Gå til innhold

endelig har hun kommet ( litt langt)


lisstupp

Anbefalte innlegg

Nå er jeg endelig 3 barnsmor. Hun kom noen timer etter at terminen var gått ut. KL 0345 den 27.10 var hun er endelig her. Det trendje fødselen min var toatalt forskjellig fra mine to første. Jeg syntes at de også var vonde da det sto på, men fødsel nr 3 ble 100x værre. Var ikke forberedt på det.

Var kun en jormor på vakt som skulle være med på to fødsler samtidig. Den andre fødende var førstegangs og ble prioritert. Noe jeg har full fortsåelse for. jeg supte lystgass som en helt og det hjalp noe, men da smertene ble uutholdelige, ba jeg på mine knær om hjelp.Jormor kom liten stund innom Fikk morfin iv 2 mg x2 en time før babyen kom. Jormor var fortsatt opptatt helt fram til babyen skulle ut. Jormor hadde akkurat vært inn å sjekket åpning, 9 cm sa hun trøstende til oss og nå blir det snart og gikk igjen. da hun var kommet ut døra, måtte jeg presse og jeg hører min mann rope i det fjerne "nå må dere komme nå skjer det noe her" og da var babyen i fostervannsekken på tur ut. Jormor kommer inn igjen og ber meg holde igjen. Hadde ikke mulighet til det jeg! Jormor tok da vannet og hun og barnepleieren hadde det veldig travelt. Jeg merket alt bare helt fjernt, var helt i min egen verden. Hadde mistet helt kontrollen på kroppen da de værste smertene satte inn. Men gleden etter en slik fødsel er en nydelig jente. En storebror på 3 år som er svært omsorgsfull for sin lillesøster og koser og koser med henne. Min elste datter på 8 er litt mer blasert, hun nøyer seg med å stryke henne på kinnet. nå koser vi oss hjemme og tenker lite på timene på føden. Håper ingen ble skremt av dette. ikke meningen det i alle fall, Hele min opplevelse skyldes bare underbemanning i det norske helsevesen!

 

Lykke til dere som ennå venter på okoberbabyen deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...