Gå til innhold

ORKER IKKE MER! vondt i lårene og ingen søvn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten to hele måneder igjen til termin og har ikke hatt en natt sammenhengende søvn på to uker, og søvnen blir mindre og mindre for hver natt! Det er som om det er på nippet til at jeg får skikkelig kramper og det stråler ned i begge lårene. På utsia vel å merke. Jeg holder på å klikke. Orker ikke å ikke sove i to måneder til! Noen som har det likt? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du syns det er tungt!!! Har selv hatt søvnproblemer nå siden juli/august mnd, og har vært skikkelig lei og til dels deprimert fordi det har vært så tungt over så lang tid å ikke få sove.. I tillegg en kropp som er prega av bekkenløsning, urolige bein, blodtrykksfall m.m, har ikke akkurat hverdagene vært så lette..

 

Mitt beste råd til deg, som faktisk har hjulpet meg, var å "bli venn med natta".. Ja, tru det eller ei!! Etter at jeg begynte å tenne stearinlys, se film, gjøre håndarbeid, lese, annet "forefallende" pusk-arbeid i heimen (som ikke krever tanke-energi), så har jeg begynt å trives med meg selv om natta. Kroppen begrenser en god del av hva jeg fysisk klarer å utføre, men jeg stresser ikke.. Søvnen tar jeg igjen på dagen når mann og barn er dratt avgårde. Må da nevne at jeg har vært sykemeldt nå en stund pga dette, er jo umulig å forutsi når og hvor mye jeg får sove ifht jobb. I snitt har jeg sovet 2-3 timer om natta, mens jeg i døgnet totalt ligger på kanskje timer..

 

Er du i jobb? Bør du vurdere å gjøre noen grep her??

 

Har du prøvd fysioterapi evnt annen behandling? Kanskje det kan hjelpe deg mot de smertene/krampene som du har? Selv fikk jeg anbefalt magnesium mot de urolige beina,noe som jeg trur har hjulpet litt. Legen min sier at det sannsynligvis går over etter svangerskapet, heldigvis. Krysser fingrene for det:)

 

Huff, det er ikke lett, det skal være sikkert og visst. Klem til deg:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er sånn det er å være gravid.

Har i alle mine svangerskap hatt skikkelig problemer med søvn....

Enig med nyrestein......bli venn med natta, er faktisk ikke så ille når du bestemmer deg for å gjøre den hyggelig......

 

 

Men vet det er tøft, lykke til :-) Til dere begge:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...