Gå til innhold

Svangerskapsdepresjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne dele min opplevelse med svangerskapsdepresjon for å komme i kontakt med andre som har opplevd liknende, og forhåpentligvis blitt friske igjen.

 

Jeg ble uplanlagt gravid i April 2011, kort tid ut i forholdet, noe som gjorde forholdet turbulent. Jeg visste ikke sikkert om jeg kom til å bli alenemor eller ikke. Etter at det kom frem at bf hadde vært utro flere ganger i sommer, ble han en helt ny mann og ble livredd for å miste meg. Etter dette, hvor jeg valgte å tilgi han og vi flyttet sammen, har vi hatt det veldig fint i forholdet og jeg føler jeg kan stole på han igjen.

Det som plager meg nå er rett og slett bare en enormt nedstemthet og mangel på glede over noe i livet. Går opp og ned fra dag til dag, men på de tyngste dagene føler jeg en psykisk smerte som er altoppslukene og utrolig vond.Føler meg urasjonell og nesten litt gal. Og det verste er nesten at jeg ikke har noen som helst grunn til å være deprimert nå. Alt er bra rundt meg og termin er om et par uker. Føler stor skam når jeg føler verden er svart når jeg egentlig har så mye å glede meg over! Gått til terapeut og er henvist Vinderen DPS, men er så redd dette ikke skal bli borte når jeg føder. Nå har jeg alt jeg ønsker meg, så blir så utrolig sint på meg selv!!

 

Noen der ute som har hatt det på samme vis eller kan komme med råd?? Isåfall veldig takknemlig for tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Dette er jo skrevet for lenge siden, kom over tråden da jeg googlet "svangerskapsdepresjon".

Ble så trist da jeg leste innlegget ditt, og at det ikke var noen svar- så jeg svarer selv om du sikkert ikke leser det. Håper det går bedre med deg nå. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...