Gå til innhold

Vekt! Hvor mye har dere lagt på dere?


Føstegangs 13 juni.

Anbefalte innlegg

Hei. Venter nummer 2 i mai. Er i uke 16, er 176 høy og har lagt på meg 7 kg!! :/ (fra 70 til 77 kr på 16 uker!) Skulle gjerne likt å visst hvordan dere andre ligger an. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravid med nummer 1 og er i uke 17:-) 1.68 høy og veide 60 kg fra før....59,5kg nå. Så her går det ikke akkurat i full fart;-) Men magen er godt synlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,jeg har termin 2 mai og har lagt på meg 5 kg, er 164 og 57kg fra før og er vel 62 nå, synes det er veldig mye jeg da, men må kanskje regne med det siden jeg ikke er så høy. Alt ligger på mage og pupper da, men kjenner den vekta godt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 1 kg, men var overvektig før graviditeten så prøver å begrense vektoppgangen til et minimum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 16. Har lagt på meg 0,5 kg. Prøver å tenke at det skal av igjen en gang også, selv om det er veldig godt med søtt for tida.. Pluss at jeg er sulten hele tida. Men det er vel en liten en/ei som spiser all maten min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter nr. 2 & gått ned 5 kg. Magen tar form =) Jeg ligger på grensen på bmi, så har ike slanket meg, men spist lite, ofte & mindre av middag enn vanlig. Babyen får den næringen den skal igjennom måltidene mine, så dette er fint! Gikk opp veldig med nr. 1. Og hadde sykt mye vann i kroppen på slutten, så kg kommer om de vil uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 uker nå, og har gått opp 3 kg. Er overvektig fra før av, og håper ikke jeg legger på meg mer enn 5-6 kg til.

Må bare legge til at jeg er tydeligvis av dem som får ekstrem matlyst i starten, jeg tror jeg spiste dobbelt så mye som jeg pleier fra uke 4 til uke 12-13. Er egentlig litt overrasket over at jeg ikke har lagt på meg mer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin 17 mai og er 17 uker på vei. Er 163 høy og veide 63,5 kg før jeg ble gravid, nå er jeg 60 kg...litt bekymret men satser på at jeg legger på meg til slutt! Viktigste er at mini får det hun skal=) Jeg har stor mage jaffal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og spiser sjokolade, og håper jeg slipper å veie meg når jeg skal til JM neste uke...

Har vel ikke noe å klage på, men det der vektstresset er en aldri så liten klamp om foten. Så lenge jeg legger på meg, spiser sunn kost og beveger meg, tror jeg at småen har det bra der inne. Det ble jo noen ekstra kilo etter forrige svangerskap som ikke var så lett å få av, skulle det vise seg... ;)

 

Jaja, detox-lavkarbo-LCHF-Grethe Roede-Nutrilettkuren skal nå jeg satse på etter at amminga er over. I kombinasjon med å investere 130.000,-kr i personlig trening...

 

:DDDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden noen har vært på her nå, men dette har jeg litt behov for å snakke om, kjenner jeg.

 

Jeg er nå 25+6 (første innlegg, btw, hei folkens!) og har gått opp nokså nøyaktig 5 kg (ikke så lett å vite helt sikkert, for jeg veksler mellom å være gruelig forstoppet og den ekstreme motsatsen:P)

 

Jeg lå på BMI 30,5 da jeg ble gravid, så derfor "skal" jeg jo helst ikke gå opp mer enn 6-8 kg, og har trent jevnt og spist sunt så godt jeg bare kan, for lille Smurfeline sin del. Er bekymret for at det skal bli mye nå på "slutten", men jobber knallhardt for å holde meg sunn. Har litt angst for å bryte 90-kgs-grensa som var så tung da jeg var på vei ned i vekt for noen år siden, men regner med den ryker i løpet av de siste par ukene i alle fall. Vi får se... Noen andre her med litt saftig overvektsproblematikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid med første mann hadde jeg i forkant av svangerskapet gått opp nesten 10kg pga dårlig forhold.. under svangerskapet som varte i 42 uker gikk jeg opp 2kg. Da sønnen min kom og jeg begynte med amming raste jeg ned 13-14 kg :)

Under dette svangerskapet har jeg desverre gått opp 3 kg de første ukene men jobber med å få de bort. gått ned 1,5kg men brystene har gått opp en str så noe vekt ligger der å.. er bare 7+4..

Håper at jeg ikke går opp så mye dette svangerskapet heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 uker idag, to i magen og nøyaktig 10 kilo opp, fra 70 til 80. I forrige svangerskap gikk jeg opp 30 kilo, det meste var vann så det gikk fort av, men håper allikevel jeg ikke legger på meg så mye denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker idag, to i magen og nøyaktig 10 kilo opp, fra 70 til 80. I forrige svangerskap gikk jeg opp 30 kilo, det meste var vann så det gikk fort av, men håper allikevel jeg ikke legger på meg så mye denne gangen..

 

Det sies at man går opp mer i vekt med tvillinger enn man gjør om man går gravid med en. Jeg gikk derimot opp 31kg med eldstemann og 27kg med nr.2 ooog med tvillingene :)

Kan være fordi svangerskapet var kortere med tvillingene enn med eldstemann også da,siden de kom 16dager før termin og han kom 15dager over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okejjj... Ikke mange her som legger paa seg stort gitt, saa dere er kjempe heldige da =)

 

Hadde gaatt opp litt over 10 Kg allerede i uke 24. Er i uke 29 naa, og det blir "spennende" aa se hva vekten sier paa kontroll hos legen i morgen. Blir ikke forundret om jeg har lagt paa meg et par kilo til, men pröver aa ikke tenke paa det hele tiden. Bör vel skjerpe meg litt med lasagne og pizzaen (blir litt ofte for tiden :/), men sett bort fra det, er det jo ikke unormalt at en legger paa seg en del da. Regner med aa ligge rundt 20+ ved svangerskapets ende, men helst ikke mer! Faar se hvordan det gaar.

 

Utgangsposisjon: 59-60 KG, höyde: 163 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer veldig på hva jeg spiser og drikker jeg da :P Vann og knekkebrød/havregryn. Har lagt på 27-31 i slutten av mine tisligere svangerskap,og har ikke lyst til å gå opp så mye nå denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo veldig mye å si hvor mye man veide i utgangspunktet - hadde jeg vært noen kilo lettere "skulle" jeg jo ha lagt på meg en 5-6 kilo til, men sånn situasjonen er er det jo best både for meg og barnet om jeg går opp minst mulig mens hun fortsatt utvikler seg normalt.

 

LieblingsLipp, du er jo flott og normalvektig i utgangspunktet, så du "skal" jo legge på deg en del mer enn f.eks. jeg, som er like høy som deg men veier cirka 20 kg mer. 10-15 kilo er en tommelfingerregel for normalvektige. Og alle har sånne "vekstperioder" der de går opp mye, og så kan det flate ut litt etterhvert. Jeg hadde en sånn periode mellom uke 20 og 25, men nå har det "roet seg" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 25 m tvillinger og har lagt på meg 1 kg. Dvs gikk ned ca fire kg fram til uke 17, og etter det har jeg gått opp fem. Er overvektig i utgangspunktet og pleier å få nedsatt(evt normal?) matlyst når jeg er gravid. Hadde også myye kvalme fram til uke 14/15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hei, jeg er i uke 37+4 og har lagt på meg 12,5kilo. sist la jeg også på

meg 12,5kilo gikk ned 2,5kilo siste ukene før fødsel og raste yterligere

14kilo ned etter at vesla kom til. veide 50 før første svangerskap,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36+5 og opp fra 62 til 76. Er 1.69 høy. Ser jeg har fått celulitter på lårene, liker ikke :-/

 

Men snart ferdig nå da :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...