Gå til innhold

Brun stripe på magen?


Aprilmamsen

Anbefalte innlegg

Har dere fått den brune stripa på magen? Eventuelt hvor tidlig/sent kom den? Jeg har hatt den i mine to tidligere svangerskap, men foreløpig har jeg ikke sett noe til den i dette; er nå i uke 19. Jeg har to gutter fra før, og har lest at det er et tegn på gutt når man får denne stripa på magen. Hva er deres erfaringer? Stripe med gutt og ingen stripe med jente? Det som også er litt merkelig er at begge guttene mine har en slik stripe på magen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tydelig brun stripe på magen i mitt forrige svangerskap, og fikk jente. Tror ikke kjønn har så mye å si om man får det eller ikke :)

 

Har ikke fått enda denne gangen, men nå er jeg bare 13 uker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Brun stripe sist da jeg ventet jente, og brun stripe nå da det er en gutt:) Er 24 uker på vei i dag, og stripa har kanskje vært der i rundt 4 uker? Helt ærlig husker jeg virkelig ikke... :)

 

Hilsen en trøtting som leste i overskirften: "Brio stripe på magen?" Hehehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stripen ifra navelen og ned tidlig, uke12-13 eller noe... Og nå har den jaggu meg krøpet seg ifra navelen og opp også... :P

Så det plutselig her om dagen.

Er nå i uke 23, venter gutt(ifg UL) og er min første..

 

-Det gjør ikke noe om den stripa forsvinner etter fødsel... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripa forsvinner etter fødsel, visstnok ikke med en gang, men den forsvinner. Som sagt så har jeg hatt denne stripa i begge mine tidligere svangerskap, men den har forsvunnet begge gangene, og denne gangen har jeg ikke sett noe til den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Phu... :)

 

Ikke at det er verdens undergang, samme om jeg skulle få strekkmerker -sånt skjer. Men det er så mange forandringer om dagen, så det er litt godt at noe blir som det var også... ;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en svak brun stripe under navlen før jeg ble gravid også, men den har blitt mye tydeligere. Og nå har den strukket seg langt over navlen også. Husker ikke når den dukket opp der, men det er nokså mange uker siden. Er 25 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk brun stripe da jeg var rundt 30 uker på vei med jente, og den var kraftig, fortsatte over navlen og opp til brystene! Fargen var synlig lenge etter fødsel, så da jeg ble gravid igjen bare 6,5 mnd etter forrige fødsel forventet jeg at den kom raskt tilbake. Men nei, den kom aldri! Merkelige greier, guttesvangerskap var det forresten. Spent på om stripa kommer eller ikke denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde stripe sist, fikk da gutt. Har ikke fått stripe enda, blir gutt denne gangen og. Husker ikke når den kom sist, men tror det var rundt denne tiden. Er nesten 22 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre gutter, men aldri hatt stripe. Så det stemmer dårlig her:)

Vet ikke hva vi får denne gangen, men ingen stripe så langt (forsåvidt nesten ingen mage heller, bruker fortsatt vanlige jeans, så da er det vel litt tidlig for en eventuell stripe?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt det motsatte, at man som oftes får stripe vess man vente jenta?? men det e sikkert ikje 100 % :))) som alt anna...

Har den stripa no og hadde den sist.. venta jenta begge gangan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt stripe i et par uker, og er nå bare 7+6. :-) :-)

 

Fikk stripa mye senere med mine to første barn (to jenter), men fikk da også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en klar, helt rett brun stripe på magen forrige gang. Fikk beskjed om at en helt rett brun stripe var tegn på gutt, selvom jeg hadde vært på UL tidligere og sett at det var en jente inni der:) Venter jente igjen nå, men har ikke sett noe til den brune stripa enda. (Er 23 uker på vei nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...