Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvilken søskenvogn/tvillingvogn er å anbefale? Et kriterie er at den ikke skal ta så alt for stor plass,da bagasjerommet på bilen ikke er av de største. God å trille på forskjellige underlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Hei!

Har termin i Juli. Sliter noe voldsomt med å velge mellom Stokke Trailz og Emmaljunga... Har alltid hatt lyst på Stokke Trailzen men ble brått usikker og nå klarer jeg ikke velge! :sjokkert: Hjelp!

Hei!

Ja det kan være vanskelig å velge, hvilken emmaljunga er det du vurderer?

Trailz er jo en veldig god vogn, funksjonibel og romslig så den kan brukes som eneste vogn hele vognperioden.

Jeg har egentlig ingen emmaljunga i siktet. Bare merket generelt.

 

En venninne av meg hadde stokke crusi (ikke aktuelt for min del), den ble veldig hengslete etter kort tid og hun følte hun rista i hel hele ungen når de gikk tur.. Så da ble jeg litt usikker om stokke bare er plastic fantastic, men Trailz har vel kanskje bedre fjæring? Har mest lyst på Trailz men det er jo ikke vits i hvis den blir hengslete.. :-(

 

Hva anbefaler du? :-) :-)

Har ikke mye egen erfaring med Stokke vognene jeg heller, og Trailz er det jo få som har noe særlig erfaring med enda siden den ble trukket fra markedet rimelig kjapt etter at den kom ut. Var noe galt med håndtaket som måtte utbedres. Crusi er jo en helt annen vogn enn trailz så hadde ikke bekymret meg veldig for at trailz skal få samme problemet. Må også legge til at dersom man kjøper en ny vogn og opplever at den ikke fungerer som den skal eller trillekomforten forandres, da må man klage og få den reparert eller få en ny. Eneste som hjelper ;)

Kjenner mange som har hatt eller har xplory opp igjennom de siste 10 årene og samtlige skryter av særs god kvalitet, så at stokke er bra er jeg ikke i tvil om!

 

Av Emmaljunga så regner jeg med at det er vogner av ca samme kaliber som trailz du er ute etter, da burde du titte på super viking med lufthjul, det er den eneste emmaljunga vognen som har lang liggelengde i sportsdelen. Samtlige andre har kun 90cm, noe som har vært for kort for mine lange barn før de var to år. Super viking derimot har ca 110cm og trailz har vel ca 100cm, til sammenligning :)

 

 

Allright! Det hjalp :D Da tenker jeg at jeg går for stokke, siden det er den jeg har likt best. Håper den ikke tar så stor plass i bagasjerommet men jeg tror faktisk jeg driter i det så lenge jeg får plass i det hele tatt! :P *Inlove*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvilken søskenvogn/tvillingvogn er å anbefale? Et kriterie er at den ikke skal ta så alt for stor plass,da bagasjerommet på bilen ikke er av de største. God å trille på forskjellige underlag

Har ikke så mye erfaring med tvillingvogner, men jeg vet at av de som er mest populære (blant de jeg kjenner ihvertfall) så er det bugaboo donkey som troner øverst på pallen. Og den er vist ikke så stor sammenslått heller, samt at den er god å trille på alle underlag. Tfk er også ganske populær samt liten sammenslått, men den har ikke vendbare sittedeler noe som trekker ned. Men her er det jo mye smak og behag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjekt at det finnes eksperter på babymarkedet også:)

 

Finnes det (det gjør det helt sikkert!) en god pose som kan brukes i sportsdel? Har kjøpt City Mini for jenta mi som skal brukes på reiser, og lurer veldig på det med passelig pose.
Jenta mi er ganske varm (akkurat som meg) og blir ofte helt svett etter hun har ligget i Voksi City i vogna si, selv om hun har kun smekke og tynn lue på seg i tillegg til vanlig body (vi bor i Stavanger). 
Skal til Krakow med henne om 10 dager, så jeg kjøpte en varm hel dress til henne. Men kunne vært greit med en passelig høst/vår pose i tillegg… Syntetisk eller bomull tenker jeg da jenta mi ser ut til å reagere på ull.

Mange spørsmål men det er mye jeg lurer på smile emoticon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med super viking er jo at den tar helt opp til 40 kg..! Verdens sterkeste vogn?

 

Anonymous poster hash: 1461a...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt at det finnes eksperter på babymarkedet også:)

 

Finnes det (det gjør det helt sikkert!) en god pose som kan brukes i sportsdel? Har kjøpt City Mini for jenta mi som skal brukes på reiser, og lurer veldig på det med passelig pose.

Jenta mi er ganske varm (akkurat som meg) og blir ofte helt svett etter hun har ligget i Voksi City i vogna si, selv om hun har kun smekke og tynn lue på seg i tillegg til vanlig body (vi bor i Stavanger). 

Skal til Krakow med henne om 10 dager, så jeg kjøpte en varm hel dress til henne. Men kunne vært greit med en passelig høst/vår pose i tillegg… Syntetisk eller bomull tenker jeg da jenta mi ser ut til å reagere på ull.

 

Mange spørsmål men det er mye jeg lurer på smile emoticon

 

Da vil jeg anbefale easygrow lite, den har bambus fór, noe som har mange av de samme egenskapene som ull uten å bli for varmt. Denne er jo fin å kombinere med et ullpledd utenpå på de kaldeste dagene for eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjekt at det finnes eksperter på babymarkedet også :)

 

Finnes det (det gjør det helt sikkert!) en god pose som kan brukes i sportsdel? Har kjøpt City Mini for jenta mi som skal brukes på reiser, og lurer veldig på det med passelig pose.

Jenta mi er ganske varm (akkurat som meg) og blir ofte helt svett etter hun har ligget i Voksi City i vogna si, selv om hun har kun smekke og tynn lue på seg i tillegg til vanlig body (vi bor i Stavanger). 

Skal til Krakow med henne om 10 dager, så jeg kjøpte en varm hel dress til henne. Men kunne vært greit med en passelig høst/vår pose i tillegg… Syntetisk eller bomull tenker jeg da jenta mi ser ut til å reagere på ull.

 

Mange spørsmål men det er mye jeg lurer på smile emoticon

Da vil jeg anbefale easygrow lite, den har bambus fór, noe som har mange av de samme egenskapene som ull uten å bli for varmt. Denne er jo fin å kombinere med et ullpledd utenpå på de kaldeste dagene for eksempel :)

 

Om du kan tru at jeg kjøpte Easygrow Lite på finn forrige uke! Må være noe connection her ;) Da prøver jeg denne posen og noe varmt i tillegg om det blir kaldt på turen. Takker for svaret forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ok, trenger litt eksperthjelp her!

 

Var iutgangspunktet på jakt etter paraplytrille, men vurderer nå å kjøpe en lett vogn som funker både hjemme og på reise, å har sett på Babyjogger.. Men det finnes jo så mange forskjellige?? Går helt i surr ;)

 

Hvem av vognene kan man ha bag på? (kan jo komme en lillesøster/bror etterhvert...)

Hvem blir liten nok sammenlagt til at man kan få ha den med til gaten på flyplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trenger litt eksperthjelp her!

Var iutgangspunktet på jakt etter paraplytrille, men vurderer nå å kjøpe en lett vogn som funker både hjemme og på reise, å har sett på Babyjogger.. Men det finnes jo så mange forskjellige?? Går helt i surr ;)

Hvem av vognene kan man ha bag på? (kan jo komme en lillesøster/bror etterhvert...)

Hvem blir liten nok sammenlagt til at man kan få ha den med til gaten på flyplassen?

Den mest vanlige babyjoggeren å ha som reisetrille har i alle år vært city mini, den er lett og kjekk å ha med seg påtur men funker best på asfalt og som kjøpesenter/city vogn. Den vet jeg noen flyselskaper tillater at man har med til gate, men ikke alle.

 

For et par år siden kom storebroren city mini GT på markedet, den ble raskt populær siden den har bedre hjul for trilling på ulendt føre samtidig som den bare er bittelitt større og tyngre enn lillebroren city mini. Denne kan man nok også av noen få ha med til gate, men den er mere vogn enn trille -så noen vil nok protestere.

 

Man kan ha bag på begge to.

 

bare spør om du lurer på noe mer :)

Endret av Vogndilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det nok Evt city mini her men nå så jeg plutselig at britax b agile ser nesten lik ut , har du prøvd den?

Det har jeg, vil si det er omtrent samme vognen, bare litt lavere pris og litt vanskeligere å selge igjen siden britax ikke er et så "poppis" merke som babyjogger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok, da blir det nok Evt city mini her men nå så jeg plutselig at britax b agile ser nesten lik ut , har du prøvd den?

Det har jeg, vil si det er omtrent samme vognen, bare litt lavere pris og litt vanskeligere å selge igjen siden britax ikke er et så "poppis" merke som babyjogger :)

Fin video med sammenligning av de to:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må inrømme at jeg ikke har lest alle inleggene, så det er fare for at du har fått spørsmål om det samme før. Vi har tvillinger på 1 år. Vi skal i sommer ha de med på bobiltur for første gang. Vogna var er baby jogger city mini GT dobbel. Nå leter ejg etter lettere og mer kompakt vogn til bruk i bobeilen. Krav: må kunne legge ned ryggen, den må veiemisnt mulig, og bli mest muligkompakt. Det er ikke et krav fra vår side at det er tvillingvogn, kanskje snarere tvert imot! Finnes det noe bedre alternativ enn den vi allerede har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dere allerede har er jo en av de letteste og smidigste tvilling vognene på markedet, så det dere vil ha er kanskje en trille? De er jo det minste man får tak i, men det går jo litt på bekostning av trillekomforten. Det med å kjøpe to separate vogner synes jeg er en god ide, som regel i ferie er man jo to voksne med på tur uansett og av og til skal man kanskje ha med bare et barn.

 

Det finnes en "dings" som gjør at man kan koble to enkelt triller sammen til en, denne: http://lilleprinsen.no/STROLLER-CONNECTORS?gclid=CJCSlsm7hcUCFev7cgodyHIAhg

 

Kjenner flere som har hatt god nytte av denne til sine barn, men jeg har ikke prøvd den selv så kan ikke garantere noe. Prøve godt før man kjøper er nok lurt i tilfelle :)

 

Da kan dere jo kjøpe omtrent hvilken som helst paraplytrille, selvom der (som med alt annet) så får man jo ofte det man betaler for. Jeg vet at mange er veldig fornøyde med babyjogger vue, det er en vendbar trille. Vet ikke om denne passer sammen med den connectoren, men verdt et forsøk.

 

Bare spør om du lurer på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav.. Når jeg tror jeg har bestemt meg, så googler jeg litt til å blir usikker igjen ;)

 

Babyzen Yoyo... Hvordan er den? Med tanke på fly er den jo genial, men sånn ellers hvordan funker den her i Norge? Kan ettåringen sove i den ute på trappa om vi er borte på besøk? På vinteren? Den virker ikke spesielt lun, og har jo ikke noe hevnet fotbrett.

 

Tenker jo egentlig at i det daglige har vi mer bruk for en britax eller city mini, men akkurat på flyreiser er Yoyo best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav.. Når jeg tror jeg har bestemt meg, så googler jeg litt til å blir usikker igjen ;)

Babyzen Yoyo... Hvordan er den? Med tanke på fly er den jo genial, men sånn ellers hvordan funker den her i Norge? Kan ettåringen sove i den ute på trappa om vi er borte på besøk? På vinteren? Den virker ikke spesielt lun, og har jo ikke noe hevnet fotbrett.

Tenker jo egentlig at i det daglige har vi mer bruk for en britax eller city mini, men akkurat på flyreiser er Yoyo best...

Jeg har ikke hatt yoyo selv, har bare prøvd den på messe og jeg likte den ikkeså godt -synes den var spinkel og litt rar å trille. Den er ikke spesielt lun nei og kalesjen er såpass dårlig at man er nok avhengig av en ekstra solskjerm for at den skal være opptimal. Som sovevogn er den jo da heller ikke optimal, ser jo ikke godt ut å sove med bena hengende ned.

 

De jeg kjenner som har den er veldig fornøyde, det er jo en perfekt trille hvis man reiser mye med fly. Gjør man ikke det eller ikke er avhengig av at vognen skal være så liten som mulig så hadde jeg kanskje satset på en litt mere robust trille. Trillekomforten er vistnok god på de fleste slette underlag, og kommer man til grus eller sand så er den jo lett nok til å bæres, perfekt sammen med bæretøy etc. Den har ikke fotbrett nei, men det er det jo omtrent ingen triller som har, og da blir jo bena hengenede ned fra en viss alder.

 

De jeg kjenner som har denne har kjøpt et løst fotbrett som kan monteres på triller, det heter easywalker leg support og koster rundt 5-600kr, passer de fleste triller/vogner. De har også en ekstra solskjerm på, f.eks tinkafu sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei! Vet du om det finnes adapter til maxi cosi bilstol og brio go next vogn? Har fått forskjellige beskjeder / svar ulike steder, men finner de ikke til salgs på nett...har kjøpt maxi cosi fordi vi tenkte å kjøpe buffalo vogn, men nå kan det se ut som vi går for go next istedetfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint. Sjekka det senest for et par dager siden for en kunde.

 

Anonymous poster hash: d2647...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke nettbutikker, bare søk britax go next+adapter maxi cosi så kommer det nok opp litt alternativ. Alle som selger vogna bør kunne bestille dette for deg (fysiske butikker og nett).

 

Anonymous poster hash: d2647...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen her som har Stokke Trailz? Syns sittedelen ser så liten ut, stemmer det? Finnes det eventuelt en alternativ sittedel i man kan kjøpe i stedet for denne ---> http://www.babyshop.no/stokke-trailz-crusi-xplory-seat-complete-beige-melange/p/66711?brandpage=897 ?

Det finnes bare en type sittedel til trailz, men den er veldig kjekk fordi den kan gjøres større etterhvert som barnet vokser, fotstøtten kan dras ut og man kan justere dybden på setet. Faktisk så er den en av de romsligste sittedelene på markedet og passer fint til barnet er ferdig med vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...