Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angåendes en liten (sammenlagt) trehjuling som man kan bruke maci cosi babysetet på. Har du tips angåendes det?Vi skal ha simo duo som hovedvogn. Men jeg har en bil med kjempe liten bagasje plass og kunne tenkt meg en trehjuling som jeg kan bruke maxi cosi bilsetet oppå de første 6 mån eller sånt. Har sett fram og tilbake på forksjellige men klarer ikke å bestemme meg for noen. å begynne tenkte på zapp ekstra men nå har jeg begynt å se på dei med store hjul siden da kan jo jeg bruker dem som trille etterpå. Zapp ekstra er vel bare god til kjøpesentrar. Har sett på quinny vognar. Men kom gjerne med din anbefalling. Ikke sagt jeg skal følge det men er godt å høre hva andre har opplevd.

 

Hei

 

Quinny Zapp synes ikke jeg lever opp til prisen. Den kan som du også mener, kun brukes på helt flatt, glatt underlag.

 

Om jeg hadde hatt råd, ville jeg gått for Bugaboo Bee som noen andre og skriver her. Den har vendbar sportsdel, full liggestilling og funksjoner som gjør at den vokser med barnet. Den holder seg veldig bra i pris om du skal selge den etter vognperioden.

 

Ellers har jo Emmaljunga kommet med adaptere til Maxi Cosi, så om du vil ha en lettere sportsvogn så får du både det og et lett understell du kan sette bilstolen på (CityCross/nitro City)

 

Har desverre ingen andre anbefalinger til trille, da jeg ikke har så bred erfaring der ennå desverre.

 

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og der en kan sette feste bilsete?

 

 

Easywalker SKY har 3 store gode hjul, romslig sporsdel som varer ut vornperioden og en av de største bag'ene på markedet (eeelsker vognen med bag, Så fin!). Du kan også kjøpe adaptere til bilstol.

 

Anbefaler virkelig denne vogna!

 

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har en city bag. Lurer på om den kan brukes på edge duo understell?

 

Hei

 

Du det tror jeg kanskje den kan.

Jeg har hvertfall prøvd edge bag'en på City Cross understell og den passet.

 

MEN du skal være obs på at understellet er laget for bag'en som hører til, så det kan vel skje at vognen blir litt i ubalanse når man bruker deler beregnet på andre vogner.

 

Ta deg en tur til en forhandler og hør med de, så kan du jo teste det ut også :)

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anbefales av leatherette eller vanlig "stoff" til emmaljunga city cross? Bor i Bergen så den må tåle en bøtte regn og vind.

 

Hilsen Beate :)

 

 

Uten tvil vanlig stoff!

 

Leatherette er skinnimitasjon og alle har jo opplevd hvor varmt bilsete eller en skinnsofa blir om sommeren!

Tenk deg hvor brennvarm skinnvognen blir i sola om sommeren! ;)

 

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg trenger råd fra barnevogneksperten!

Slik er vår situasjon. Vi har en Simo kombivogn. Perfekt nå på vinteren! Gutten vår er snart 6 mnd.

Vi ønsker oss nå en litt mindre sportsvogn og det er viktig for meg at han sitter mot meg. Valget mitt står mellom bogaboo cameleon eller emmaljunga city cross. (Der jeg er nå) Leste om city cross over. Interrressant med med at den føles tyngre pga plasthjul..

Jeg er litt skeptisk til bugaboo, hører den er kjempebra. Men jeg synes allikevedl det ser skrøpelig ut? Kallesjen, dekker den bra nok? Og sittedelen, når den er i liggestilling, så ligger ungene allikeveld ikke helt flatt i den, rompa går nedi en slik dump?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer litt på tfk, joggster twist. Er det e vogn du anbefaler? Er den stødig? Evt andre pluss/ minus?:)

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg trenger råd fra barnevogneksperten!

Slik er vår situasjon. Vi har en Simo kombivogn. Perfekt nå på vinteren! Gutten vår er snart 6 mnd.

Vi ønsker oss nå en litt mindre sportsvogn og det er viktig for meg at han sitter mot meg. Valget mitt står mellom bogaboo cameleon eller emmaljunga city cross. (Der jeg er nå) Leste om city cross over. Interrressant med med at den føles tyngre pga plasthjul..

Jeg er litt skeptisk til bugaboo, hører den er kjempebra. Men jeg synes allikevedl det ser skrøpelig ut? Kallesjen, dekker den bra nok? Og sittedelen, når den er i liggestilling, så ligger ungene allikeveld ikke helt flatt i den, rompa går nedi en slik dump?

Takk for svar!

 

Hei

 

Jeg ville gått for City Cross, evt Nitro City om du vil ha svingbare hjul!

Bugaboo er en superstilig vogn med knallgod ergonomisk riktig sittestilling for små barn, men når mini var ca 15mnd gikk hodet hans oppi kalesjen for ryggen er så kort i sportsdelen.

Kalesjen er ikke spesielt lun nei, jeg vil si vognen egner seg best på sommeren på gjevnt underlag.

Man får kjøpt vinterhjul til vogna,men da mister du svinghjulfunksjonen på forhjulene og da er vogna gørrtung å snu på f.eks i butikker, for det er null demping på styret (om du skjønner).

Min erfaring er og at vogna er litt skranglete, litt for mange bevegelige ledd, også har jeg hørt maaange bugaboo'er knirke i plasten, så tror det er noe som går igjen (irriterende om man er opphengt i det).

 

Jeg har både hatt Bugaboo og City Cross 2 ganger og Nitro City 1 gang og jeg ville absolutt gått for Nitro City.

 

Har skrevet litt lengre oppe hva jeg syns om City Crossen og hvorfor jeg anbefaler denne (City Cross og Nitro City har helt lik bag +sportsdel, kun understellet som er ulikt)

 

 

Håper det var til litt hjelp. Bare spør om du lurer på noe mer;)

 

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer litt på tfk, joggster twist. Er det e vogn du anbefaler? Er den stødig? Evt andre pluss/ minus? :)

Takk

 

 

Hei:)

 

Jeg har ikke hatt denne vogna selv, men jeg har prøvd den.

Så jeg kan desverre ikke uttale meg så mye om hvordan den er til hverdags, men jeg personlig syns vogna er litt for stor og ruvende, også er jeg ikke så glad i utseende på vognen.

 

Jeg kan derimot varmt anbefale Easywalker SKY som er i samme klasse som tfk, og absolutt ei knallgod vogn. Har skrevet litt om både den og konkurrenten Mountain Buggy lengre oppe på siden her;)

 

 

Kanskje noen andre kan dele erfaringer?

 

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er utrolig kresen på vogn..

Liker simo combi og duo vognene, men vil prøve noe annet denne gangen. Har termin i oktober :) Må ha god plass, lett å trille på vinterføre vel som ellers. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig vanskelig med valg av vogn. heller litt mot emmaljunga duo edge..?

Venter nr 2. Vi er lange både jeg og faren og førstemann lå over øverste percentil når det gjelder høyde, så vi må ha en litt stor vogn. Vognen vil bli brukt mye utendørs og trenger en litt robust vogn, som lett tar seg fram i all slags vær. Vi bor i nordnorge, s vinteren er lang og sommeren kort. Videre ønsker jeg vendbart styre, da det er mye vind i byen jeg bor i. Forrige gang gikk jeg tur like mye baklengs som forlengs... :)

I tillegg ønsker vi en vogn som er litt høy, så vi slipper bly i ryggen når vi triller. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så godt å høre med noen som har så bred erfaring!

Jeg trenger hjelp til å finne en god turvogn- gjerne kombi. Jeg har fra før teutonia spirit s3 og ønsker meg en stødigere vogn med 4 hjul. utfordringen min er at jeg er bare 160 høy og klarer ikke håndtere de store kombi vognene. Finnes det en litt mindre type og anbefale??

 

Takker masse for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er utrolig kresen på vogn..

Liker simo combi og duo vognene, men vil prøve noe annet denne gangen. Har termin i oktober :) Må ha god plass, lett å trille på vinterføre vel som ellers. Tips?

Dytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei, jeg holder på å bli gal i denne vognverden! Har en liten på 7 mnd som nå skal over i sportsvogn. Til nå har vi hatt simo kombi vognen (pga stor bag, liker å gå mye tur på både grus og asfalt osv) og har vært veldig fornøyd med den men planen har hele tiden vært å kjøpe en lettere sportsvogn med tiden. Skal beholde simoen, så jeg kan bruke den som sovevogn i bhg, og feks hvis det er veldig snøvær om vinteren. Har veldig lyst å ha sittedelen mot meg, slik at jeg har kontakt med den lille, nå når han er så liten enda. Frister litt med en 3 hjuling, da det virker veldig godt og hjule, slippe å "vippe" vognen når du skal svinge. Vil ha god liggestilling, og må gå ann å justere håndtaket, da jeg er lav og mannen høy. Har sett på Brio go, men er veldig i tvil på hvordan den er på grus/gress med de små hjulene framme. Har og sett på Quinny freestyle siden det er 3 hjuling og du kan ha sittedelen mot deg, men har lest at mange synes denne tipper lett. Blir gal. Har du noen gode forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så godt å høre med noen som har så bred erfaring!

Jeg trenger hjelp til å finne en god turvogn- gjerne kombi. Jeg har fra før teutonia spirit s3 og ønsker meg en stødigere vogn med 4 hjul. utfordringen min er at jeg er bare 160 høy og klarer ikke håndtere de store kombi vognene. Finnes det en litt mindre type og anbefale??

 

Takker masse for hjelp!

 

Emmaljunga city cross er en liten men stødig og lett 4 hjuling, kan kjøpes som enten kombi eller duo. En veldig god vogn som mange er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio go funker sånn tålig greit på gress/grus og snø, har jo ikke de beste hjulene for ugjevnt føre men det funker. Men jeg hadde prøvd emmaljunga nitro eller ozone også, disse har litt bedre demping og hjul foran så de funker bedre. Dette er samme vognen bare ulik sittedel. Quinny har jeg dårlig erfaring med, den tipper lett og er veldig tung. Ellers kan du jo titte på tfk med multi x bag, abc design cobra og bugaboo cameleon.

 

 

 

 

 

 

Hei, jeg holder på å bli gal i denne vognverden! Har en liten på 7 mnd som nå skal over i sportsvogn. Til nå har vi hatt simo kombi vognen (pga stor bag, liker å gå mye tur på både grus og asfalt osv) og har vært veldig fornøyd med den men planen har hele tiden vært å kjøpe en lettere sportsvogn med tiden. Skal beholde simoen, så jeg kan bruke den som sovevogn i bhg, og feks hvis det er veldig snøvær om vinteren. Har veldig lyst å ha sittedelen mot meg, slik at jeg har kontakt med den lille, nå når han er så liten enda. Frister litt med en 3 hjuling, da det virker veldig godt og hjule, slippe å "vippe" vognen når du skal svinge. Vil ha god liggestilling, og må gå ann å justere håndtaket, da jeg er lav og mannen høy. Har sett på Brio go, men er veldig i tvil på hvordan den er på grus/gress med de små hjulene framme. Har og sett på Quinny freestyle siden det er 3 hjuling og du kan ha sittedelen mot deg, men har lest at mange synes denne tipper lett. Blir gal. Har du noen gode forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har så og si bestemt meg for å kjøpe Emmaljunga City Cross, men hører noen sier de er billigere i Sverige? ville du anbefalt og dra dit å kjøpe en, eller er det ikke så mye å spare? :)

 

Det er masse å spare på å kjøpe i Sverige. Jeg kjøpte en ozone på kattis i Strømstad for et par uker siden og sparte 1500kr. Ring å hør hva de har inne først, de bestiller hvis det er noe du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er utrolig kresen på vogn..

Liker simo combi og duo vognene, men vil prøve noe annet denne gangen. Har termin i oktober :) Må ha god plass, lett å trille på vinterføre vel som ellers. Tips?

Dytt

 

Hva med en brio happy duo eller emmaljunga city cross?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har sett på boogaboo og skjønner ikke helt hvordan barna skal sove i sportsvogndelen? Er jo så liten plass? Erfaring? Hvor lenge kan man bruke den til sovevogn? Ser så liten ut,pluss den der "rare" rumpeholderen... Hmmmm, blir ikke klok på denne. Men synes den er veldig fin :)

Har du ellers erfaring med easywalker qtro? Synes den virker praktisk, samt moderne fint design... men er den litt stor? Tenker da i forhold til eks brio happy...

 

Takk for svar :)

 

Bugaboo cam er en kjempe god vogn, har hatt den to ganger;)

Snuppa mi sov godt i sportsdelen fra hun var 6mnd til hun sluttet å sove i vogn når hun var 2,5år. Så det funker bra, hun sov bedre i denne vognen enn i standard sportsvogner ala simo. Kjempe pluss for den romslige bagen og det at den kan ha faste eller svingbare hjul foran.

 

Har ikke hatt quatro, men vet at mange er fornøyde med denne. Den har litt større hjul enn bugaboo foran slik at den funker litt bedre på snø, grus etc. Minuset med den er at den ikke er vendbar så du får ikke hatt barnet mot deg. Den er ikke en stor vogn, mindre enn happy, blir liten sammenlagt og veier lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter en enkel og grei trille, som er god og kjøre på all slags underlag. Og regulerbart styre er bare et must siden jeg er litt høy :D Også helst så billig så mulig da. Og ikke små svingbare hjul, de har jeg bare dårlig erfaring med. Har sett litt på Emmaljunga scooter, og syns den virker bra :) Hvordan er kalesjen på den når barnet sitter? Holden den tørr viss den regner (såklart med regntrekk på) Og hvordan er reguleringen på denne kalesjen.

Og hvordan er denne vognen i forhold til Brio race??

Utenom at utseende til emmaljungaen er best da ;)

Scooter holder tørt med regn trekk på ja, vil si at kalesjen er god, den kan ikke dras langt frem men den funker bra. Kalesjen reguleres trinnløst ved å dra/skyve den frem og tilbake, se på YouTube ligger demo video av de fleste vogner der.

Men du har ikke vurdert en vogn med svingbart fremhjul da? De er jo så mye enklere å manuvrere enn en 4hjuling. Hvis dette er aktuelt vil jeg anbefale babyjogger city mini, den er genial og har høyt håndtak, passer ihvertfall perfekt til meg som er 1.72 høy. Moutain buggy swift er også en god trille med svingbart hjul foran, den er det regulerbart håndtak på også.

 

Er disse uaktuelle ville jeg prøvd scooter, race og simo 124 og sett hvem du liker best. De er alle gode vogner, så det blir en smakssak.

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sett på emmaljunga mondial eller Edge, simo duo og brio happy duo. De kan alle leveres med vendbart understell og er store robuste vogner som tåler litt vær.

 

Jeg synes det er veldig vanskelig med valg av vogn. heller litt mot emmaljunga duo edge..?

Venter nr 2. Vi er lange både jeg og faren og førstemann lå over øverste percentil når det gjelder høyde, så vi må ha en litt stor vogn. Vognen vil bli brukt mye utendørs og trenger en litt robust vogn, som lett tar seg fram i all slags vær. Vi bor i nordnorge, s vinteren er lang og sommeren kort. Videre ønsker jeg vendbart styre, da det er mye vind i byen jeg bor i. Forrige gang gikk jeg tur like mye baklengs som forlengs... :)

I tillegg ønsker vi en vogn som er litt høy, så vi slipper bly i ryggen når vi triller. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i dette, har ikke opplevd at en skinn vogn er varmere enn andre. Og med regn trekket som følger med alle emmaljunga sine vogner så tåler den godt all slags vær.

 

Hva anbefales av leatherette eller vanlig "stoff" til emmaljunga city cross? Bor i Bergen så den må tåle en bøtte regn og vind.

 

Hilsen Beate :)

 

 

Uten tvil vanlig stoff!

 

Leatherette er skinnimitasjon og alle har jo opplevd hvor varmt bilsete eller en skinnsofa blir om sommeren!

Tenk deg hvor brennvarm skinnvognen blir i sola om sommeren! ;)

 

 

*Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg den frihet å svarte litt for deg jeg HI, har selv hatt 30 vogner/triller så har litt erfaring å dele av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en TFK Joggster Twist, har kjøpt tilhørende stelleveske. Veit du hvordan denne skal festes eller skal skulderstroppen bare henge over styret? Fulgte ikke med noe "bruksanvisning"..

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg holder på å bli gal i denne vognverden! Har en liten på 7 mnd som nå skal over i sportsvogn. Til nå har vi hatt simo kombi vognen (pga stor bag, liker å gå mye tur på både grus og asfalt osv) og har vært veldig fornøyd med den men planen har hele tiden vært å kjøpe en lettere sportsvogn med tiden. Skal beholde simoen, så jeg kan bruke den som sovevogn i bhg, og feks hvis det er veldig snøvær om vinteren. Har veldig lyst å ha sittedelen mot meg, slik at jeg har kontakt med den lille, nå når han er så liten enda. Frister litt med en 3 hjuling, da det virker veldig godt og hjule, slippe å "vippe" vognen når du skal svinge. Vil ha god liggestilling, og må gå ann å justere håndtaket, da jeg er lav og mannen høy. Har sett på Brio go, men er veldig i tvil på hvordan den er på grus/gress med de små hjulene framme. Har og sett på Quinny freestyle siden det er 3 hjuling og du kan ha sittedelen mot deg, men har lest at mange synes denne tipper lett. Blir gal. Har du noen gode forslag???

 

Hei! Jeg har Quinny Freestyle, og er sånn middels fornøyd. Det som er litt dumt med vogna er at min 2 åring må enten sitte fra meg eller ligge mot meg. Om du skjønner. Den tipper lett hvis barnet sover vendt fra meg, pga tyngdepunktet. Og tipper lett hvis hun sitter mot meg, så jeg må jo drive å flytte setet frem og tilbake alt ettersom, det gjør at jeg bare bruker den som turvogn/sovevogn. Men det er sikkert ikke like stort problem med en baby på 7 måneder som veier mindre enn min 2 åring.

 

Den er stor og tung, men jeg har den aldri ut og inn av bilen, for den tar for stor plass. Vil heller anbefale en Easywalker Sky. Den sikler jeg på akkurat nå. Men ikke så mye poeng i å kjøpe enda ei ny vogn nå når jenta mi er 2 år og ikke ny baby er planlagt.

 

Den er ganske smal, så om babyen er stor er det ikke mye plass til pose og det er jo litt viktig å tenke på også. Ryggen er jeg veldig fornøyd med. Selve sittedelen er myk og behagelig, og ryggen kan legges i 90 graders vinkel. Altså rett ut. Og den er lang nok. Kan nok bli et problem når hun nærmer seg 3 år men jeg tror vi dropper vogn etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...