ønsker meg langt vekk fra den 20 kg tunge vogna vi hadde med første.

 

Det jeg ser etter er:

-->Helst en 3-hjuling som er lett å manøvrere, men den må være stødig. (emmaljungavogna er jo steintung å skulle svinge eller snu på)

-->Store og gode hjul som er gode å kjøre i snø og slaps (vi har en lang vinter foran oss når nestemann kommer)

-->Lett i vekt, samt liten sammenleggbar (Vi har et lite bagasjerom, og jeg var nødt til å ta av både bag og hjul fra understellet på emmaljungaen for å få plass til den i bilen)

-->Gjerne med en sportsdel som kan vendes både mot og fra meg (Men innser at det er her det kan bli vanskelig)

-->Romslig handlebag under.

---> Full liggestilling i sportsdel

 

Har lagt merke til at barnevognguiden.no bruker samme omtale på barnevogner fra 2007 nå i 2012, og tenker at dette blir jo helt feil, mye som oppdateres på vogner fra år til år er det ikke?

 

De to vognene jeg har sett mest på er Mountain Buggy Urban Junge og TFK Joggster twist.

 

Vær så snill og gjør valget klarere for meg? Hvilken vogn av alle som finnes oppfyller disse "kravene"?

Og hvis man sammenligner de to vognene jeg nevnte over, hva er forskjellen og hvilken er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban jungle hadde utgått for min del fordi den har veldig liten bag og er veldig lang sammenlagt. Tfk utgår fordi den er veldig stor å ruvende og jeg liker ikke utseendet på den. Men de er begge gode å trille, så dette blir en smakssak. Husk at hvis du kjøper en slik trehjuling uten vendbar sittedel må du trille med barnet vendt fra deg veldig tidlig, dette anbefaler jeg ikke. Men har du ikke noe problem med dette burde du også se på easywalker sky og quatro, bumbleride indie og babyjogger city elite. Finnes også noen få trehjulinger som er vendbare:

 

Teutonia s3

Abc design cobra

Bebe confort hightreck

 

I august kommer emmaljunga med sine 2013 nyheter, der presenterer de et nytt understell Med store svingbare hjul foran som kan brukes til Edge, dette er kanskje noe for deg? Da kan du bruke bagen til den vognen du har og bare kjøpe deg et nytt understell. Se her:

 

http://barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/emmaljunga-2013-bilder.html#more

 

Husk at alle emmaljungas sittedeler/bager og understell som er laget etter 2005 kan brukes om hverandre, veldig kjekt!

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban jungle hadde utgått for min del fordi den har veldig liten bag og er veldig lang sammenlagt. Tfk utgår fordi den er veldig stor å ruvende og jeg liker ikke utseendet på den. Men de er begge gode å trille, så dette blir en smakssak. Husk at hvis du kjøper en slik trehjuling uten vendbar sittedel må du trille med barnet vendt fra deg veldig tidlig, dette anbefaler jeg ikke. Men har du ikke noe problem med dette burde du også se på easywalker sky og quatro, bumbleride indie og babyjogger city elite. Finnes også noen få trehjulinger som er vendbare: Teutonia s3 Abc design cobra Bebe confort hightreck I august kommer emmaljunga med sine 2013 nyheter, der presenterer de et nytt understell Med store svingbare hjul foran som kan brukes til Edge, dette er kanskje noe for deg? Da kan du bruke bagen til den vognen du har og bare kjøpe deg et nytt understell. Se her: http://barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/emmaljunga-2013-bilder.html#more Husk at alle emmaljungas sittedeler/bager og understell som er laget etter 2005 kan brukes om hverandre, veldig kjekt!

 

Takk for tips, men Emmaljunga utgår for min del totalt. Liker hverken den klumpete designen eller vekten på vognene og understellene. Det så ikke helt dumt ut med det nye understellet, men den så like tung og klumpete ut som den vi har. Vil gjerne bare beholde den vogna i barnehagen som sovevogn og ikke noe annet.

 

Av de trehjulingene du nevnte, er det noen du vil anbefale spesielt? Som er liten sammenlagt og lett å løfte, samt god å trille og manøvrere?

Takk for god og omstendig hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, smak og behag :) Emmaljunga lager små, lette og snertne vogner også assa, bare så det er sagt ;) Men vet ikke hva dette understellet vil veie.

 

Inger erfaring med noen av de, annet enn at s3 er tung og har kort rygg i sittedelen så den ikke kan brukes så lenge (Max to år).

Abc design er vel den letteste og billigste av disse, men ingen erfaring med det. Du kan jo evt. Google det. Bebe confort er dyrt og jeg har dårlig erfaring med en annen vogn av dette merket, hightreck har jeg ikke hatt.

 

Er dessverre sånn at man ikke får i pose å sekk, de letteste vognene er som regel fremovervendte og de som er vendbare har ofte to små hjul foran.

 

Koelstra har foresten også en vendbar tre hjuling, tror den heter mambo. Den har jeg hørt mye positivt om. Kan du leve med en ikke vendbar vogn så ille jeg sett på easywalker quatro, den er veldig god å trille, blir liten sammenlagt og har stor bag.

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ABC-vogna likte jeg! Og den kan man snu begge veier. Nå ble jeg gira her! Må bare finne en butikk hvor de har den så jeg får prøvd den! Rimelig var den også! Jippi! Takk for hjelpen! Er nemlig enig i at det er best å kunne se småttisene når man triller og akkurat har tatt i bruk sportsdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Da ble det baby jogger city elite på oss. Er kjempespent på å få den i posten. Det var et kriterium for oss å kunne prøve vogna før vi bestilte, og det kunne vi ikke med ABC-vogna. Fleste hadde ikke hørt om den engang. Men city eliten var både utrolig lekker(!!) fantastisk å trille og hadde en helt utrulig smart felle-sammen-løsning. Den ble både liten og nett sammenlagt. Og ikke minst har de kommet med en ny bagdel i 2012 kolleksjonen som er både romsligere og mer solid enn den forrige. Gleder meg skikkelig til å få den innomhus! 2- åringen vår prøvde sportsdelen og guri malla så godt hun satt i den, og enda var det masse plass å gå på!

Til sammenligning syntes jeg urbam jungle vogna så billigere ut, var litt stivere/hardere å kjøre, samt at kalesjen måtte dras ned i harde hakk for å få den ned. Kalesjen til city elite kan jo uansett ikke sammenlignes med noen andre vogner jeg har sett. Så denne var rett og slett helt fantastisk! Den eneste ulempen man må belage seg på er at barnet må sitte forovervendt når man bytter til sportsdel, men har man kalesjen nede så kan man jo fint se barnet og snakke til det, så jeg tror det skal gå fint. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg trenger hjelp fra en ekspert. Vi har en Oth Urban Jungle fra 2007. Går det ann å kjøpe nytt trekk til sittedelen til denne som har de nye fine solskjermene på? Hvordan er det med søskenbrett, er det noen vektbegrensning? Så at det var kommet en sparkesykkel som kan brukes som søskenbrett, fungerer den? Sitter den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Hvilken vil du anbefale som den romsligste sovevogna til barnehage? Skal kun stå i barnehagen. På forhånd tusen takk :)

 

Da ville jeg kjøpt en simo sportsvogn, det er den desidert romsligste og luneste vognen på markedet. Kjøp brukt så trenger du ikke legge så mye penger i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

 

Nå er det ikke jeg som har laget den overskriften da, det er en annen som jeg ikke vet hvem er siden den personen har valgt å være anonym. Jeg er definitivt ingen ekspert på alle vogner, men har hatt 29stk, så har jo litt erfaring å dele av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

 

Nå er det ikke jeg som har laget den overskriften da, det er en annen som jeg ikke vet hvem er siden den personen har valgt å være anonym. Jeg er definitivt ingen ekspert på alle vogner, men har hatt 29stk, så har jo litt erfaring å dele av :)

Heihei :) jeg bare lurer på om du har noe å si om emmaljunga mondial eller Edge duo? :) jeg har bestilt mondial så det blir jo vognen da :) så lenge ikke noen andre er inne på lager når vi henter den ;)

Men ja, er dette en god vogn ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

 

Nå er det ikke jeg som har laget den overskriften da, det er en annen som jeg ikke vet hvem er siden den personen har valgt å være anonym. Jeg er definitivt ingen ekspert på alle vogner, men har hatt 29stk, så har jo litt erfaring å dele av :)

Heihei :) jeg bare lurer på om du har noe å si om emmaljunga mondial eller Edge duo? :) jeg har bestilt mondial så det blir jo vognen da :) så lenge ikke noen andre er inne på lager når vi henter den ;)

Men ja, er dette en god vogn ? :)

 

Hei!

 

Det er en god vogn ja, og veldig fin:-)

 

Jeg har valgt simo duo fordi den er romsligst, men det blir en smakssak. Styr unna sport understellet er mitt beste tips, det er tungt og ikke godt å trille med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

 

Nå er det ikke jeg som har laget den overskriften da, det er en annen som jeg ikke vet hvem er siden den personen har valgt å være anonym. Jeg er definitivt ingen ekspert på alle vogner, men har hatt 29stk, så har jo litt erfaring å dele av :)

Heihei :) jeg bare lurer på om du har noe å si om emmaljunga mondial eller Edge duo? :) jeg har bestilt mondial så det blir jo vognen da :) så lenge ikke noen andre er inne på lager når vi henter den ;)

Men ja, er dette en god vogn ? :)

 

Hei!

 

Det er en god vogn ja, og veldig fin:-)

 

Jeg har valgt simo duo fordi den er romsligst, men det blir en smakssak. Styr unna sport understellet er mitt beste tips, det er tungt og ikke godt å trille med.

Takk for svar :) jeg solgte nettopp Simo duo vogna mi :P

Men hvorfor er den dårlig å trille med sportsdelen? :/

Kommer godt med at jeg har en tfk twist da ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

 

Nå er det ikke jeg som har laget den overskriften da, det er en annen som jeg ikke vet hvem er siden den personen har valgt å være anonym. Jeg er definitivt ingen ekspert på alle vogner, men har hatt 29stk, så har jo litt erfaring å dele av :)

Heihei :) jeg bare lurer på om du har noe å si om emmaljunga mondial eller Edge duo? :) jeg har bestilt mondial så det blir jo vognen da :) så lenge ikke noen andre er inne på lager når vi henter den ;)

Men ja, er dette en god vogn ? :)

 

Hei!

 

Det er en god vogn ja, og veldig fin:-)

 

Jeg har valgt simo duo fordi den er romsligst, men det blir en smakssak. Styr unna sport understellet er mitt beste tips, det er tungt og ikke godt å trille med.

Takk for svar :) jeg solgte nettopp Simo duo vogna mi :P

Men hvorfor er den dårlig å trille med sportsdelen? :/

Kommer godt med at jeg har en tfk twist da ;) hehe

 

Ikke med sportsdelen, med sport understellet til emmaljunga. Det finnes ulike understell, jeg liker classic chrome best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Kan jo ikke være lett og erklære seg som ekspert, vogn er jo smak og behag og ikke mins behovene man har, f.eks hvor man bor......grus eller asfalt, aktivt liv og mer rolig liv, mange faktorer som spiller inn ved valg av vogn......men bra du kommer med dine erfaringer:) for det er en heftig jungel der man trenger litt veivisning.....

 

Nå er det ikke jeg som har laget den overskriften da, det er en annen som jeg ikke vet hvem er siden den personen har valgt å være anonym. Jeg er definitivt ingen ekspert på alle vogner, men har hatt 29stk, så har jo litt erfaring å dele av :)

Heihei :) jeg bare lurer på om du har noe å si om emmaljunga mondial eller Edge duo? :) jeg har bestilt mondial så det blir jo vognen da :) så lenge ikke noen andre er inne på lager når vi henter den ;)

Men ja, er dette en god vogn ? :)

 

Hei!

 

Det er en god vogn ja, og veldig fin:-)

 

Jeg har valgt simo duo fordi den er romsligst, men det blir en smakssak. Styr unna sport understellet er mitt beste tips, det er tungt og ikke godt å trille med.

Takk for svar :) jeg solgte nettopp Simo duo vogna mi :P

Men hvorfor er den dårlig å trille med sportsdelen? :/

Kommer godt med at jeg har en tfk twist da ;) hehe

 

Ikke med sportsdelen, med sport understellet til emmaljunga. Det finnes ulike understell, jeg liker classic chrome best :)

Aaaah, sånn ja! :) så bra at jeg har bestilt den med classic chrome da! :) å ble jeg glad! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...