Gå til innhold

Da var eg blitt mamma! (fødselshistorie)


EndeligSkalDetSkje

Anbefalte innlegg

Søndag 25.09 fant lille krabaten min ut at han ikke ville vente lenger. Eg og samboeren min var på biltreff på Gardermoen den helgen. Så da fødselen startet søndagen, noen timer før vi var tenkt å kjøre tilbake igjen over fjellet til Bergen, måtte vi bare ta oss inn på Akershus universitetssykehus. Eg kjente at ikke alt var som det skulle allerede i 9-tiden om morgenen. Verket veldig nederst i magen og i korsryggen. Men eg tenkte ikke i det hele tatt at det kunne være fødselen. Eg ringte KK i 10-tiden og forklarte smertene, men de mente det sikkert var starten på en urinveisinfeksjon! :P Så eg holdt nå ut smertene helt til kl 15, da ringt vi Jessheim legevakt for å høre om eg kunne komme inn på kontroll. Vi ville bare nett sjekke hva dette var før vi kjørte over fjellet! Å det gjorde vi lurt i ! Ellers hadde vel pappaen måtte være jordmor på hemsedal! Legen på legevakten sendte oss videre til Akershus sykehus, men i tvil om at det var fødesel på gang. Men når vi kom frem der kl 17 hadde eg allerede 4 cm åpning. Så da var det rett inn på fødestua. Fra der gikk det ganske så fort! kl 18 -> 6 cm, kl 20 -> 8 cm og kl 21.30 -> 10 cm og bare å begynne å presse. Kl 22 var en herlig liten gutt på 2550 gram og 45 cm født! En vond, men helt fantastisk opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Takker så mye! Dere kan glede dere til det er deres tur :) Er en helt fantastisk følelse å være mamma :) Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Selv ville min lille prinsesse ut også så jeg ble mamma

16. oktober.

Utrolig koselig og noen superflinke storesøsken som koser og kysser på snuppa hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...