Gå til innhold

Gravid med bipolar lidelse.. (lager blogg)


kjærestenogmæ

Anbefalte innlegg

Hei, kanskje dette var en grei måte å lufte tanker, meninger og andre rare ting på..

 

Jeg er 29 år og gravid for første gang, gleder meg veldig! Bismaken er at jeg har bipolar lidelse og har hatt denne diagnosen siden jeg kom inn i voksen-psykiatrien som 118-åring. Det vil også si at jeg har gått på medisiner hele livet(!) Sluttet på alle medisiner for tre uker siden da jeg fant ut at jeg var gravid. Ringte til lege, psykiatrisk sykepleier og NAV med en gang. Det er ganske omfattende og skulle slutte på medisiner så brått. Men til alt hell har det gått sånn noenlunde greit. Er sliten om dagene og sover VELDIG dårlig om natten. Mangelen på søvn forsterker kvalmen. Men, er på jobb om dagene og veldig fornøyd med det:)

 

Humøret går opp og ned som bare det, men alt skal jeg klare bare jeg får sove litt. Uten søvn er jeg ingenting, da går kvalmen over i konstant spying. I går gråt jeg pga kvalmen, men er vanskelig å si om det er diagnosen som gjør meg ømfintlig eller alle de herlige hormonene som det lille livet sender ut.

 

Spennende skal det ihvertfall bli fremover. Og en blogg er vel kanskje en fin måte å være åpen om det som skjer med meg på :)

Og vet ingenting fra dag til dag hvordan de blir. Men alt er verdt det til slutt, det er jeg ihvertfall sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...