Gå til innhold

Likt navn.. Skuffet..


Lillegullet til mamma

Anbefalte innlegg

Vi venter jente nummer to i januar og gleder oss masse! Søsteren til samboeren min venter også ei lita jente, men ikke før i april.. Og det er jo kjempe koselig. Helt til vi fikk beskjed om at hun skal ha samme navn som jenta vår.

Synes det er skikkelig unødvendig, og kjenner at jeg blir lei meg. Samboeren min ble også veldig lei seg, men vi vet ikke helt hvordan vi skal ta opp dette med søsteren hans. Noen råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så kjipt! Men dere kan jo bare ta navnet dere har bestemt dere for - kanskje søstera ombestemmer seg når dere begynenr å ta i bruk navnet! Pass på å gå på besøk til henne og la henne møte babyen deres og bruk navnet flittig ;-) Hehe, litt sleipt kanskje, men dere hadde vel navnet først???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde dere navnet først?

 

Da hadde jeg bare gitt barnet navnet som dere hadde bestemt dere for!

De kommer garantert ikke til å ta samme navn som dere uansett da!:)

 

Vi mistet vårt første i uke 11. Hvis det ble gutt skulle han hete Lucas. Dette visste lillebroren min veldig godt. Så venter vi barn snart igjen.. Denne gangen går det bra:). Dette blir jente. Men hadde det vært gutt skulle han fortsatt hett Lucas! Lillebror klarte så fint å si at det navnet skulle DE ha når DE skulle ha barn! Kan tro eg ble fornøyd???

 

Her mister vi barn og endelig går det brta.. så skal han faen meg ha det navnet... Hadde dette blitt gutt så hadde jeg tatt navnet Lucas!

 

Gjør det dere også! Ta det navnet DERE VIL! =) Basta bom hehe :).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenker det er lov til å bli skuffa eller irritert. Men man velger vel det navnet man vil ha på barnet sitt selv. Hadde jeg hatt et favorittnavn som var tiltenkt mitt barn, hadde jeg ikke brydd meg om hva andre gjorde. Ingen har vel førsterett på navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, vi hadde navnet først. Men de har fortsatt planlagt å bruke det de også.

Prøvde å fortelle dem at det kommer til å bli kjempe trist for vesla vår at de har brukt det samme navnet. Det blir tross alt bare tre måneder mellom dem.

Men da fikk jeg bare hele familien til samboeren min "rett i strupen". Og samboeren min turte ikke å si det han mente. Tror nok de kunne hatt litt mer forståelse for saken hvis han også hadde sagt at han synes at det er unødvendig. Men i følge ham er dette en klassisk oppførsel fra søsteren hans.. Bortskjemt og skal ha det på sin måte.

Men vi kan jo håpe at de forandrer mening.

Familien min synes det er helt utrolig at de absolutt skal bruke det samme navnet. Og jeg har på følelsen at noen kan komme til å si det de mener i dåpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få samboeren din til å ordne opp, det er hans søster, og han bør ta seg en skikkelig prat med henne. Det synes jeg ikke skal være ditt ansvar. Be ham manne seg opp og gjøre det han bør... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Hmmm... at de vil velge samme navn da...? Kjipt, men er vel ikke så mye å gjør med det? Kan hende hun har tenkt på det navnet kjempe lenge, så var det bare det at dere sa det først?

 

Vi er litt sånn, sir sånn: dette navnet skal jeg ta, så ikke ta det du da... litt dumt kanskje, siden vi eier jo ikke navnet... Har gjort det selv, og har enda ikke fått den jenta, så herlighet, da må jo noen andre få bruke det, i tilfelle jeg aldri får ho liksom :P

 

Tror at de med samme navn synes det er greit jeg, så lenge foreldrene ikke fokuserer negativt på det selvfølgelig ;) Min tremenning heter det samme som meg :) Bare gøy det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...