Gå til innhold

Utredning etter dødfødsel


VLPB 1SA1MA1Engel

Anbefalte innlegg

Har skrevet dette på "vi mistet vårt barn på" BIM, men så få som svarer. Håper på svar her.

Vi mister vår datter for noen uker siden. Jeg oppdaget i uke 26 at det plutselig var lite liv og fikk hastetime hos min gynekolog. Min verste frykt ble konstantert og jeg måtte videre på sykehuset. Der ble jeg tatt vare på og fulgt under hele den vanskelige prosessen jeg måtte igjennom. Vi valgte fostervannsprøve og obduksjon. Dessverre tar det bortimot 6-8 uker før vi får svar. Tiden etter har vært forferdelig og alle planer og gleder har falt fullstendig i grus. Ekstra tungt er det å oppleve at både legen og gynekologen min avlyser og flytter mine timer fram i tid. Jeg hadde time i neste uke for svangerskapskontroll både hos min lege og gynekolog. Da jeg ringte for å bekreftet timene (er litt svimete for tiden) så ville fastlegen min flytte timen min 6 uker fram i tid for seksukerskontroll og gynekologen min vil at jeg skal begynne å ta blodprøver til ulike tider i syklusen i over to sykluser + ha spermprøve fra min mann, og etter det skal vi bestille ny time! Dvs om 2 mnd! Skjønner ikke hva han skal med hormonblodprøver og spermprøver. Vi blir jo gravide! Føler at de bare vil skyve meg fram i tid! Er jo nå jeg behøver hjelp og svar! Må jeg liksom fikse alt selv? Hadde jeg vært lege ville jeg ha tenkt at det nok var best å få den sørgende pasienten inn for oppfølging og eventuelt henvisning til psykolog ol?! Den eneste jeg har nå (forutenom venner og familie) er en jordmor som jeg ringte til tre dager etter fødselen for å avlyse en time til, som i motsatt til min lege og gynekolog, tok initativ til å fremskyve timen da hun hørte hvorfor jeg avlyste. Hun har gitt meg sitt direktenummer og jeg kan ta kontakt når jeg måtte føle det. Dessverre har hun ikke myndighet til å hjelpe meg med ting som utredning og henvisning videre! Vet at jeg burde ta grep og bestille time hos legen min og forlange svar og hjelp, men jeg er så sårbar for tiden og jeg orker ikke å mase meg til hjelp. Noen som har opplevd eller følt det lignende som meg? Noen som vet hvorfor jeg må ta hormonblodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...