Gå til innhold

"Brenner øverst i magen"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene hatt veldig vondt øverst på høyre side i magen, rett under ribbeina på en måte.... det kjennes som det brenner inni der, akkuart som å ha et åpent sår. Litt vanskelig å forklare.... Jeg nevnte det til legen da jeg var der i sist uke, hun sa det var nok bare litt sårt siden babyen begynner å ta opp så stor plass i magen. Virket som om hun mente det var helt normalt. Er det noen andre som har opplevd dette? De siste nettene har jeg ikke klart å sove på den ene siden en gang. Skikkelig vondt å le å generelt bare å ligge stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er plaget med halsbrann kan det være relatert til det mye halsbrann kan gi litt sårhet i nederste del av spiserøret. Har hatt det når jeg ikke har vært gravid, men da kjentes det i hele området ikke bare på den ene siden.

 

Det kan også være bindevev som går ned fra ribbeina som blir strekt. Da kan det kanskje hjelpe med litt massasje på siden/bak ryggen som løsner ribbeina litt hvis det er noen låsninger mellom ribbeina. Jeg har fått det hos osteopat i dag, men det gjenstår å se om det hjelper. Det har nesten vært umulig å finne en god sovestilling i helga, men det beste var å ligge på venstre side med en pute som støttet opp magen litt. Ligge på høyre side var umulig. Slik var det på slutten hele forrige graviditet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det kan også være en brystmuskelbetennenlse. Det hadde jeg sist og har det nå også. Ikke særlig godt nei. Og sliter også med å sove. Legen sa at det ikke var så mye å gjøre med, sa jeg måtte bare prøve meg frem til behaglige stillinger. MEN det forsvant helt da magen sank! :D Håper det gjør det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...