Gå til innhold

Mating av premature


Divine85

Anbefalte innlegg

Nokon som har noko erfaring med mating av premature? Eg og sambuaren min slit oss heilt ut både psykisk og fysisk på å prøve å få i ho så mykje som me har fått beskjed om at ho må få i seg.No tek ho litt pupp,og så pumpar eg meg slik at ho også får på flaske.Me matar 3.kvar time heile døgeret,og heile seansen med å varme opp mjølk og alt tek fort over ein time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er også mor til en prematur, sønnen min er 7 uker, han ble født i uke 35. Her er det ingen amming lenger, klarte å holde på i 3 uker, men en kombinasjon av at jeg ikke hadde nok melk og han ikke ville ta nok av meg, gjorde at jeg kastet inn håndkleet (var veldig leit, ville jo gjerne amme, men sånn ble det bare ikke, men har i hvertfall prøvd).

Men det vil jo si at det bare går i flaske her, og det som har gjort hverdagen vår MYE enklere er innkjøp av flaskevarmer fra AVENT (den enkleste varianten som vi har og som de bruker på Nyfødtintensiv på sykehuset der jeg fødte) koster 395,- på Elkjøp. Den varmer melken på ca.5 minutter (da er melken fra kjøleskapet). I tillegg har vi kjøpt flaskesterilisator (damp) som er beregnet for mikrobølgeovn (tror jeg betalte ca.300 for den på Obs!). Dette har som sagt gjort hverdagen vår mye enklere, så jeg anbefaler disse kjøpene på det sterkeste :) Håper dette var til noe hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Min gutt ble også født i uke 35,men vi fikk ikke beskjed om hvor mye han skulle få i seg hver dag. Vi var å veide hver 2. Dag for å se at han la på seg som han skulle og det gjorde han. Han spiste også hver 3. Time.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...