Gå til innhold

Lufter navneideen vår her også. Er Heidrun et bra navn på den lille?


☆☆☆

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt så usikker på navn til jenta vi venter (skulle det overraskende dukke opp gutt i stedet er navnet spikra). Vi falt begge to for Heidrun da vi gikk gjennom navneboka, men vi måtte begge to tygge litt på det før vi ble begeistra. Jeg foreslo det på spøk, syntes det var i samme gate som Gudrun, Reidun og andre navn jeg overhode ikke liker, men etter noen sekunder kom vi begge til at det var et knalltøft navn. Vi får blandede reaksjoner fra de vi har lufta ideen for, alt fra elsk til hat.

 

Så hva synes dere om Heidrun? Blir det for spesielt, eller er det et greit navn? Vi ønsker ikke å velge et navn som blir til belastning for barnet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veit ikke helt hva jeg syns om det egentlig. Dette er nok et navn som må tygges på en stund før man avgjør det med mindre det er elsk/hat ved første sekund- Ser egentlig for meg ei gammel dame, men denne damen har jo også vært baby en gang og båret dette navnet.

 

Men så lenge det er et navn dere kunne tenke dere å bruke så spiller det vel fint lite hva andre mener?? Jeg takler ikke hjemmesnekra navn eller navn som er så spesielle at det oser "vårt-barn-skal-ikke-hete-det-samme-som-NOEN" men utover det så har jeg faktisk ikke noen voldsomme meninger om foreldres navnevalg. VI velger det vi liker og tror kan passe barna våre.

 

Og siden jeg har tenkt litt mens jeg har skrevet dette så smaker faktisk ikke navnet så aller verst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker litt det samme, at det er en trend i tiden at ikke alle heter det samme. De andre barna kommer vel til å være så vant med spesielle navn at de ikke reagerer på et navn de kanskje ikke har hørt før.

 

Da jeg vokste opp var det en belastning med et sjeldent navn, men det er vel kanskje ikke slik lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltøfft. Mye bedre enn Emma, Sara og Thea som ser ut til å være favorittene her på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidrun vill jeg definitivt ikke valgt. Men det er meg. Omtrent ingen navn blir en belastning for barnet. Folk heter jo alt mulig rart og stygt for tiden, så tror det vil være minste problem. Navn er vanesak og har med assosiajsoner å gjøre. Dere kan jo gjøre noe bra ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Heidrun! Jeg kjenner en Heidrun, ei tvers gjennom solid og stødig dame, akkurat som navnet.

 

Ville gått for det! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det! Jeg kjenner forøvrig ei feiende flott Heidrun, så jeg har kun gode assosiasjoner til navnet.

 

Mye heller Heidrun enn et poppisnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok aldri kalt mitt eget barn for Heidrun, men det er kult at noen "tør".

Synes vel ikke at Heidrun er et spesielt fint navn, men om navnet bæres på en søt og fin jente, så blir jo navnet vakkert deretter ;-)

 

Kult om dere bruker navnet. Er rimelig lei av Sara, Linnea, Julie og Ingrid som "alle" heter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidunrende tenker jeg på når jeg leste det navnet. Men igjen, det er jo et navn nesten ingen har og jeg tror nok at om man blir vant til det så liker man det også - særlig om det passer til ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte da jeg leste det var heidundrende....

 

Men når jeg "smaker" litt på det synes jeg det er helt ok jeg. Ville nok ikke valgt det selv, men navnet er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...