Gå til innhold

Lufter navneideen vår her også. Er Heidrun et bra navn på den lille?


☆☆☆

Anbefalte innlegg

jeg syns ikke det er pent. men tror ikke det er navn hun vil bli mobbet for heller.

 

selv om det ikke er pent, syns jeg likevel det er myyyye finere en cassandra og fionella og sånne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 år senere...

Jeg er veldig fornøyd med navnet Heidrun. Sårer meg litt at så mange synes det er et forferdelig navn! Det er jo bare koselig å bli kalt noe unikt. BTW er jeg en jente på 18.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig navn. Har ei islandsk venninne som heter det, og synes navnet er nydelig. Frisk pust i lange rekker med alle Nora, Thilde, Cassandra osv. som er 5 av i hver klasse i dag.

Anonymkode: a6359...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nydelig navn. Har ei islandsk venninne som heter det, og synes navnet er nydelig. Frisk pust i lange rekker med alle Nora, Thilde, Cassandra osv. som er 5 av i hver klasse i dag.

Anonymkode: a6359...f9e

Her heter ingen Thilde og Cassandra.................................... 

Mer meline, emine, amina, amanda, emilie, eline.... ja, de jentenavnene som er klin like, vet du.

Anonymkode: 95516...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2011 den 14.10, Gjest sug lut skrev:

Sterkt og fint og tradisjonsrikt. Liker Reidun og Gudrun også.

Jøss. Jeg er enig med meg sjøl. Og tråden er hønngammal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte det navnet sterkt da jeg fikk jente for litt siden, men valgte et annet tradisjonsrikt navn. Vet du forresten at Heidrun var geita til Tor i norrøn mytologi?

Anonymkode: 2cd27...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2011 den 13.22, ☆☆☆ skrev:

Jeg er blitt så usikker på navn til jenta vi venter (skulle det overraskende dukke opp gutt i stedet er navnet spikra). Vi falt begge to for Heidrun da vi gikk gjennom navneboka, men vi måtte begge to tygge litt på det før vi ble begeistra. Jeg foreslo det på spøk, syntes det var i samme gate som Gudrun, Reidun og andre navn jeg overhode ikke liker, men etter noen sekunder kom vi begge til at det var et knalltøft navn. Vi får blandede reaksjoner fra de vi har lufta ideen for, alt fra elsk til hat. Så hva synes dere om Heidrun? Blir det for spesielt, eller er det et greit navn? Vi ønsker ikke å velge et navn som blir til belastning for barnet heller...

Ble det Heidrun?

Anonymkode: 48f6c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble det Heidrun?

Anonymkode: 48f6c...cdc

Nei, det vart Hestbjørg i staden 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Nei, det vart Hestbjørg i staden 😄

Her håper jeg autokorrektur har slått til? Eller tulla du?

Anonymkode: 48f6c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her håper jeg autokorrektur har slått til? Eller tulla du?

Anonymkode: 48f6c...cdc

Var ein spøk, eg vart tatt veldig på alvor då eg svarte ved eit høve at ungane heiter Hestbjørg og Balthazar. 

Heidrun er framleis ein favoritt, men vi endte opp med eit anna namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2011 den 13.57, Anonym bruker skrev:

Heidrun er en plattform i Nordsjøen og det er kun det jeg assosierer med. Ikke fint og hvertfall ikke søtt.

Alexander Kielland, Johan Sverdrup, med flere er også plattform navn. Jeg synes Heidrun er fint, norsk, norrønt navn. Og så er det slik: Plattformen Heidrun er oppkalt etter geita Heidrun fra norrøn mytologi (ikke motsatt). Jeg syntes navnet var tøft og liker navnet når jeg "smaker" på det. Til lykke med navnevalg. Tross alt er det dere som bestemmer. Man blir som regel vant til navn, uansett;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...