Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja nå er det desverre bare 2012 modeller i butikkene, synd for den gamle modellen er så mye finere og bedre.

 

Skal du kjøpe emmaljunga bør du holde deg unna sportsunderstellet, velg heller classic chrome f.eks. Sportsunderstellet er veldig stivt, litt bedre med de andre understellene. Men det er simo som har best gyng:)

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg leter etter en type trille-sportvogn-ich med svingbare hjul, som ikke er så mye større sammenslått enn babyjogger city minien og som er kortere utslått enn det denne vognen er.. jeg til hensikt å bruke den på ferie og som sovevogn i barnehagen... og helst ikke for dyrt... men bør jo være noe som er behagelig og lunt til vinteren også. Skal brukes av 2 åring og kunne ha softbag (babytravel sin) inni engang i blandt...får nr 2 til sommeren men vil heller ha to små vogner enn en søskenvogn eller tvillingvogn...har simo men den bruker jeg kun hjemme.

 

håper du kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg leter etter en type trille-sportvogn-ich med svingbare hjul, som ikke er så mye større sammenslått enn babyjogger city minien og som er kortere utslått enn det denne vognen er.. jeg til hensikt å bruke den på ferie og som sovevogn i barnehagen... og helst ikke for dyrt... men bør jo være noe som er behagelig og lunt til vinteren også. Skal brukes av 2 åring og kunne ha softbag (babytravel sin) inni engang i blandt...får nr 2 til sommeren men vil heller ha to små vogner enn en søskenvogn eller tvillingvogn...har simo men den bruker jeg kun hjemme.håper du kan hjelpe...

 

Hva mener du med kortere utslått? At den skal være mindre enn city mini? Finnes jo få vogner som er mindre enn city mini men som kan trilles til vinteren også. Du kan jo kjøpe deg en trille da, men disse har jo ofte ikke så lange rygger og er jo ikke veldig gode som sove vogner i bhg.

 

Har du en city mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem vogn som er billigst? Evt. hvor jeg får tak i den? ;)

 

Det kommer ann på hvordan vogn du skal ha, evt. hva du skal bruke den til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg leter etter en type trille-sportvogn-ich med svingbare hjul, som ikke er så mye større sammenslått enn babyjogger city minien og som er kortere utslått enn det denne vognen er.. jeg til hensikt å bruke den på ferie og som sovevogn i barnehagen... og helst ikke for dyrt... men bør jo være noe som er behagelig og lunt til vinteren også. Skal brukes av 2 åring og kunne ha softbag (babytravel sin) inni engang i blandt...får nr 2 til sommeren men vil heller ha to små vogner enn en søskenvogn eller tvillingvogn...har simo men den bruker jeg kun hjemme.håper du kan hjelpe...

 

Hva mener du med kortere utslått? At den skal være mindre enn city mini? Finnes jo få vogner som er mindre enn city mini men som kan trilles til vinteren også. Du kan jo kjøpe deg en trille da, men disse har jo ofte ikke så lange rygger og er jo ikke veldig gode som sove vogner i bhg.

 

Har du en city mini?

 

at den er bittelitt kortere i lengde..altså fra bak til fram liksom.. ja jeg har en city mini (ikke elite)..men vet ikke om den er god nok til å ha som sovevogn i bhg...

 

http://www.letsgostrolling.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/a/baby-jogger-city-mini-crimson_1.jpg

Endret av sicret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av små trille aktige vogner vil jeg jo si at city mini er en av de få som kan brukes som sovevogn. De fleste triller er jo korte i ryggen og blir trange med vinterpose, mens city mini er det jo veldig god plass i. Det dumme er jo at triller ofte ikke har fotbrett så bena til barnet blir hengende å slenge på et vis uten støtte.

 

BJ city elite er jo ikke mye større sammenlagt enn city mini, men den har regulerbart fotbrett. Du kan jo vurdere den?

 

Evt. kan du ha city mini som sovevogn i bhg og kjøpe en billig trille å ha hjemme. Da hadde jeg sett på carena easy, 4me stavanger og fusion.

 

Selv hadde jeg valgt å legge litt penger i det og kjøpt en ordentlig vogn som f.eks. bugaboo cameleon eller bee (fungerer ypperlig med softbag), disse får du jo tak i litt billigere brukt.

 

Hva slags simo har du? Den vil jo fungere flott som sovevogn i bhg. Så kan du kjøpe deg en bedre vogn å ha hjemme?

 

Bare si ifra hvis jeg skal komme med flere tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan eg få litt hjelp? Venter 1. barnet vårt, termin 23. august. ME skal få vogna i presang og har fått beskejd om at me må ta den me har absolutt mest lyst på.

 

Men eg blir så forvirra av at det er så mange forskjellige meiningar!

 

Eg vil ha ein romslig bag, samtidig syns eg jo sjølvsagt at det er betre jo lettare den er, og at den er lett å lenga saman. Har lese at lufthjul er best. ønsker 4 hjul, men har hørt at då bør eg ha svinghjul framme. Men eg er veldig opptatt av at den skal vera god på vinnføre og at den skal vera vanntett. Det skal vel diskvalifisera emmaljunga nitro city? Eg lurar på kva som er best av emmaljunga, simo og brio?

 

Kan eg få forklart forskjellen på duo og combi? Eg meiner det er combi eg vil ha, men usikker på om eg har misforstått noko...

 

KVa er prisforskjellane? Baret vårt skal ikkje så tidlig i barnehage, ser at nokon skriv at dei må vera ekstra stabile pga barnehagesoving. At vogna er solig er likevel viktig for meg. Trur ikkj eeg kjem til å vera for mykje på bhandlesenter, men skal jo sjølvsagt innom. Elles er det asfalt og grusveg og nokre oppoverbakkar...

 

Blir kjempeglad for svar, og jo tydelegare jo betre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal hjelpe deg så godt jeg kan :)

 

Det er vanvittig mange meninger ute å går, så det er viktig at dere drar å prøver vogner og ser hvilken dere liker best. Vanskelig å si hva som er best for det kommer ann på deres smak, alle de du nevner er jo kvalitets vogner som vil holde i mange år med riktig vedlikehold. Og både simo, brio og emmaljunga lager værbestandige lune vogner så nitro utgår definitivt ikke ;)

 

Utifra det du skriver kan jeg bare gi deg noen tips, jeg hadde sett på simo duo, brio happy duo, emmaljunga nitro/city cross og mondial.

 

Bare husk det at svingbare små hjul foran ikke er ideelt på grusvei og snø, nitro funker bra på ugjevnt underlag men en med fire faste hjul vil være best uansett. Men man kan ikke få alt i en vogn, så det vanliger er jo at man har en stor robust tur vogn med fire faste hjul og en litt lettere trille variant med svingbare hjul til shopping og ferier.

 

Lykke til!

 

 

Hei! Kan eg få litt hjelp? Venter 1. barnet vårt, termin 23. august. ME skal få vogna i presang og har fått beskejd om at me må ta den me har absolutt mest lyst på.

 

Men eg blir så forvirra av at det er så mange forskjellige meiningar!

 

Eg vil ha ein romslig bag, samtidig syns eg jo sjølvsagt at det er betre jo lettare den er, og at den er lett å lenga saman. Har lese at lufthjul er best. ønsker 4 hjul, men har hørt at då bør eg ha svinghjul framme. Men eg er veldig opptatt av at den skal vera god på vinnføre og at den skal vera vanntett. Det skal vel diskvalifisera emmaljunga nitro city? Eg lurar på kva som er best av emmaljunga, simo og brio?

 

Kan eg få forklart forskjellen på duo og combi? Eg meiner det er combi eg vil ha, men usikker på om eg har misforstått noko...

 

KVa er prisforskjellane? Baret vårt skal ikkje så tidlig i barnehage, ser at nokon skriv at dei må vera ekstra stabile pga barnehagesoving. At vogna er solig er likevel viktig for meg. Trur ikkj eeg kjem til å vera for mykje på bhandlesenter, men skal jo sjølvsagt innom. Elles er det asfalt og grusveg og nokre oppoverbakkar...

 

Blir kjempeglad for svar, og jo tydelegare jo betre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av små trille aktige vogner vil jeg jo si at city mini er en av de få som kan brukes som sovevogn. De fleste triller er jo korte i ryggen og blir trange med vinterpose, mens city mini er det jo veldig god plass i. Det dumme er jo at triller ofte ikke har fotbrett så bena til barnet blir hengende å slenge på et vis uten støtte.

 

BJ city elite er jo ikke mye større sammenlagt enn city mini, men den har regulerbart fotbrett. Du kan jo vurdere den?

 

Evt. kan du ha city mini som sovevogn i bhg og kjøpe en billig trille å ha hjemme. Da hadde jeg sett på carena easy, 4me stavanger og fusion.

 

Selv hadde jeg valgt å legge litt penger i det og kjøpt en ordentlig vogn som f.eks. bugaboo cameleon eller bee (fungerer ypperlig med softbag), disse får du jo tak i litt billigere brukt.

 

Hva slags simo har du? Den vil jo fungere flott som sovevogn i bhg. Så kan du kjøpe deg en bedre vogn å ha hjemme?

 

Bare si ifra hvis jeg skal komme med flere tips :)

 

vil helst ikke ha trille med 2 håndtak.. jeg har kombi vogna..2010 modell..men bruke den til baby nr 2 som kommer i juni til nå bruker storesøster den i bhgen som sovevogn. og jeg er kjempefornøyd med å bruke den hjemme fordi den går i stortsett altslags terreng altså og bare triller over snøen..

 

huff føle meg jo heilt vanskelige her hehe..

syns cameleon e så lav...eg har litt problem med ryggen til tider så vil jo helst ikke måtte bøye meg så mye over vognen liksom... + de e ikke særlig fine :P

 

har tenkt på carena easy men så var det noen så ikke syns den var så god så eg blir i villrede :P vil jo helst at vognane funke langsiktig og ikke blir irriterende knirkete eller sånne ting med engang.

 

den fusionen e den god å bruke på grus? for sånn city minien er så går det greit å kjøre men det riste jo litt.. og det e litt tungvindt noenganger å kjøre fordi hjulet foran svinger her og der...men den er en veldig god vogn... lett å slå sammen, liten nedslått og har jo lang rygg ja..men er litt skeptisk på om den er god å ha til vinteren når det er kaldt og de sover ute i bhgen til vinteren? har jo sovepose men allikevel....

Endret av sicret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser egentlig ikke helt problemet ditt, da har du simo til baby og citymini som en liten lett ekstravogn som kan brukes med softbag. Det du trenger da er vel kun en sovevogn til bhg? Det de aller fleste gjør da er jo å kjøpe en billig sportsvogn ala simo eller brio som står fast i bhg som sovevogn. Du kan jo få tak i en litt eldre modell som er lun og god til en to-tre hundre kr på finn?

 

Carena easy og 4me fusion har helt håndtak og er billige plastikk triller, de kan knirke litt ja men da er det bare å smøre de med silikon spray så gir det seg. Men du må huske at man får det man betaler for, jeg kjøper alltid dyre kvalitets vogner for da vet jeg at jeg blir fornøyd. Man kan gjøre mange gode kjøp brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser egentlig ikke helt problemet ditt, da har du simo til baby og citymini som en liten lett ekstravogn som kan brukes med softbag. Det du trenger da er vel kun en sovevogn til bhg? Det de aller fleste gjør da er jo å kjøpe en billig sportsvogn ala simo eller brio som står fast i bhg som sovevogn. Du kan jo få tak i en litt eldre modell som er lun og god til en to-tre hundre kr på finn?

 

Carena easy og 4me fusion har helt håndtak og er billige plastikk triller, de kan knirke litt ja men da er det bare å smøre de med silikon spray så gir det seg. Men du må huske at man får det man betaler for, jeg kjøper alltid dyre kvalitets vogner for da vet jeg at jeg blir fornøyd. Man kan gjøre mange gode kjøp brukt.

 

nei "problemet" er at simoen skal minsten ha og nå har eg bestemt meg for at cityen ska være sovevogn..men nå når me ska på ferie i august så må eg ha en ekstra trille eller noe som softbagen skal være i fordi begge ungene ska sove i vogn og å kjøpe søskenvogn lønne seg ikke for oss - vil bli lite brukt.

 

hva syns du om britax b-agile sportsvognen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B agile er en trille som er veldig lik city mini, ha ikke hatt den selv men har prøvd den. Likte city mini bedre, men de er overaskende like...

 

Kjøp en city mini til da vel? Da vet du hva du får. Den er på tilbud nå på kopbarnvagn.se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B agile er en trille som er veldig lik city mini, ha ikke hatt den selv men har prøvd den. Likte city mini bedre, men de er overaskende like...

 

Kjøp en city mini til da vel? Da vet du hva du får. Den er på tilbud nå på kopbarnvagn.se :)

 

ikke helt enig..følte den var lettere å trille + at håndtaket ikke var sånn mønstrete som på cityen..

 

http://www.kidsandca...0809878587.Jpeg

 

men forskjellen er jo at cityen er lengre i ryggen og ungen på 1,5 år ligger ikke helt i skjermen som i b-agile..cityen er litt ustablil med at treffer den en kant og tipper litt så kan vognen lett kantre pga 2 hjul fremme på midten.

Endret av sicret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeii... kanskje jeg også skal prøve meg her, før jeg evt. spør i butikkene :)

Jeg har ei lita jente som blir 15 mnd når hun starter i barnehagen (nå i august) Jeg har nå en simo duo, og tenkte denne skulle fungere som sovevogn i barnehagen. (sportsdelen)

 

Siden jeg har planer om å jobbe 100 % så trenger jeg ikke ei stor vogn å ha hjemme, men jeg bør jo ha ei vogn/trille uansett. Jeg aner egentlig ikke hva jeg ser etter, (har ikke kommet så langt i planlegginga) men ei vogn/trille bør jeg ha :) (Simoen kan jeg vel ta med i helgene om jeg har planer om trilletur)

 

Noen anbefalinger? Jeg bor landlig til, er veldig glad i å trille, men det begrenser seg vel i hverdagen når jeg ofte kommer hjem kl 17 og lillemor legges 19. Altså, ingen dupper da...

 

Tips mottas med takk :)

 

God fredagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

okeii... kanskje jeg også skal prøve meg her, før jeg evt. spør i butikkene :)

Jeg har ei lita jente som blir 15 mnd når hun starter i barnehagen (nå i august) Jeg har nå en simo duo, og tenkte denne skulle fungere som sovevogn i barnehagen. (sportsdelen)

 

Siden jeg har planer om å jobbe 100 % så trenger jeg ikke ei stor vogn å ha hjemme, men jeg bør jo ha ei vogn/trille uansett. Jeg aner egentlig ikke hva jeg ser etter, (har ikke kommet så langt i planlegginga) men ei vogn/trille bør jeg ha :) (Simoen kan jeg vel ta med i helgene om jeg har planer om trilletur)

 

Noen anbefalinger? Jeg bor landlig til, er veldig glad i å trille, men det begrenser seg vel i hverdagen når jeg ofte kommer hjem kl 17 og lillemor legges 19. Altså, ingen dupper da...

 

Tips mottas med takk :)

 

God fredagskveld!!

 

Titt på mountain buggy terrain (som jeg har sagt til mange andre). Den er rett og slett fantastisk utenfor allfarvei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett på en litt mindre type vogn jeg da, en mellomting mellom trille og sportsvogn, ålreit å ha en god vogn hjemme så man slipper å drasse med seg bhg vogn hjem i helger å sånn.

Her er noen forslag med svingbare fremhjul (som for meg er et must):

 

Brio spin

Emmaljunga scooter s

Babyjogger city mini og city mini gt

Bugaboo bee

Mountain buggy swift

 

Med faste fremhjul:

 

Brio race

Emmaljunga scooter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå sa jeg jo ikke at det var helt den samme vognen da, så noen forskjeller er det jo såklart. Men poenget var jo at det er omtrent samme type vogn men at jeg liker citymini best. Har man problemer med fremhjulene kan man jo se på den nye utgaven som heter citymini gt :)

 

B agile er en trille som er veldig lik city mini, ha ikke hatt den selv men har prøvd den. Likte city mini bedre, men de er overaskende like...

 

Kjøp en city mini til da vel? Da vet du hva du får. Den er på tilbud nå på kopbarnvagn.se :)

 

ikke helt enig..følte den var lettere å trille + at håndtaket ikke var sånn mønstrete som på cityen..

 

http://www.kidsandca...0809878587.Jpeg

 

men forskjellen er jo at cityen er lengre i ryggen og ungen på 1,5 år ligger ikke helt i skjermen som i b-agile..cityen er litt ustablil med at treffer den en kant og tipper litt så kan vognen lett kantre pga 2 hjul fremme på midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem vogn som er billigst? Evt. hvor jeg får tak i den? ;)

 

Det kommer ann på hvordan vogn du skal ha, evt. hva du skal bruke den til?

 

puh.... ja jeg hadde en anelse om at det ikke var så enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve meg her jeg også da :) jenta vår er litt over 2 år når hun begynner i bhg i august, har en teutonia fun som vi hadde tenkt å bruke som bhg vogn, men jeg ser jo nå at denne kanskje blir litt i korteste laget, da hun akkurat har plass til føttene når fotstøtten er helt oppe, og det må den jo være for at det skal være behagelig å sove.. så nå lurer jeg egentlig på om teutonia fun er kort i ryggen? er det noen vogner som er lune og gode ( som jeg syns teutonia fun er ) å sove i, som er lenger i ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle teutonia sine vogner er korte i ryggen desverre, så de egner seg dårlig som sove vogner i bhg. Vogner som egner seg godt er simo sine sportsvogner, de har over en meter liggelengde og er lune å gode å sove i. De er også lette å få tak i billig på finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer den over med å si at simoen e kjempe god te sove vogn i barnehagen..få lune vogner du kan finne som e så god som den altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

Trenger en lett vogn som tar liten plass i bilen når den er sammenlagt, helst en trehjuling. Må være en duo vogn og kunne få adapter til maxi cosi bilstol.

Vil helst at sportsvogndelen skal være vendt mot den som triller evt. kunne ha både fremovervendt og bakovervendt. Ønsker også at sportsvogndelen skal kunne slåes ned til full liggestilling...

Vognen skal mye ut og inn av bil, og vil primært bli brukt i by og på kjØpesenter. Er altså på jakt etter en cafevogn :)

Er det mulig å finne en slik vogn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe ny sportsvogn til gutt på 1 år, men er veldig i tvil om hva jeg skal velge. Har simo kombivogn nå, og denne passer akkurat i det lille bagasjerommet på bilen, så det er viktig at den ikke er større enn denne.Jeg vurderer veldig sterkt TFK Joggster 3, da de skrøt veldig ye av den i butikken.

Viktig for meg er:

-at den er stor nok til å brukes i flere år

-god å trille på turer på både asfalt og litt humpete veier

-god for barnet å ligge i

 

 

Skal jeg gå for tre eller fire hjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...