Gå til innhold

Lavkarbo? trenger hjelp


MinTurSn@rt?

Anbefalte innlegg

 

Hei damer ;-)

 

Jeg lurer på om det er noen av dere som har prøvd lavkarbo?

 

Jeg har lyst til å prøve ut dette. Noen som har gode/dårlige erfaringer, så vill jeg gjerne høre? :-)

 

Noen som har ei bra kokebok om LAVKARBO?

vet det finnes flere bøker, men usikker på hvem som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på lavkarbo for noen år siden. Tror det er ca 3 - 3 1/2 år siden. Jeg gikk i 3 mnd og gikk ned ca 10 kg. Deretter gikk jeg opp 20 kilo =( Men det skal jeg ikke skylde på lavkarbo altså =)

 

For meg gikk det på at jeg ikke kunne levd slik. Jeg er glad i brød og pasta og er veldig glad i pitabrød, pizzabunn osv. Da vil jeg heller spise "hva jeg vil" og regulere mengden.

 

Det var også en faktor at jeg er skikkelig kresen og det var veldig begrenset hva jeg kunne spise når jeg ikke ville/gadd eller kunne lage til noe. F.eks på farten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Jeg anbefaler på det sterkeste Atkins dietten, det er det originale, og den beste lavkarbo kostholdet. Men du Må lese boken først. De som gjør lavkarbo "på sin egen måte" uten å ha satt seg inn i det lykkes ofte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg brukte oppskrifter fra ukeblader og noen bøker,men LCHF funket IKKE for meg. Masse god mat,ble strammere men gikk ikke ned kg messig. MEN...... jeg klarte ikke følge dette livet ut så nå sitter jeg her feitere enn noen gang. Prøver å begrense karbo inntaket,men kun på (for meg) et jenomførbart nivå.

 

Jeg er fortsatt for den lærdommen jeg har fått oppigjennom livet med sunnere mat,mer bevegelse og alt med måte.

 

Og Lchf har mye positivt ved at det feks skal lages mat fra bunnen og at man finner gode alternativer til feks poteter,ris,pasta osv.

Jeg liker feks godt blomkål så blomkål ris,blomkål mos og blomkål salat (istedefor potetsalat) var topp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Lavkarbo fungerer om du følger det slavisk...altså ingen utskeielser! Tar lengre tid å lage seg mat, men synes ikke det er noe problem når du kommer inn i det! Har tatt av 8 kg med GR...nå har det stagnert...så kuttet ut karbohydrater i ei uke nå....ned 2 kg til...juhuuu!!!

Tips: google det litt...det ligger MYE informasjon der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke "prøvd" lavkarbo, men jeg har et kosthold som er lavkarbo. Det har jeg hatt i 2-3 år nå, men unntak av når jeg gikk gravid og fullammet. Jeg trodde nemlig at jeg da "måtte" ha karbohydrater, men nå vet jeg bedre. Lavkarbo er altså egentlig ikke en slankediett, men en livsstilsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er GR? - Jeg har holdt på me LCHF nå i 4-5 uker. Synes det går fint, ikke noe kjempestress omvending matmessig for min del :) Det meste går å lage bare lchf-style ;) Og det kreves planlegging så man slipper å stå og lage mat i flere timer hver dag. Det finnes masse enkel og rask mat også. Jeg tror det er mange som misforstår denne til å være innmari komplisert, noe jeg ikke oppfatter den som, foreløpig hvertfall.

 

Vekta har gått ned hele veien. Og hvis jeg vil skeie ut, så lager jeg lchf desserter, som etter min mening er godere eller like gode som vanlig desserter hvis man finner rett oppskrift. Jeg er veeeldig glad i sjokolade, så det måtte jeg finne en erstatning for fort for å klare det.

 

Det jeg er veldig redd for er når målet er nådd, og jeg kanskje tørr å skeie ut med litt godis i ny og ne, at jeg skal fly opp i vekt igjen :/

 

Det er en livsstil, man kan ikke fly inn og ut av LCHF (eller man kan, men bør ikke) man blir veldig sliten i overgangen (hverfall jeg ble det). Kroppen skal venne seg til å ikke ta energi fra karbo lenger, men fra kroppens egne fettreserver. Anbefaler deg å lese deg opp og les på SVENSKE NETTSIDER! De er mye bedre og har mye bedre oppskrifter enn mange av de norske. For de har holdet på med det mer og lenger i Sverige. eks. www.kostdoktorn.se og http://www.lchfrecept.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GR=Grethe roede ;-) Men du...lurer på en ting...har gått på lavkarbo i to uker...gikk ned 2...men så opp 1 igjen...hva sjera? Er det normalt? Spiser ca 30-60 karbs om dagen, og er ikke i noe ketose...men skulle man ikke gått ned for det? bah...to små mnd igjen til bryllupskjolen skal sitte....Må ned 3-4 kg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tosmåtroll, før opp det du spiser på diett.no så ser du hvor det Evt skjærer seg. Anbefaler muligens en kjapp Psmf-kur hvis det blir krise i leiren! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...