Gå til innhold

Hvor skal du føde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg skal føde på Ahus - for 3. gang, men første gang i nytt sykehus med tilbud om lystgass. Det blir vel fint, får vi tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde på Ahus. Fødet på Elverum for snart 6 år siden siden vi bodde i Hamar da. Hadde en flott opplevelse der. Har flyttet til Ullensaker nå og er så spent Ahus siden det er så stort i forhold.

 

men dere? Jeg har hørt noen historier om Ahus i det siste at de som har et ukomplisert svangerskap kommer på en avdeling hvor de ikke kan gi epudural osv, bare lystgass. noen av dere hørt om dette?

 

Det skremmer meg litt siden jeg fikk epudural sist og hadde god virkning av dette :) det vil jeg ha nå også :) MÅ ha :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på KK i Bergen.. men håper lillegutt vil ut i påsken når vi er hjemme i Stavanger ;) Er litt bekymret for alt det negative som florerer rundt på nettet om KK. Synes også det er ganske teit at far bare har besøkstid fra 17-19.. Det er jo viktig at far også er der fra starten av.. Nei, vi får satse på fødsel i Stavanger, og koselig stund på pasienthotellet etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, "min nr2 <3"

Jeg var på omvisning på ahus i går, og fikk masse bra informasjon. De har en A og en B-avdeling, det stemmer. På A-avdelingen kan man komme dersom både mor og barn er friske i utgangspunktet, og dersom man ønsker det. Kjempekoselige, lekre rom med eget bad, dusj, badekar og alt. Her kan man blant annet få lystgass. Det tilbyr de ikke lenger på Ullevål og Riksen. Det kan også være noe tettere oppfølging av jordmor på A, da dette er en "jordmorstyrt" avdeling.

På B har de også fine rom med badekar, ikke like hjemmekoselige som på A, men hit kommer man om man f.eks skal ha epidural, for det krever overvåkning. Eller om det er noe som helst ved mor eller barns helse som tilsier dette. Man kan godt starte på A hvis man vil, og flytte over på B i det øyeblikket man ønsker eller trenger dette. Det er bare noen meter unna, og det er ikke slik at har man valgt A så får man bli der:).

 

Uansett føler jeg det veldig trygt og godt å føde på et velfungerende storsykehus hvor jeg vet at den beste kompetansen i landet er innen rekkevidde på sekunder dersom man skulle få behov for dette. Er litt kjent i miljøet på flere sykehus, og ville nok valgt meg til ahus også om jeg ikke allerede hørte til der. Blir det f.eks behov for krisekeisersnitt kan de klare dette på under 4-5 minutter fra avgjørelsen tas. Dét er bra :)

 

Uansett vil jeg anbefale et besøk på sykehuset, tror det blir en positiv opplevelse. De har noen faste tider, og er det rolig på avdelingene kan du få omvisning utenom dette også. Flotte fasiliteter og fantastisk hyggelig personale :)

 

Når har du termin? Jeg venter jente den 9.april.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...