Gå til innhold

Hva finne på i høstferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pappaen jobber, blir derfor bare snuppa og meg. Hun er 4 år. Jeg begynner å jobbe igjen om to uker, så har lyst til å finne på noe med henne den uken. Men hva?

 

Bor ved drammen. Har ikke så veldig mye penger, kan bruke maks 1500 kr hele uken (med mat).

Har heller ikke bil, så må ta buss/tog.

 

Tusen takk for svar, håper dere kan hjelpe meg å lage noen fine dager med jenta mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen venner/familie som har barn på samme alder? Da kan dere jo finne på noe sammen? Gå tur i skogen, pølse på termos, "finne det som er på lappen"-rebus med bilder av en kvist, en kongle, et blad osv, finne en lekeplass, krabbefiske eller lignende.. En 4-åring har gleder her og nå, men lagrer det ikke for lang tid framover, så det trenger ikke koste mye. God ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel mange turstier eller skogsområder i drammen?

Tror det blir spådd fint vær også, og da er det jo fint om man kan være ute og benytte nær området?

 

Har jeg dårlig råd en dag, så pleier jeg og lage niste og ta med barna ut i skogen eller utnytte nærmiljøet her vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag. :D

 

Det er under 10 grader her om natten, kan man sove i telt da? :) Og kan man sette opp telt hvor som helst, eller må man spørre om lov?

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal en tur i dyreparken, også skal vi en tur i svømmehallen, mulig det blir en tur på kino og McDonalds også ;)

 

Ellers blir det vel noen besøk til besteforeldre o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sove i telt i minus 20 og lavere uten problem, så 10 plussgrader går helt fint:-)

 

 

Har dere ikke en slik "gummi-park" i Drammen, masse lekeapparater/klatredingster utendørs? Leste nettopp om den, men er ikke kjent i Drammen så vet ikke hvor den ligger.

 

Barneskolen i Lier(Jensvoll) har også kjempefin lekeplass!

 

Kanskje dere kan ta en togtur inn til Oslo og ta en tur på Reptilparken, Naturhistorisk museum(kjempegøy!) og til åpen gård på Ekeberg.

 

http://www.rideskole.no/?id=3

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt går fint selv om det er ned mot 0 grader bare dere har liggeunderlag og OK soveposer. Er det kaldere bør dere ha godt utstyr. Vi har hat mange teltturer med våre små selv om det har vært noen kuldegrader om natta.

Du kan sette opp telt intil 3 dager hvor som helst i utmark når det ikke er til sjenanse for grunneier (ikke rett forran en hogstmaskin eller inntil hytteveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...