Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest peacock

Må bare lage et innlegg her for å skryte litt av mountain buggy terrain! Om noen trenger en vogn som har fantastisk trillekomfort uansett underlag (merker stort sett ikke forskjell på asfalt, grus og gress, og andre ujevne underlag går som en lek) og som har en full liggestilling - ta en titt på denne! DÆVEN for en trillekomfort!! Sittedelen kan ikke snus, det er det eneste minus. Vår sønn sover uansett når vi er på tur, og siden han nå er syv mnd kan jeg fint leve med ham vendt fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du ikke har hørt så mye snakk om den er som regel ikke et godt tegn, mitt råd er å kjøpe noe som mange skryter av. Da vet du at du kjøper et godt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Jeg er helt frelst i TFK joggster 3 og twist:) hva kan du si om de forskjellige vognene? Men nå ser det ut som det blir nødt for å bli tfk twinner twist hvordan er den? :)

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt frelst i TFK joggster 3 og twist:) hva kan du si om de forskjellige vognene? Men nå ser det ut som det blir nødt for å bli tfk twinner twist hvordan er den? :)

 

På forhånd takk:)

 

Vet ikke noe om joggster3, men twist har jeg vært borti en del:

God å trille på alt underlag, stor sportsdel og stor bag, blir liten sammenlagt, god handlekurv, kjekk håndbrems, god kvalitet. Alt i alt en meget praktisk vogn! Jeg synes ikke den er pen å se på, men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg er på utkikk etter ny vogn til gutten min på 16 mnd. Vi hadde ei teutonia spirit s3,men på trille tur idag "knakk" framhjulet på den. Kjenner at jeg har skikkelig angst for 3-hjulinger nå, å det er ikke akuelt å kjøpe ei ny vogn med 3 hjul. Skulle helt hatt ei me 4 hjul (og støttehjul :-D)

 

Gutten min er 14 kg og en ganske "stor gutt". Og er redd for å kjøpe ei vogn som er for liten. Skulle gjerne hatt ei som var romslig i sittedelen. Jeg trenger ei vogn som både er god å trille på litt ujevnt underlag og ei som er god liggestilling i,slik at den kan brukes som sovevogn i bhg.

 

Har du noen råd/tips til meg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har termin i slutten av november og vil da også ha en på 2,5 år. Har brukt Simo Kombi til mine to første, men nå trenger jeg en vogn med plass til både en nyfødt og en på 2,5 år. Gjerne en vogn som er lett å slå sammen og enkel å trille. Den må være stabil. Har du tips?

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden din eldste er såpass stor hadde jeg kjøpt en vogn der du kan bruke vognen som singel vogn når eldste er i bhg og du kun skal ut med et barn. Ta en titt på phil and teds sine vogner, bugaboo donkey, babyjogger city select.

 

Er du ute etter en mere tradisjonell tvillingvogn så si ifra så skal jeg komme med andre forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden din eldste er såpass stor hadde jeg kjøpt en vogn der du kan bruke vognen som singel vogn når eldste er i bhg og du kun skal ut med et barn. Ta en titt på phil and teds sine vogner, bugaboo donkey, babyjogger city select.

 

Er du ute etter en mere tradisjonell tvillingvogn så si ifra så skal jeg komme med andre forslag :)

 

 

 

Takk for svar! Jeg har nok av vogner til ett barn, så når eldste er i barnehagen, har jeg alternativer. Er vel mer på utkikk etter en søskenvogn/tvillingvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ville jeg fortsatt sett på bugaboo donkey men også tfk twinner twist, mountain buggy duet, babyjogger city mini twin, emmaljunga nitro twin og cerox 360 twin, easywalker duo, firstwheels city twin, teutonia team s4,s6,cosmo.

 

Se på YouTube, der finnes nok fine videoer av alle de ulike, lærerikt :)

 

Hva du velger kommer jo ann på om du vil ha vendbare sittedeler eller ikke og hvilken du liker best utseendemessig. Jeg hadde uansett valgt en vogn med svingbare fremhjul. Alle de nevnte er kvalitetsvogner.

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ville jeg fortsatt sett på bugaboo donkey men også tfk twinner twist, mountain buggy duet, babyjogger city mini twin, emmaljunga nitro twin og cerox 360 twin, easywalker duo, firstwheels city twin, teutonia team s4,s6,cosmo.

 

Se på YouTube, der finnes nok fine videoer av alle de ulike, lærerikt :)

 

Hva du velger kommer jo ann på om du vil ha vendbare sittedeler eller ikke og hvilken du liker best utseendemessig. Jeg hadde uansett valgt en vogn med svingbare fremhjul. Alle de nevnte er kvalitetsvogner.

 

Takk for svar! Skal se på de du anbefalte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig snilt av dere som svarer oss andre på våre vognspørsmål! Heia dere!!!

 

Jeg skal kjøpe vogn til junibarn. Her er mine ønsker og forutsetninger (er det mulig å få alt man vil ha...? Hmmm.. opplevde ikke det med vår første vogn - har en TFK j.twist til 2,5-åringen vår, men har savnet å ha sønnen vendt mot meg. Det er hovedproblemet med denne vogna, ellers er det egentlig en ganske bra vogn etter min mening). Så ved kjøp av ny vogn er det dette som ønskes:

 

- 3-hjul (evnt to små foran hvis noen mener dette fungerer like greit), men ikke 4-hjuling ettersom jeg har hørt at hvis man først har kjørt en 3-hjuling så føles en 4-hjuling veldig tung og vanskelig å manøvrere. Jeg har dårlig rygg og må også ta det i betraktning.

- Sportsdelen vendt mot den som triller/mulig å ha begge veier

- Skal trille i både skog/på stier (mest) og på asfalt, så burde være stødig (og da kan man jo spørre seg om 3-hjuling egentlig utgår...?! Men jeg synes at TFK´en har vært stødig nok jeg da, når fremhjulet låses...)

-Stor høydeforskjell på mor og far, så mulig å endre høyden relativt mye på håndtaket

- Kan benytte TFK´en som sovevogn i barnehagen når babyen har blitt eldre/barnehagebarn, så trenger ikke en vogn der sportsdelen er lang

-Liggestilling i 90 grader, det samme at sittestillingen er god

 

Var det for mye å ønske seg...? Hehe...

 

Tilbakemeldinger på dette mottas med STOR takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først vil jeg si at det finnes en bag du kan bruke til tfk'n din som gjør at du kan ha barnet mot deg: multi x bag. Da har du en vogn som passer alle dine kriterier.

 

Skal du trille på skogsstier trenger du en vogn med litt str på hjulene foran, jo mindre hjulene er jo dårligere egner den seg på ugjevnt underlag.

 

De vognene jeg vet som har litt str på fremhjul og som kan vendes er:

 

Teutonia s3

Bebe confort high treck

Abc design cobra

Trille hippa

Bugaboo cameleon med vinterhjul

Jane slalom

Koelstra mambo

 

Ta en titt på disse, lykke til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at det finnes en bag du kan bruke til tfk'n din som gjør at du kan ha barnet mot deg: multi x bag. Da har du en vogn som passer alle dine kriterier.

 

Skal du trille på skogsstier trenger du en vogn med litt str på hjulene foran, jo mindre hjulene er jo dårligere egner den seg på ugjevnt underlag.

 

De vognene jeg vet som har litt str på fremhjul og som kan vendes er:

 

Teutonia s3

Bebe confort high treck

Abc design cobra

Trille hippa

Bugaboo cameleon med vinterhjul

Jane slalom

Koelstra mambo

 

Ta en titt på disse, lykke til:)

 

Takk for svar, skal sjekke ut disse. Har faktisk tenkt på Teutonia s3, men har en venninne med denne. Hun er ikke fornøyd med at det ikke er lufthjul på denne (+ et par andre ting), så har egentlig slått den litt fra meg. Får se litt mer på denne tror jeg likevel... De andre du nevner har jeg lest lite om - veldig fint å ha en liste å lete ut i fra!

 

På mange måter er TFK en vogn jeg har vært fornøyd med (vet ikke hvor fornøyd man kan håpe på å bli - mye vil ha mer?;-))). Men TFK´en min er ganske slitt etter 2,5 års bruk (drar mot den ene siden og det blir man "gal" av og håndbremsen må jevnt og trutt strammes for å fungere). Så jeg innser at den ikke holder for (hele perioden med) neste barn og må derfor ut på vognshopping igjen... :-0

 

Takk igjen for at du tok deg tiden med å svar og dersom noen har noen andre meninger (evnt om disse som nevnes her) så hadde det vært fint å høre hva dere synes. Kanskje andre som har samme ønsker som meg som også lurer på det samme...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har bestilt meg en babyactive jet vogn, falt mye for denner vogna pga at den var pen og sporty både som sport - og bagvogn.

 

Vet du noe om denne vogna, eller har noen formening om merket?

 

Har søkt litt på nett etter den, men finner bare flere som spekulerer på denne og ville hørt om erfaringer rundt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at det finnes en bag du kan bruke til tfk'n din som gjør at du kan ha barnet mot deg: multi x bag. Da har du en vogn som passer alle dine kriterier.

 

Skal du trille på skogsstier trenger du en vogn med litt str på hjulene foran, jo mindre hjulene er jo dårligere egner den seg på ugjevnt underlag.

 

De vognene jeg vet som har litt str på fremhjul og som kan vendes er:

 

Teutonia s3

Bebe confort high treck

Abc design cobra

Trille hippa

Bugaboo cameleon med vinterhjul

Jane slalom

Koelstra mambo

 

Ta en titt på disse, lykke til:)

 

 

Ser forresten at du også har Koelstra mambo på lista. Denne har jeg tittet en del på og synes virker veldig interessant og fin! Problemet er at det ikke er så mange med erfaringer med denne... og at det ikke er mange som selger den (på østlandet). Vet du noe om denne av egen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S3 finnes med lufthjul også, se kopbarnvagn.se der har de den. Anbefaler alle som skal ha vogn å sjekke prisen der først, der kan man gjøre et godt kjøp, utrolig god service.

 

Har desverre ingen personlig erfaring med noen av disse vognene. Vet bare de tingene som har blitt sagt av andre og som står om de ulike vognene på andre forum etc. Min erfaring er at alle må gjøre seg egne erfaringer, for alle har ulik smak.

 

Først vil jeg si at det finnes en bag du kan bruke til tfk'n din som gjør at du kan ha barnet mot deg: multi x bag. Da har du en vogn som passer alle dine kriterier.

 

Skal du trille på skogsstier trenger du en vogn med litt str på hjulene foran, jo mindre hjulene er jo dårligere egner den seg på ugjevnt underlag.

 

De vognene jeg vet som har litt str på fremhjul og som kan vendes er:

 

Teutonia s3

Bebe confort high treck

Abc design cobra

Trille hippa

Bugaboo cameleon med vinterhjul

Jane slalom

Koelstra mambo

 

Ta en titt på disse, lykke til:)

 

Takk for svar, skal sjekke ut disse. Har faktisk tenkt på Teutonia s3, men har en venninne med denne. Hun er ikke fornøyd med at det ikke er lufthjul på denne (+ et par andre ting), så har egentlig slått den litt fra meg. Får se litt mer på denne tror jeg likevel... De andre du nevner har jeg lest lite om - veldig fint å ha en liste å lete ut i fra!

 

På mange måter er TFK en vogn jeg har vært fornøyd med (vet ikke hvor fornøyd man kan håpe på å bli - mye vil ha mer?;-))). Men TFK´en min er ganske slitt etter 2,5 års bruk (drar mot den ene siden og det blir man "gal" av og håndbremsen må jevnt og trutt strammes for å fungere). Så jeg innser at den ikke holder for (hele perioden med) neste barn og må derfor ut på vognshopping igjen... :-0

 

Takk igjen for at du tok deg tiden med å svar og dersom noen har noen andre meninger (evnt om disse som nevnes her) så hadde det vært fint å høre hva dere synes. Kanskje andre som har samme ønsker som meg som også lurer på det samme...?

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, har aldri hørt om den :)

 

Hei.

 

Jeg har bestilt meg en babyactive jet vogn, falt mye for denner vogna pga at den var pen og sporty både som sport - og bagvogn.

 

Vet du noe om denne vogna, eller har noen formening om merket?

 

Har søkt litt på nett etter den, men finner bare flere som spekulerer på denne og ville hørt om erfaringer rundt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg er på utkikk etter ny vogn til gutten min på 16 mnd. Vi hadde ei teutonia spirit s3,men på trille tur idag "knakk" framhjulet på den. Kjenner at jeg har skikkelig angst for 3-hjulinger nå, å det er ikke akuelt å kjøpe ei ny vogn med 3 hjul. Skulle helt hatt ei me 4 hjul (og støttehjul :-D)

 

Gutten min er 14 kg og en ganske "stor gutt". Og er redd for å kjøpe ei vogn som er for liten. Skulle gjerne hatt ei som var romslig i sittedelen. Jeg trenger ei vogn som både er god å trille på litt ujevnt underlag og ei som er god liggestilling i,slik at den kan brukes som sovevogn i bhg.

 

Har du noen råd/tips til meg? :-)

Jeg er super fornøyd med våres scooter. Vi går endel i skogen og dem er super å ha med. God og stødig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, dere er sÅ flinke og snille som hjelper oss smÅforvirrede! =D Creds!

 

Vi venter novemberbarn i Trondheim, sÅ vil ha en bag med plass til vinterpose (og ev. litt stor unge, for samboeren min var stooor da han ble født =S). Har erfaring med Simo Duo fra smÅsøsken og holder en knapp pÅ den, den har stor og god bag, er stabil, har god demping og gode dekk pÅ vinterføre. Men! Vi bor pÅ toppen av en fæææl bakke, som kommer etter en laaang litt slakkere bakke, og jeg er litt redd for at Simo er litt i tyngste laget? I tillegg har vi lyst Å sette vognen igjen i gangen nede og bare bære bagen opp i 2.etasje dersom babyen sover nÅr vi kommer inn fra tur. Har derfor sett litt pÅ Emmaljunga City Cross. Denne er jo mye lettere enn Simo sin. Men med denne igjen sÅ er jeg redd for at den ikke er like stabil som Simo eller har like gode dekk pÅ snø. I tillegg er bagen mindre...

 

Hva ville du valgt?

 

Vi har ikke bil, sÅ ingen bagasjerom Å løfte vognen inn og ut av. Vi tar mye buss. Bor i byen sÅ greit at den kommer inn dobbeldørene pÅ et kjøpesenter =P Vil IKKE ha trehjuling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg er på utkikk etter ny vogn til gutten min på 16 mnd. Vi hadde ei teutonia spirit s3,men på trille tur idag "knakk" framhjulet på den. Kjenner at jeg har skikkelig angst for 3-hjulinger nå, å det er ikke akuelt å kjøpe ei ny vogn med 3 hjul. Skulle helt hatt ei me 4 hjul (og støttehjul :-D)

 

Gutten min er 14 kg og en ganske "stor gutt". Og er redd for å kjøpe ei vogn som er for liten. Skulle gjerne hatt ei som var romslig i sittedelen. Jeg trenger ei vogn som både er god å trille på litt ujevnt underlag og ei som er god liggestilling i,slik at den kan brukes som sovevogn i bhg.

 

Har du noen råd/tips til meg? :-)

Jeg er super fornøyd med våres scooter. Vi går endel i skogen og dem er super å ha med. God og stødig :)

 

 

Har vært å kjøpt scooter 2.0 idag, å så lang er jeg veldig imponert over hvor bra kvaliteten på vogna er. Og veldig stødig å :-) Tror jeg har valgt den rette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er viktigst for deg da? At den er lett eller at det er god plass i den? Noen ganger får man ikke i pose og sekk desverre. Så her må du nok velge!

 

Utifra det du skriver ville jeg valgt simo duo, men ikke 2012 modellen for den har mye mindre bag enn den forrige modellen. Og da kan du jo like gjerne velge citycross.

 

Det er lett å klikke av simo bagen å bære den med seg, like lett som med emmaljunga sin.

 

Cty cross er en stødig og veldig god, lett vogn. Men simoen er nok hakket bedre på vinterføre siden den har større lufthjul og har et høyere tyngdepunkt. Men city cross funker bra på vinterføre den å.

 

Her har du et dilemma, du må nok bare velge utifra hva som er viktigst for deg, stor bag eller lett vogn...

 

City bagen er 75cm, simo duo bag er 83cm.

ÅÅÅÅ, dere er sÅ flinke og snille som hjelper oss smÅforvirrede! =D Creds!

 

Vi venter novemberbarn i Trondheim, sÅ vil ha en bag med plass til vinterpose (og ev. litt stor unge, for samboeren min var stooor da han ble født =S). Har erfaring med Simo Duo fra smÅsøsken og holder en knapp pÅ den, den har stor og god bag, er stabil, har god demping og gode dekk pÅ vinterføre. Men! Vi bor pÅ toppen av en fæææl bakke, som kommer etter en laaang litt slakkere bakke, og jeg er litt redd for at Simo er litt i tyngste laget? I tillegg har vi lyst Å sette vognen igjen i gangen nede og bare bære bagen opp i 2.etasje dersom babyen sover nÅr vi kommer inn fra tur. Har derfor sett litt pÅ Emmaljunga City Cross. Denne er jo mye lettere enn Simo sin. Men med denne igjen sÅ er jeg redd for at den ikke er like stabil som Simo eller har like gode dekk pÅ snø. I tillegg er bagen mindre...

 

Hva ville du valgt?

 

Vi har ikke bil, sÅ ingen bagasjerom Å løfte vognen inn og ut av. Vi tar mye buss. Bor i byen sÅ greit at den kommer inn dobbeldørene pÅ et kjøpesenter =P Vil IKKE ha trehjuling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du lese litt om koelstra mambo, den het latinique før ;)

 

http://www.barnevognguiden.no/koelstra/koelstra-latinique.html

 

http://www.barnevognguiden.no/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=9&id=85201&Itemid=93

 

 

 

Først vil jeg si at det finnes en bag du kan bruke til tfk'n din som gjør at du kan ha barnet mot deg: multi x bag. Da har du en vogn som passer alle dine kriterier.

 

Skal du trille på skogsstier trenger du en vogn med litt str på hjulene foran, jo mindre hjulene er jo dårligere egner den seg på ugjevnt underlag.

 

De vognene jeg vet som har litt str på fremhjul og som kan vendes er:

 

Teutonia s3

Bebe confort high treck

Abc design cobra

Trille hippa

Bugaboo cameleon med vinterhjul

Jane slalom

Koelstra mambo

 

Ta en titt på disse, lykke til:)

 

 

Ser forresten at du også har Koelstra mambo på lista. Denne har jeg tittet en del på og synes virker veldig interessant og fin! Problemet er at det ikke er så mange med erfaringer med denne... og at det ikke er mange som selger den (på østlandet). Vet du noe om denne av egen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er viktigst for deg da? At den er lett eller at det er god plass i den? Noen ganger får man ikke i pose og sekk desverre. Så her må du nok velge!

 

Utifra det du skriver ville jeg valgt simo duo, men ikke 2012 modellen for den har mye mindre bag enn den forrige modellen. Og da kan du jo like gjerne velge citycross.

 

Det er lett å klikke av simo bagen å bære den med seg, like lett som med emmaljunga sin.

 

Cty cross er en stødig og veldig god, lett vogn. Men simoen er nok hakket bedre på vinterføre siden den har større lufthjul og har et høyere tyngdepunkt. Men city cross funker bra på vinterføre den å.

 

Her har du et dilemma, du må nok bare velge utifra hva som er viktigst for deg, stor bag eller lett vogn...

 

City bagen er 75cm, simo duo bag er 83cm.

åååå, dere er så flinke og snille som hjelper oss småforvirrede! =D Creds!

 

Vi venter novemberbarn i Trondheim, så vil ha en bag med plass til vinterpose (og ev. litt stor unge, for samboeren min var stooor da han ble født =S). Har erfaring med Simo Duo fra småsøsken og holder en knapp på den, den har stor og god bag, er stabil, har god demping og gode dekk på vinterføre. Men! Vi bor på toppen av en fæææl bakke, som kommer etter en laaang litt slakkere bakke, og jeg er litt redd for at Simo er litt i tyngste laget? I tillegg har vi lyst å sette vognen igjen i gangen nede og bare bære bagen opp i 2.etasje dersom babyen sover når vi kommer inn fra tur. Har derfor sett litt på Emmaljunga City Cross. Denne er jo mye lettere enn Simo sin. Men med denne igjen så er jeg redd for at den ikke er like stabil som Simo eller har like gode dekk på snø. I tillegg er bagen mindre...

 

Hva ville du valgt?

 

Vi har ikke bil, så ingen bagasjerom å løfte vognen inn og ut av. Vi tar mye buss. Bor i byen så greit at den kommer inn dobbeldørene på et kjøpesenter =P Vil IKKE ha trehjuling...

 

Takk!! =)

 

Nå har det seg sånn at vi var og så på Emmaljunga-vogner i dag og nå heller jeg mer mot Edge enn City Cross. City Crossen var så lav! Og Edge har baglengde på 79cm, det er jo ikke så langt ifra Simo sin. Og siden vi skal kjøpe ny vogn (ikke brukt) så er det vel bare Simo 2012 som er i butikkene? Det eneste spørsmålet som står igjen er demping/fjæring. Synes Emmaljunga virket veldig hard...Simo har jo fantastisk demping, superlett å gynge/vugge barnet i søvn med den. Emmaljunga var ikke noe lett å rugge på... Erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...