Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei vogndilla og ande eksperter:

 

Mountain Buggy Terrain Single Child Jogging vs Bumbleride Indie - hva bør vi velge??

(Og hva slags tilleggsutsyr - i tillegg til bag?).

 

Mannen er 188 høy, jeg 173. Vi drar til USA på ferie, så tenkte å kjøpe der. Bor i byen. Babyen kommer i november.

 

Takk for hjelp :)

 

Anonymous poster hash: b13b3...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vogndilla og ande eksperter:

Mountain Buggy Terrain Single Child Jogging vs Bumbleride Indie - hva bør vi velge??

(Og hva slags tilleggsutsyr - i tillegg til bag?).

Mannen er 188 høy, jeg 173. Vi drar til USA på ferie, så tenkte å kjøpe der. Bor i byen. Babyen kommer i november.

Takk for hjelp :)Anonymous poster hash: b13b3...662

Jeg ville valgt bumbleride, fordi: den er mindre sammenlagt, har hevbart fotbrett så ikke bena til barnet blir hengende å dingle, er smalere over bakhjulene slik at man ikke dunker borti alt man triller forbi, har et bedre polstret sete som er mer behagelig for barnet, har bedre bumperbar, har større og bedre bag, har bedre kalesje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei vogndilla og ande eksperter:

Mountain Buggy Terrain Single Child Jogging vs Bumbleride Indie - hva bør vi velge??

(Og hva slags tilleggsutsyr - i tillegg til bag?).

Mannen er 188 høy, jeg 173. Vi drar til USA på ferie, så tenkte å kjøpe der. Bor i byen. Babyen kommer i november.

Takk for hjelp :)Anonymous poster hash: b13b3...662

Jeg ville valgt bumbleride, fordi: den er mindre sammenlagt, har hevbart fotbrett så ikke bena til barnet blir hengende å dingle, er smalere over bakhjulene slik at man ikke dunker borti alt man triller forbi, har et bedre polstret sete som er mer behagelig for barnet, har bedre bumperbar, har større og bedre bag, har bedre kalesje.

TAKK!! :) Da blir det nok Bumbleride ;)

 

Anonymous poster hash: b13b3...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Trenger din hjelp og erfaring med valg av vogn for min første baby som kommer i oktober:)

Har sett en del og kommer til å bruke vogna både på asfalt og litt terreng her og der. LIker firehjulinger, svingbare eller ikke er fortsatt en dillema. Mannen min vil ha fire faste luft hjul...

Tanken er mellom Brio Happy Superior eller Brio Go Next med country hjul.

Hva synes du fordeler og ulemper på disse modellene og vet du hva er egenlig forskjell mellom den vanlige Happy og Happy Superior?  Hilsen:))

 



Anonymous poster hash: f121c...5ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe erfaring med Bugaboo buffalo. Syns den virker veldig kjekk, med store svingbare hjul og vendbar sportsdel. Ønsker en vogn med disse kriteriene og at den skal kunne brukes til mye turgåing på grus og skogsveier. Men lurer på hvordan er denne sportsdelen på vinteren? Blir den for åpen og kjølig? Så sies det at man må ha bugaboo sin pose i, at det er vanskelig å få andre vognposer til å sitte greit? Hvordan er bugaboo sin vinterpose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trenger din hjelp og erfaring med valg av vogn for min første baby som kommer i oktober:)Har sett en del og kommer til å bruke vogna både på asfalt og litt terreng her og der. LIker firehjulinger, svingbare eller ikke er fortsatt en dillema. Mannen min vil ha fire faste luft hjul...Tanken er mellom Brio Happy Superior eller Brio Go Next med country hjul.Hva synes du fordeler og ulemper på disse modellene og vet du hva er egenlig forskjell mellom den vanlige Happy og Happy Superior?  Hilsen:))  Anonymous poster hash: f121c...5ab

Hei!

 

Jeg ville definitivt valgt svingbare hjul! Er mannen i tvil så ta han med i butikk, putt noe tungt i vognen og la han prøve begge deler. Den aller beste trillekomforten får man med svingbare hjul!

 

Brio Go next er min favoritt vogn for tiden, den er utrolig allsididig og god. Og der får jo mannen din muligheten til å ha fire faste lufthjul om han ønsker det ;) Det jeg digger med denne vognen er at den har romslig sittedel og bag men alikevel er knøtt liten sammenslått, handlekurven er svær og helt unik, har svært god fjæring i understellet så vognen er god å trille på de fleste underlag selv med de små fremhjulene (kanskje dere ikke trenger countrywheels engang, jeg hadde prøvd uten først), veldig god og lun kalesje både på sittedel og bag. Denne vognen har jo alt :)

 

Forskjellen på happy og happy superior er at superior leveres som duovogn pakke med sittedel/liggedel/fotpose og myggnett, mens med happy så kjøper man alle deler hver for seg i de fargene man ønsker. Superior leveres også i et annet type design og finnes kun i marineblå og sort, ellers så er det akkurat samme vogn som happy. Happy har 4 ulike understell og mange ulike farger å velge i, så du burde gå inn på nettsiden å lese om de ulike kvalitetene. En god vogn dette også, men jeg hadde ikke orket å ha en vogn uten mulighet for svingbare hjul foran. Samt at den har en del kortere liggelengde i sittedeln, mangler den gode kalesjen og er mye tyngre og større sammenlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe erfaring med Bugaboo buffalo. Syns den virker veldig kjekk, med store svingbare hjul og vendbar sportsdel. Ønsker en vogn med disse kriteriene og at den skal kunne brukes til mye turgåing på grus og skogsveier. Men lurer på hvordan er denne sportsdelen på vinteren? Blir den for åpen og kjølig? Så sies det at man må ha bugaboo sin pose i, at det er vanskelig å få andre vognposer til å sitte greit? Hvordan er bugaboo sin vinterpose?

Hei!

 

Jeg er ikke så fan av buffalo, har vært veldig fornøyd med cameleon fordi den er så liten og smidig -men buffalo er jo det stikk motsatte, en stor klumpete og stiv vogn. Cameleonen er like stiv, men det har vært greit siden det at den var så liten og smidig veide opp. Begge disse vognene har ergonomisk sittedel, og det er helt supert -men et stort minus er at man ikke kan regulere fotbrettet, så barnet blir alltid sittende med bena hengende nedover. Med den nye utrekkbare kalesjen, en god vinterpose og et stormtrekk/regntrekk er buffalo en lun og fin vintervogn. Jeg har ikke hatt bugaboos vinterpose, men den er jo av dun så vil tro den er varm og god. Selv har jeg hatt mange ulike vinterposer i mine cameleoner, de sitter ikke like perfekt som de originale posene, men det går helt fint :)

Mange liker buffalo også, så du må jo nesten prøve den godt og se hva du syns. Et tips er å putte noe tungt (10kg ca) i vognen når du prøver den så man får følelsen av å trille et barn, alle vogner er anerledes å trille med et litt stort barn i :)

 

Jeg vil anbefale deg å titte på brio go next også, den vognen har virkelig alt og er en drøm å trille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Babyen min på 6 mnd vil gjerne sitte så jeg tenkte å ta i bruk sportsdelen på mim city cross. Men selene er jo aaaalt for høye? Ho detter jo bare ut. Kan ikke de at de kan senkes heller??

 

Anonymous poster hash: af659...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her også! Tips til sports/sittevogn til baby på 7 mnd? Sittedelen må være vendbar, vognen må klare seg greit på lette grusveier og snøføre. Han syntes ikke noe om å sitte forovervendt i MB urban jungle, og jeg liker heller ikke å ha han vendt fra meg. Så for meg at det ikke kom til å være et problem, så feil tok jeg :\ Helst ikke av de dyreste vognene da det er en ekstravogn som skal kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min på 6 mnd vil gjerne sitte så jeg tenkte å ta i bruk sportsdelen på mim city cross. Men selene er jo aaaalt for høye? Ho detter jo bare ut. Kan ikke de at de kan senkes heller??Anonymous poster hash: af659...736

De kan ikkesenkes nei, men de kan ledes litt lenger ned om du kjøper en seatinsert som har hull til selene lenger ned. Emmaljunga har også en seatminimizer som er til akkurat dette formålet. Se for eksempel her:

 

http://www.jollyroom.no/sokeresultat?group=Barnevogner&category=Barnevogner%2fBarnevognstilbehør&type=Barnevogner%2fBarnevognstilbehør%2fSitteputer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her også! Tips til sports/sittevogn til baby på 7 mnd? Sittedelen må være vendbar, vognen må klare seg greit på lette grusveier og snøføre. Han syntes ikke noe om å sitte forovervendt i MB urban jungle, og jeg liker heller ikke å ha han vendt fra meg. Så for meg at det ikke kom til å være et problem, så feil tok jeg :\ Helst ikke av de dyreste vognene da det er en ekstravogn som skal kjøpes.

Da vil jeg anbefale deg å titte etter disse brukt: brio go/happy, teutonia mistral/prestige/s3, emmaljunga city cross/cerox. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eksperten!:) hvordan er det for babyer å sove i ozone/super viking? Det er bare tre hakk på vogna å regulere, og den nederste stillingen hvor ryggen kommer langt ned er bare for sammenslåing?? Kan de sove så oppreist som det er i posisjon tre på vogna da? Håper du skjønner hva jeg mener!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd stokke crusi? Hvordan er den på vinterføre? Er det dårlig plass i den? Syns sportsdelen ser så liten ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Babyen min på 6 mnd vil gjerne sitte så jeg tenkte å ta i bruk sportsdelen på mim city cross. Men selene er jo aaaalt for høye? Ho detter jo bare ut. Kan ikke de at de kan senkes heller??Anonymous poster hash: af659...736

De kan ikkesenkes nei, men de kan ledes litt lenger ned om du kjøper en seatinsert som har hull til selene lenger ned. Emmaljunga har også en seatminimizer som er til akkurat dette formålet. Se for eksempel her:

 

http://www.jollyroom.no/sokeresultat?group=Barnevogner&category=Barnevogner%2fBarnevognstilbehør&type=Barnevogner%2fBarnevognstilbehør%2fSitteputer

 

På edgen vår kan man velge mellom 2 forskjellige høyder. Kan man ikke det på city crossen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eksperten!:) hvordan er det for babyer å sove i ozone/super viking? Det er bare tre hakk på vogna å regulere, og den nederste stillingen hvor ryggen kommer langt ned er bare for sammenslåing?? Kan de sove så oppreist som det er i posisjon tre på vogna da? Håper du skjønner hva jeg mener!:-)

Jeg har brukt en ozone til en 5mnd gammel baby en gang og hun sov helt fint i den. Barn er forskjellige, så kan ikke garantere at ditt barn vil sove godt i de, men tror det skal gå helt fint :)

 

Men bruk bag så lenge som mulig, de nye city bagene har jo en liten rygg til å sette opp slik som edge og mondial alltid har hatt, dette kombinert med seler har funket veldig fint hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd stokke crusi? Hvordan er den på vinterføre? Er det dårlig plass i den? Syns sportsdelen ser så liten ut..

Den funker nok helt fint på helt slett og brøytet underlag, den er derimot ikke noe god på grusvei og skogsstier fordi den mangler fjæring og har små hardplast hjul som er beregnet på bytrilling. Den vil heller ikke komme seg frem på ubrøyta veier, men det er det omtrent ingen vogner som gjør ;)

 

Sittedelen til crusi ser jo ganske spesiell ut, men den er faktisk en av de romsligste på markedet, har lang liggelengde og jeg har enda ikke hørt om et barn som ikke trives i denne. Den har omtrent samme sittedel som xplory, og den har jo vært på markedet i mange år.

 

Skal du trille på skogsveier og gruseveier vil jeg anbefale deg å titte på Stokke's nyhet: trailz. Den har mere fjæring og bedre hjul enn cruzi, men samme bag og sittedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Babyen min på 6 mnd vil gjerne sitte så jeg tenkte å ta i bruk sportsdelen på mim city cross. Men selene er jo aaaalt for høye? Ho detter jo bare ut. Kan ikke de at de kan senkes heller??Anonymous poster hash: af659...736

 

De kan ikkesenkes nei, men de kan ledes litt lenger ned om du kjøper en seatinsert som har hull til selene lenger ned. Emmaljunga har også en seatminimizer som er til akkurat dette formålet. Se for eksempel her:http://www.jollyroom.no/sokeresultat?group=Barnevogner&category=Barnevogner%2fBarnevognstilbehør&type=Barnevogner%2fBarnevognstilbehør%2fSitteputer

På edgen vår kan man velge mellom 2 forskjellige høyder. Kan man ikke det på city crossen?

På de nye modellene til emmaljunga kan man regulere selene i ulike høyder, men dette kom først i 2012 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du prøvd stokke crusi? Hvordan er den på vinterføre? Er det dårlig plass i den? Syns sportsdelen ser så liten ut..

Den funker nok helt fint på helt slett og brøytet underlag, den er derimot ikke noe god på grusvei og skogsstier fordi den mangler fjæring og har små hardplast hjul som er beregnet på bytrilling. Den vil heller ikke komme seg frem på ubrøyta veier, men det er det omtrent ingen vogner som gjør ;)

 

Sittedelen til crusi ser jo ganske spesiell ut, men den er faktisk en av de romsligste på markedet, har lang liggelengde og jeg har enda ikke hørt om et barn som ikke trives i denne. Den har omtrent samme sittedel som xplory, og den har jo vært på markedet i mange år.

 

Skal du trille på skogsveier og gruseveier vil jeg anbefale deg å titte på Stokke's nyhet: trailz. Den har mere fjæring og bedre hjul enn cruzi, men samme bag og sittedel.

Takk for svar! Blir nok mest trilling på asfalt, kjøpesentre og steder det er godt måka.

 

Så den er romslig altså? Det ser jo ikke sånn ut på bildene! Men det er bra :-) den er jo ganske dyr så vil ha en vogn jeg kan bruke i hele vogn perioden egentlig! :)

 

Har hørt om den nye, men har ikke sett den i noen butikker enda..

 

Hvordan er det å sove i sportsdelen til crusi da? Hvis du vet :-)

Endret av giraffen1902
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har du prøvd stokke crusi? Hvordan er den på vinterføre? Er det dårlig plass i den? Syns sportsdelen ser så liten ut..

Den funker nok helt fint på helt slett og brøytet underlag, den er derimot ikke noe god på grusvei og skogsstier fordi den mangler fjæring og har små hardplast hjul som er beregnet på bytrilling. Den vil heller ikke komme seg frem på ubrøyta veier, men det er det omtrent ingen vogner som gjør ;)

Sittedelen til crusi ser jo ganske spesiell ut, men den er faktisk en av de romsligste på markedet, har lang liggelengde og jeg har enda ikke hørt om et barn som ikke trives i denne. Den har omtrent samme sittedel som xplory, og den har jo vært på markedet i mange år.

Skal du trille på skogsveier og gruseveier vil jeg anbefale deg å titte på Stokke's nyhet: trailz. Den har mere fjæring og bedre hjul enn cruzi, men samme bag og sittedel.

Takk for svar! Blir nok mest trilling på asfalt, kjøpesentre og steder det er godt måka.

Så den er romslig altså? Det ser jo ikke sånn ut på bildene! Men det er bra :-) den er jo ganske dyr så vil ha en vogn jeg kan bruke i hele vogn perioden egentlig! :)

Har hørt om den nye, men har ikke sett den i noen butikker enda..

Hvordan er det å sove i sportsdelen til crusi da? Hvis du vet :-)

Ja den ser liten ut på bilder, men den kan justeres i lengden og vokser dermed med barnet -genialt :)

 

De jeg kjenner som har hatt/har crusi eller xplory har bare godord å si om den, barna sover godt og de er veldig fornøyde med komfort og kvalitet.

 

Trailz kommer i september/oktober! Hvis du ikke har hastverk så hadde jeg nok ventet og prøvd den før jeg bestemte meg, den virker jo enda mere genial :)

 

Uansett hva du velger så prøv vognen godt før du kjøper, putt noe tungt (typ 15kg) i vognen og trill rundt i butikken er mitt beste tips! Vet det er noen som etter en stund har angret kjøpet av Crusi fordi den mangler litt fjæring og er litt stiv, men det er jo en smakssak. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei - vet du noe om rygglengden på forskjellige vogner? 

Trenger en vogn med litt lang rygglengde. Frøkna her er 2,5 år, men trenger vogn ei god stund til. 

Har sett på Emmaljunga Super Nitro og Emmaljunga Super Viking, men finner ikke ut hvor lang ryggen er. 

 

Andre forslag på vogner? 

Sambo liker ikke Brio Go, og Brio Smile virker som den har kort rygg.. 

 

:) 



Anonymous poster hash: 6b256...758
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - vet du noe om rygglengden på forskjellige vogner? Trenger en vogn med litt lang rygglengde. Frøkna her er 2,5 år, men trenger vogn ei god stund til. Har sett på Emmaljunga Super Nitro og Emmaljunga Super Viking, men finner ikke ut hvor lang ryggen er.  Andre forslag på vogner? Sambo liker ikke Brio Go, og Brio Smile virker som den har kort rygg..  :)  Anonymous poster hash: 6b256...758

Hei!

 

Skal du ha en vogn med lang liggelengde er ikke nitro et godt valg, den har bare 90cm liggelengde. Viking derimot har 106cm, så den er er godt valg! Ellers er trehjulingene tfk joggster twist, babyjogger, mountain buggy urban jungle og bumbleride indie lange i ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvilke 3 vogner er dine favoritter? :)Anonymous poster hash: af659...736

Nå spør du vanskelig ;) Det forandrer seg hele tiden, med tanke på nyheter og endret behov etter barnets alder.

 

Men skulle jeg hatt vogn til en fra nyfødt nå, ville valget stått mellom:

- stokke trailz

- emmaljunga super viking med lufthjul

- brio go next

 

Skulle jeg hatt bare sportsvogn, ville valget stått mellom:

- emmaljunga super viking med lufthjul

- brio go next

 

 

:) :) :)

Endret av Vogndilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Hvilke 3 vogner er dine favoritter? :)Anonymous poster hash: af659...736

Nå spør du vanskelig ;) Det forandrer seg hele tiden, med tanke på nyheter og endret behov etter barnets alder.

Men skulle jeg hatt vogn til en fra nyfødt nå, ville valget stått mellom:

- stokke trailz

- emmaljunga super viking med lufthjul

- brio go next

Skulle jeg hatt bare sportsvogn, ville valget stått mellom:

- emmaljunga super viking med lufthjul

- brio go next

:) :) :)

Haha, akkurat disse er mine favoritter også nå! Morsomt:)

 

Jeg har en bubmleride indie nå til mini som snart er 5mnd. Problemet er at hun er lang, og bagen begynner å bli for liten! Føler hun er litt liten til å sitte forover, og synes heller ikke hun sitter godt i sportsdelen på indie.

Har funnet en brukt stokke crusi som jeg vurderer å kjøpe. Har lyst på trailz, men understellet er jo helt nytt, så det er ingen som selger det brukt!

Bortsett fra at crusi er litt stiv, er det andre ting som du ikke vil anbefale med vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvilke 3 vogner er dine favoritter? :)Anonymous poster hash: af659...736

Nå spør du vanskelig ;) Det forandrer seg hele tiden, med tanke på nyheter og endret behov etter barnets alder.

Men skulle jeg hatt vogn til en fra nyfødt nå, ville valget stått mellom:

- stokke trailz

- emmaljunga super viking med lufthjul

- brio go next

Skulle jeg hatt bare sportsvogn, ville valget stått mellom:

- emmaljunga super viking med lufthjul

- brio go next

:) :) :)

Haha, akkurat disse er mine favoritter også nå! Morsomt:)

Jeg har en bubmleride indie nå til mini som snart er 5mnd. Problemet er at hun er lang, og bagen begynner å bli for liten! Føler hun er litt liten til å sitte forover, og synes heller ikke hun sitter godt i sportsdelen på indie.

Har funnet en brukt stokke crusi som jeg vurderer å kjøpe. Har lyst på trailz, men understellet er jo helt nytt, så det er ingen som selger det brukt!

Bortsett fra at crusi er litt stiv, er det andre ting som du ikke vil anbefale med vogna?

Jeg synes det at den er så stiv ødelegger hele vogna, så den er uaktuell for meg bare på grunn av det... Den blir så plastikk å rar syns jeg, mangler liksom komforten til andre vogner. Men smak og behag ;)

 

Jeg hadde nok hellerførsøkt å få tak i en emmaljunga ozone brukt, det er jo samme type vogn - men bare helt nydelig å trille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...