Gå til innhold

Kurs i fødselshypnose


cygnus

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har startet på kurs i fødsels hypnose, noe jeg har stor tro på som en smertelindring under en fødsel. Det går ut på å "programmere" hjernen til å få kroppen til å slappe av når man hører bestemte ord eller blir berørt på et bestemt sted. Vi velger selv de ordene vi vil bruke og på hvilken måte man skal berøre. På denne måten får partneren en rolle under fødselen fordi han skal viske ord til meg og berøre for å få kroppen til å slappe av og dermed lindre smertene.

Terapeuten vår har forklart at man under en slik selv hypnose får full kontroll over smertene og at fødselen blir en roligere, bedre og mer kontrollert opplevelse. Man er våken hele tiden og kommuniserer på vanlig måte med de rundt seg så man går ikke glipp av noe og vil være i stand til å følge instruksene jordmor gir en hele veien. Ikke noe hokus pokus!!!

 

Vi går fire ganger hvor vi trener på slik hypnose i en og en halv time hver gang. Vi skal også tenke nøye gjennom og forklare terapeuten akkurat hvordan vi vil at fødselen skal foregå slik at hun kan lese inn en cd til oss og snakker oss gjennom fødselen slik vi vil at den skal bli. Jeg (og gjerne kjæresten min også) skal høre på den minst en gang om dagen mens jeg øver på avslapning og pusting. Det blir en slags meditasjon med fokus på tankens kraft og hvordan tanken på en uproblematisk fødsel fører til akkurat det.

 

Er det noen som er interessert i å prøve det samme eller har noen erfaringer med dette? Er veldig interessert i å høre om det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å google Carpe Diem Consulting. De har også mange andre kurs som går på røykeslutt og vektnedgang osv. Terapeuten vår heter Victoria og vi møter henne i lokaler i Henrik Ibsens gate nær Drammensveien. Jeg synes det er super interessant, men jeg har aldri snakket med noen som har vært med på dette før så blir interessant å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...