Gå til innhold

Spør meg om barnevogn! Selverklært ekspert;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei experten! 

 

Jeg venter et august barn! 

Da tenker jeg meg en god vogn over vinteren som tåler all slags vær og terrenger! Jeg bor i byen, men hadde vært godt med en vogn også tåler terrenger/snø. Gode hjul. 4 hjulings. Ønsker en duo bag som er vendbar.

God liggestilling og sittestilling sportsdel. Justebar håndtak. Svingbare hjul. Romslig vogn.

 

Jeg har kikket litt på Emmaljunga.....Mondial...Lurer på om viking blir for smal?

Hvordan er Bugaboo Buffalo og Brio Go NEXT. Kommer jeg på riktig felt med de vognene, eller har du noe til å tilføye eller fortelle om de?

 

Tusen takk ! :D

Brio Go next er definitivt et godt valg!! Anbefaler alle å prøve den vognen, det er virkelig vognen som har alt -helt genial :D

 

Buffalo er også et godt alternativ, men Go har større sittedel og kan derfor brukes lenger. Go er også mye bedre å trille synes jeg :)

 

Viking blir nok ikke for smal, jeg opplevde den ikke som det ihvertfall. Det er jo også den lengste sittedelen til emmaljunga (105cm), så den kan brukes like lenge som Go. Du kan jo evt. titte på super Nitro eller edge/mondial med duo s understell, men disse har ganske kort sittedel (90cm). Edge/mondial har den største bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Har lyst til å bytte ut min Brio Smile med en Bugaboo.. enten Donkey eller Buffalo. Hvilken anbefaler du? Er Buffalo en større vogn (lengre rygg/sittedel) - eller er det omtrent det samme? Syns det virker praktisk at man kan bygge ut Donkey`n om man får en til :) 

 

Har prøvekjørt begge i butikken, og syns Buffaloen var mye tyngre å trille enn Donkey`n.. 

Hvilken ville du valgt? 

 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg skal ha mitt tredje barn i månedsskiftet juni/juli, forrige vogn er solgt så jeg må ha meg en ny:) Jeg har hatt Brio Go en gang i tiden, elsket den. Helt til jenten min ble 6 mnd og ville i sportsdelen, elendig liggestilling. Har Brio virkelig ikke ordnet full liggestilling på Brio Go Next?? Med full liggestilling vil det jo være den ultimate vognen! Go med lufthjul, herre min hatt så fantastisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å bytte ut min Brio Smile med en Bugaboo.. enten Donkey eller Buffalo. Hvilken anbefaler du? Er Buffalo en større vogn (lengre rygg/sittedel) - eller er det omtrent det samme? Syns det virker praktisk at man kan bygge ut Donkey`n om man får en til :)

 

Har prøvekjørt begge i butikken, og syns Buffaloen var mye tyngre å trille enn Donkey`n..

Hvilken ville du valgt?

 

:)

 

Jeg synes disse er veldig like å trille, selvom donkey føles større og bredere -noe den ikke er. Donkey er en kg tyngre i vekt, har litt kortere og smalere sete/bag og har ikke lufthjul, men det er omtrent de eneste forskjellene.

 

Hadde jeg visst at jeg skulle hatt et barn til i nærmeste fremtid og vil få behov for en søskenvogn, så hadde jeg valgt donkey. Hvis ikke hadde jeg valgt Buffalo, liker den best.

Endret av Vogndilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg skal ha mitt tredje barn i månedsskiftet juni/juli, forrige vogn er solgt så jeg må ha meg en ny:) Jeg har hatt Brio Go en gang i tiden, elsket den. Helt til jenten min ble 6 mnd og ville i sportsdelen, elendig liggestilling. Har Brio virkelig ikke ordnet full liggestilling på Brio Go Next?? Med full liggestilling vil det jo være den ultimate vognen! Go med lufthjul, herre min hatt så fantastisk:)

Ja du sier noe, Go med lufthjul er virkelig helt fantastisk!!

Men liggestillingen i sittedelen er desverre den samme. Mine barn har trivdes med denne, men så brukte vi bagen til de var rundt 9-10mnd da. At liggestillingen ikke er flat har vist noe med tyngdepunktet til vognen å gjøre, at den vil miste en del fjæring, ha lettere for å tippe og bli vanskeligere å manuvrere om barnet skulle ligge flatt (har jeg hørt ihvertfall).

 

Jeg digger brio Go og skal jeg ha flere barn blir det en Go next, Go er den beste vognen (av 33stk) som jeg har hatt ;)

 

 

Men du kan jo titte på noen andre vogner da..? F.eks Emmaljunga super viking, bugaboo buffalo, babyjogger city versa gt (har litt liten bag synes jeg), disse er jo noe av samme typen som Go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei,

 

Jeg skal ha mitt tredje barn i månedsskiftet juni/juli, forrige vogn er solgt så jeg må ha meg en ny:) Jeg har hatt Brio Go en gang i tiden, elsket den. Helt til jenten min ble 6 mnd og ville i sportsdelen, elendig liggestilling. Har Brio virkelig ikke ordnet full liggestilling på Brio Go Next?? Med full liggestilling vil det jo være den ultimate vognen! Go med lufthjul, herre min hatt så fantastisk:)

Ja du sier noe, Go med lufthjul er virkelig helt fantastisk!!

Men liggestillingen i sittedelen er desverre den samme. Mine barn har trivdes med denne, men så brukte vi bagen til de var rundt 9-10mnd da. At liggestillingen ikke er flat har vist noe med tyngdepunktet til vognen å gjøre, at den vil miste en del fjæring, ha lettere for å tippe og bli vanskeligere å manuvrere om barnet skulle ligge flatt (har jeg hørt ihvertfall).

 

Jeg digger brio Go og skal jeg ha flere barn blir det en Go next, Go er den beste vognen (av 33stk) som jeg har hatt ;)

 

 

Men du kan jo titte på noen andre vogner da..? F.eks Emmaljunga super viking, bugaboo buffalo, babyjogger city versa gt (har litt liten bag synes jeg), disse er jo noe av samme typen som Go :)

 

Ja, akkurat nå tenker jeg på Bugaboo Buffalo, Emmaljunga super viking, Emmaljunga super nitro og babyjogger city versa gt. Har hatt Bugaboo Cam, og likte jo den veldig godt, men den svingte til høyre ved minste ujevnhet i underlaget. Husker jeg fikk veldig vondt i håndleddet. Lurer på om Bugaboo Buffalo er lik? Er liksom ikke så lett å vite når man bare får prøvetrillet i butikk:) En ting som er viktig for meg er at den må være lett å vippe (opp på fortau feks), altså at tyngdepunktet ikke må være for langt fremme. Prøvde å vippe Easywalker June i butikken og jeg klarte det ikke, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei,

 

Jeg skal ha mitt tredje barn i månedsskiftet juni/juli, forrige vogn er solgt så jeg må ha meg en ny:) Jeg har hatt Brio Go en gang i tiden, elsket den. Helt til jenten min ble 6 mnd og ville i sportsdelen, elendig liggestilling. Har Brio virkelig ikke ordnet full liggestilling på Brio Go Next?? Med full liggestilling vil det jo være den ultimate vognen! Go med lufthjul, herre min hatt så fantastisk:)

 

Ja du sier noe, Go med lufthjul er virkelig helt fantastisk!!

Men liggestillingen i sittedelen er desverre den samme. Mine barn har trivdes med denne, men så brukte vi bagen til de var rundt 9-10mnd da. At liggestillingen ikke er flat har vist noe med tyngdepunktet til vognen å gjøre, at den vil miste en del fjæring, ha lettere for å tippe og bli vanskeligere å manuvrere om barnet skulle ligge flatt (har jeg hørt ihvertfall).

Jeg digger brio Go og skal jeg ha flere barn blir det en Go next, Go er den beste vognen (av 33stk) som jeg har hatt ;)

Men du kan jo titte på noen andre vogner da..? F.eks Emmaljunga super viking, bugaboo buffalo, babyjogger city versa gt (har litt liten bag synes jeg), disse er jo noe av samme typen som Go :)

 

Ja, akkurat nå tenker jeg på Bugaboo Buffalo, Emmaljunga super viking, Emmaljunga super nitro og babyjogger city versa gt. Har hatt Bugaboo Cam, og likte jo den veldig godt, men den svingte til høyre ved minste ujevnhet i underlaget. Husker jeg fikk veldig vondt i håndleddet. Lurer på om Bugaboo Buffalo er lik? Er liksom ikke så lett å vite når man bare får prøvetrillet i butikk:) En ting som er viktig for meg er at den må være lett å vippe (opp på fortau feks), altså at tyngdepunktet ikke må være for langt fremme. Prøvde å vippe Easywalker June i butikken og jeg klarte det ikke, hehe!

Jeg har hatt 4 forskjellige cameleoner og bare en av disse dro til en side når jeg trillet, de andre var ikke sånn. Så jeg tror dette var en svakhet hos noen av vognene og ikke en svakhet hos vogntypen. Tror ikke buffalo vil ha denne svakheten fordi den har større hjul og er en større, tyngre og stødigere vogn, men kan jo selvfølgelig ikke garantere det :)

 

Jeg synes at fellesnevneren til bugaboo sine vogner er det at de er stive, mangler fjæring og har ett litt rart tyngdepunkt slik at sånn som å vippe de opp på fortauskanter er tungt. Jeg har ikke hatt buffalo så har ikke prøvd ordentelig ute, men har prøvd i butikk og synes den var litt tung å vippe opp, den er omtrent like stiv som cameleon men tyngre i vekt og derfor enda tyngre å vippe opp. Men dette må du prøve godt selv, spør i butikk om å få putte noe tungt i vognen som tilsvarer en 1år gammel unge for eksempel. Og trill deg en tur rundt i butikkens nærområde. Dette tillater de fleste butikker om du for eksempel legger igjen førerkortet ditt eller lignende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på buffaloen og den er jo helt uten fjæring, og jeg kan ikke se for meg at store hjul i seg selv veier helt opp for null fjæring. Tror faktisk ikke den er noe for meg. Jeg bor jo i by, men elsker å gå laaaange turer når jeg har baby og da må komforten være god. Det blir nok en emmaljunga siden de har fjæring og er gode vogner. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for Viking eller Super Nitro, skal ut til en forhandler i dag og teste litt ut, gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på buffaloen og den er jo helt uten fjæring, og jeg kan ikke se for meg at store hjul i seg selv veier helt opp for null fjæring. Tror faktisk ikke den er noe for meg. Jeg bor jo i by, men elsker å gå laaaange turer når jeg har baby og da må komforten være god. Det blir nok en emmaljunga siden de har fjæring og er gode vogner. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for Viking eller Super Nitro, skal ut til en forhandler i dag og teste litt ut, gleder meg:)

Ja den er ganske stiv! Jeg har også blitt veldig avhengig av god fjæring og gyng i understellet, er vel derfor jeg er så glad i Go :)

 

Største fordelen til Viking er at den har så lang liggelengde i sittedelen, den er vel 105cm lang mens alle de andre sittedelene til Emmaljunga er bare 90cm. Kan jo derfor brukes mye lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 

Heisann.

Lurer på hva du hadde anbefalt av mountain buggy dobbel og babyjogger mini gt double? Skal ha den som ekstra vogn på typ ferier, lange turer og lign. Har to tette, 10 mnd og 2 år gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Lurer på hva du hadde anbefalt av mountain buggy dobbel og babyjogger mini gt double? Skal ha den som ekstra vogn på typ ferier, lange turer og lign. Har to tette, 10 mnd og 2 år gamle.

 

Jeg hadde valgt babyjoggeren, uten tvil. Den er lettere, mindre sammenslått, er lenger i ryggen så kan brukes lenger samt at den har genial sammenslåingsmekanisme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg skal trille i marka - på landeveier ol, antagelig i mye større grad enn i enn på kjøpesentre osv. Jeg har et (kanskje usaklig) behov til og det er å slippe å kjøpe barnevogn ever again - synes dette er skikkelig utidig og vanskelig :) Er imponert over at du synes dette er kjempegøy - og glad og lettet over at du kan være en ressurs for oss andre :)

 

Valget står foreløpig mellom en Emmaljunga Mondial/Edge med Classic understell (pga lufthjul for veiene) og Brio Go Next (fordi jeg kan bytte hjul og egentlig få to vogner i en). Spørsmålet er hvilken! Jeg har fått høre at Emmaljungaen vil holde lengre, at den er skrudd sammen fastere og at mer av vognen er metall, ikke plast, slik at den vil holde i årevis (har hørt både 6 og 8 år og vognen er going strong :) ) Føler Brio-vognene er litt plastikk og vil gå "i oppløsning" etter noen år. Er det meg som bommer her eller kan jeg forvente å ha en Brio Go NExt-vogn til fremtidige barn også? Det er egentlig bare det som gjør utslaget - kunne godt tenke meg en liten og nett vogn i stedet for droget Emma... :)

 

På forhånd tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på utkikk etter sportsvogn som skal brukes etter jenta blir for stor til bagen.

 

Er avhengig av en som tar liten plass i bilen. Det må være mulig for henne å sove i den på tur. Hun må kunne sitte mot meg. Hvilken vil du anbefale?

Endret av giraffen1902
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan hjelpe? :) Vi ser etter en solid vogn som kan brukes både i by og på grusvei. Den må være enkel og grei å manøvrere ombord i busser og baner (kanskje 3 hjul?). I tillegg, siden vi bor i blokk i 3. etg, må det være enkelt å klipse av bagdel/bilstol og bære babyen i det opp i leiligheten, mens underdelen av vognen står igjen nede ved inngangsdøren. Bilstol må passe i vognen.

 

Vi fant dette tilbudet, men siden vi finner lite informasjon om dette, og lite erfaringer blir vi veldig skeptiske. http://www.babyland.as/

Noen som har tips om tilsvarende vognløsninger som tilfredsstiller våre "krav"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med mountain buggy cosmopolitan?

Ja jeg har prøvd den, noe spes du lurer på?

 

Jeg personlig falt ikke for den, den er liten i setet så har kort brukstid, små hardplast hjul som kun er gode på asfalt og kjøpesenter, litt liten handlekurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal trille i marka - på landeveier ol, antagelig i mye større grad enn i enn på kjøpesentre osv. Jeg har et (kanskje usaklig) behov til og det er å slippe å kjøpe barnevogn ever again - synes dette er skikkelig utidig og vanskelig :) Er imponert over at du synes dette er kjempegøy - og glad og lettet over at du kan være en ressurs for oss andre :)

 

Valget står foreløpig mellom en Emmaljunga Mondial/Edge med Classic understell (pga lufthjul for veiene) og Brio Go Next (fordi jeg kan bytte hjul og egentlig få to vogner i en). Spørsmålet er hvilken! Jeg har fått høre at Emmaljungaen vil holde lengre, at den er skrudd sammen fastere og at mer av vognen er metall, ikke plast, slik at den vil holde i årevis (har hørt både 6 og 8 år og vognen er going strong :) ) Føler Brio-vognene er litt plastikk og vil gå "i oppløsning" etter noen år. Er det meg som bommer her eller kan jeg forvente å ha en Brio Go NExt-vogn til fremtidige barn også? Det er egentlig bare det som gjør utslaget - kunne godt tenke meg en liten og nett vogn i stedet for droget Emma... :)

 

På forhånd tusen takk for hjelpen :)

Dette stemmer nok ikke helt nei, Brio lager like gode/slitesterke vogner som emmaljunga. Skjønner ikke hvor folk tar det i fra ;) Vet selv at emmaljunga/simo/brio har like mange reklamasjoner i gjennomsnitt, har kilder i bransjen. Du må også huske på at uansett hva du kjøper så har du 5 års garanti ifølge kjøpsloven, ingen vits i å nøle å bruke dette om man skulle få noe problemer med vognen.

 

Jeg ville gått for brio go next, bedre og mere funkjonell vogn får du ikke. Den har mye lenger og større bruksområde enn en tung stor emmaljunga med fire faste hjul. Next er 16cm lenger i ryggen enn emmaljunga sine vogner samt at den er myyyye bedre å trille, har genial handlekurv, blir liten sammeslått og veier lite så er genial på ferie, har en lettere bag som er mye enklere å bære med seg og håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter sportsvogn som skal brukes etter jenta blir for stor til bagen.

Er avhengig av en som tar liten plass i bilen. Det må være mulig for henne å sove i den på tur. Hun må kunne sitte mot meg. Hvilken vil du anbefale?

Hvor triller du mest? By? Skog? Turstier? Grusvei? Blir enklere å anbefale om jeg vet dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan hjelpe? :) Vi ser etter en solid vogn som kan brukes både i by og på grusvei. Den må være enkel og grei å manøvrere ombord i busser og baner (kanskje 3 hjul?). I tillegg, siden vi bor i blokk i 3. etg, må det være enkelt å klipse av bagdel/bilstol og bære babyen i det opp i leiligheten, mens underdelen av vognen står igjen nede ved inngangsdøren. Bilstol må passe i vognen.

 

Vi fant dette tilbudet, men siden vi finner lite informasjon om dette, og lite erfaringer blir vi veldig skeptiske. http://www.babyland.as/

Noen som har tips om tilsvarende vognløsninger som tilfredsstiller våre "krav"? :)

Den vognen der hadde jeg styrt unna, helt ukjent merke og så veldig plastikk ut -lover aldri godt desverre. Det lønner seg å kjøpe en dyrere vogn av kjent merke brukt, fremfor å kjøpe en billig vogn ny. Med vogn får man som regel det man betaler for, er min erfaring ihvertfall :)

 

Vogner du kan titte på som har samme mulighetene er:

 

Brio go og brio go next

Bugaboo cameleon og buffalo

Babyjogger city versa gt

Emmaljunga super viking

Tfk joggster twist med multi-x bag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har noen erfaring med mountain buggy cosmopolitan?

Ja jeg har prøvd den, noe spes du lurer på?

 

Jeg personlig falt ikke for den, den er liten i setet så har kort brukstid, små hardplast hjul som kun er gode på asfalt og kjøpesenter, litt liten handlekurv.

Åja, sto at den kunne brukes til 4 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje noen kan hjelpe? :) Vi ser etter en solid vogn som kan brukes både i by og på grusvei. Den må være enkel og grei å manøvrere ombord i busser og baner (kanskje 3 hjul?). I tillegg, siden vi bor i blokk i 3. etg, må det være enkelt å klipse av bagdel/bilstol og bære babyen i det opp i leiligheten, mens underdelen av vognen står igjen nede ved inngangsdøren. Bilstol må passe i vognen.

 

Vi fant dette tilbudet, men siden vi finner lite informasjon om dette, og lite erfaringer blir vi veldig skeptiske. http://www.babyland.as/

Noen som har tips om tilsvarende vognløsninger som tilfredsstiller våre "krav"? :)

Den vognen der hadde jeg styrt unna, helt ukjent merke og så veldig plastikk ut -lover aldri godt desverre. Det lønner seg å kjøpe en dyrere vogn av kjent merke brukt, fremfor å kjøpe en billig vogn ny. Med vogn får man som regel det man betaler for, er min erfaring ihvertfall :)

 

Vogner du kan titte på som har samme mulighetene er:

 

Brio go og brio go next

Bugaboo cameleon og buffalo

Babyjogger city versa gt

Emmaljunga super viking

Tfk joggster twist med multi-x bag

Tusen takk for tips! Vi var innom en Barnas Hus i dag og så litt på ulike vogner. Vi falt litt for tfk joggster twist, denne virket utrolig praktisk. Den nye modellen som skal komme i år blir også mye mindre når den legges sammen, kunne butikkdamen fortelle. Spørs om det blir en slik en, eller en bugaboo som også virket ganske ok. :) uansett tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har noen erfaring med mountain buggy cosmopolitan?

Ja jeg har prøvd den, noe spes du lurer på?

Jeg personlig falt ikke for den, den er liten i setet så har kort brukstid, små hardplast hjul som kun er gode på asfalt og kjøpesenter, litt liten handlekurv.

Åja, sto at den kunne brukes til 4 år..

Ja det reklamerer de fleste vognprodusenter med, hva sannheten er -er en annen ting ;) Se på dette bildet for eksempel, der ser du tydelig at dette barnet (som er ganske lite) ikke har så mye å gå på av plass, særlig benplass :)

 

http://www.prams.com.au/news/mountain-buggy-cosmopolitan-total-luxury/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har noen erfaring med mountain buggy cosmopolitan?

Ja jeg har prøvd den, noe spes du lurer på?

Jeg personlig falt ikke for den, den er liten i setet så har kort brukstid, små hardplast hjul som kun er gode på asfalt og kjøpesenter, litt liten handlekurv.

Åja, sto at den kunne brukes til 4 år..
Ja det reklamerer de fleste vognprodusenter med, hva sannheten er -er en annen ting ;) Se på dette bildet for eksempel, der ser du tydelig at dette barnet (som er ganske lite) ikke har så mye å gå på av plass, særlig benplass :)

 

http://www.prams.com.au/news/mountain-buggy-cosmopolitan-total-luxury/

Hvor lenge vil du tro at den kan brukes da? Og åssen er den på vintern i snø? Har fått tilbud om å kjøpe en veldig billig. Syns det er praktisk at det er alt i ett på en måte. Og så tar den veldig liten plass! En en city cross nå og det er ikke plass til hele vogna i bagasjerommet.

Triller mest på asfalt og på kjøpesenteret egentlig. En sjelden gang på grusvei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Har noen erfaring med mountain buggy cosmopolitan?

Ja jeg har prøvd den, noe spes du lurer på?

Jeg personlig falt ikke for den, den er liten i setet så har kort brukstid, små hardplast hjul som kun er gode på asfalt og kjøpesenter, litt liten handlekurv.

Åja, sto at den kunne brukes til 4 år..
Ja det reklamerer de fleste vognprodusenter med, hva sannheten er -er en annen ting ;) Se på dette bildet for eksempel, der ser du tydelig at dette barnet (som er ganske lite) ikke har så mye å gå på av plass, særlig benplass :)http://www.prams.com.au/news/mountain-buggy-cosmopolitan-total-luxury/

Hvor lenge vil du tro at den kan brukes da? Og åssen er den på vintern i snø? Har fått tilbud om å kjøpe en veldig billig. Syns det er praktisk at det er alt i ett på en måte. Og så tar den veldig liten plass! En en city cross nå og det er ikke plass til hele vogna i bagasjerommet.

Triller mest på asfalt og på kjøpesenteret egentlig. En sjelden gang på grusvei

Maks to år tipper jeg, hvis barnet følger "normal" vekstkurve. Den er nok ikke noe god på snøføre og grus, men funker sikkert supert på asfalt og kjøpesenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...