Gå til innhold

Hvor tidlig kan man få bekkenløsning???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forrige svangerskap fikk jeg kraftig bekkenløsning, og ble 100 % sykemeldt fra jeg var 3,5-4 mnd. på vei. Trodde jeg skulle krepere av kjedsomhet. Kunne være oppe å gå i ca. 2 timer, så måtte jeg legge meg i minst 2-3 timer før smertene hadde roet seg igjen.

 

Nå er jeg bare såvidt blitt gravid (3 uker på vei), og nå får jeg bekkensmerter når jeg styrer litt. F.eks. hvis jeg vasker hus, at jeg rører meg mye på jobb eller er i mye aktivitet over tid. For et par dager siden stivna jeg helt etter joggeturen, og måtte legge meg en liten stund. Det er jo ikke så ille enda altså. Går over etter 1/2 - 1 time, men blir jo dritbekymra...

 

Det går da vel ikke an at jeg holder på å få bekkenløsning allerede??? Det er jo enda 9 uker igjen før jeg kan begynne å fortelle folk at jeg er gravid jo.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei,

d kan være bekkenet ditt som er på tur. har samme erfaring selv med d, så nå er jeg sykemeldt 80%. greit å komme seg litt på jobb. bekkenløsning er hormonstyrt, noen er så uheldige å produsere mer av dette hormonet enn andre.

jo flere svangerskap en har jo værre kan det bli desverre.

legen min tok heldigvis dette på alvor å hørte på hva jeg hadde å si. det er så mye galt som kan skje hvis ikke en er forsiktig å tar sine forhåndsregler. min mor har d samme å sliter ennå etter 20 år.

VÆR FORSIKTIG!!!

 

lykke til med svangerskapet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekkenløsning ganske tidlig i svangerskapet..var vel i ca uke 7 når jeg slet med å gå i trapper og bevege meg!

Legen ga meg henvisning til fysio så jeg fikk behandling med en gang!

 

ta deg en prat med legen og fortell hvordan du føler deg.

Bedre å starte tidlig med behandling enn å vente til det er for seint!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap begynte jeg med bekkenplager rundt uke 13, og var etterhver avhengig av rullestol når jeg skulle mer en 100m, ellers gikk det stort sett greit med krykker.

 

Etter fødselen forsvant nesten alle plagene, men da jeg fikk igjen mensen kom også bekkenløsninga :( Så 3-10 dager i forbindelse med eggløsning og mensen har jeg vært tilbake på krykkene. Da vi starta ny prøverørsrunde nå, merka jeg det etter bare noen dager, en ukes tid før eggløsning. Nå ligger jeg her, testa posistivt i morges, og har hatt en ok dag, bare for å å få så vondt etter noen timer at jeg ikke klarer å komme meg opp av senga akkurat nå. Er lykkelig over å vare gravid, men ser ikke akkurat frem til de neste månedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stakkar. Det lover ikke godt for resten av svangerskapet da.

Men gratulerer med graviditeten! :)

 

Jeg har faktisk hatt en god uke. Var litt redd for hvordan det ville gå på jobb, men har klart å hente meg inn i løpet av dagen når jeg har hatt smerter. Prøvd å unngå så mye belastning.

 

Nå har jeg vaska og ordna til jul, så nå har jeg VONDT! Ser ut til at det tar lengre og lengre tid til de verste smertene går over hver gang jeg styrer litt. Har hatt vondt helt siden i 14-tiden i dag, og nå først begynner det å roe seg.

 

Husker jeg holdt på å kjede vette av meg forrige svangerskap. Så håper jeg klarer å jobbe lengst mulig.

 

Men jeg slapp heldigvis krykker og rullestol. Det hørtes ille ut... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

For meg var bekkenløsning/bekkenlåsning det første symptomet, før jeg visste at jeg var gravid! På siden min: http://marbellamamma...-bekkenlosning/ har jeg skrevet om hvordan kiropraktor kunne hjelpe og hvordan bekkenløsningen ble bedre. Håper det kan hjelpe deg - jeg var kjempedårlig og ble mye bedre! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...