Gå til innhold

Hvordan ble dere tatt i mot på barsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg er nysgjerrig på for jeg synes jeg ble ganske dårlig behandlet da jeg fødte i Fredrikstad.

 

Da vannet gikk en søndags morgen ringte jeg sykehuset. Jeg hadde på forhånd blitt fortalt av legen min at jeg kunne få ambulanse siden jeg ikke hadde noen til å kjøre meg. Dette nektet dama på telefonen og sa "du har vel noen som kan kjøre deg vel? Alle har noen." Jeg fortsatte og sa at det hadde jeg ikke, og da mente hun at jeg skulle ringe taxi. Hadde jeg vært taxisjåfør hadde jeg ikke hatt så lyst til å ha en fødende dame der vannet hadde gått, i min taxi.

Heldigvis fikk jeg tak i noen som kunne kjøre meg, etter ganske lang tid.

 

Da jeg kom på sykehuset blir jeg møtt av samme dame som jeg snakket med på telefonen og hun sier "Ja, det var du som trodde at vannet var gått?"

 

Hvem faen er det som TROR vannet har gått da..?!

 

Etter dette blir jeg lagt inn på et rom med de stroppegreiene rundt magen. Her ligger jeg på den vonde benken i en time. Under denne tiden har mannen min prøvd å få tak i noen for å si at noen må hjelpe oss. Jeg kan ikke bare ligge her når jeg har kraftige og hyppige rier. En time går det før noen kommer inn for å sjekke ståa. Da var jeg fødeklar, 10 cm åpning. Som vi prøvde å forklare tidligere til disse damene. I rullestolen jeg satt i opp og ned fra 2. til 3. etg osv. kom pressriene. Jeg fikk heldigvis rom ganske rask etter det.

 

 

Er det slik man blir tatt i mot på div sykehus i landet vårt? Jeg følte meg så jævlig, redd og forvirret og blir da møtt med dette..

Finnes det et annet sted jeg kan føde? Jeg bor i indre Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...