Gå til innhold

Erfaringer med babyer og kolikk.(langt innlegg)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjerne dele mine erfaringer på dette forumet, slik at jeg kanskje kan hjelpe noen som har samme problemet.

 

Kolikk er en samle betegnelse for flere ulike typer smerte hos baby.

 

- luftansamlinger som forårsaker magesmerter. Tregavføring som forårsaker magesmerter(tradisjonelle kolikk plager)

- Spenninger i rygg/ bekken/nakke som forårsker smerter event hindrer pasasje av luft og avføring.

- Smerter i hodet som skyldes sammenvoksning av myke deler i kraniet.

 

Etter min erfaring er det vanskelig å få gode medisinske råd og oppfølging av helsestasjon/helsetjeneste når barnet har kolikk. Man må selv prøve ut råd og finne det som er best for en selv.

 

Råd ved kollikk:

 

- Tenke grundig over mateteknikk.

- La barnet rape etter hvert måltid.

- Noen hevder at det er forskjell på tåteflasker, kan være verdt og bytte.

- Tenke på hva man spiser dersom man ammer.Koffein, kål, melk og melke prod. lager gassansamlinger i magen til en baby.

- Dersom man bruker morsmelk erstattning bytte til et annet merke. Hjelper ikke dette bytt til en melkeerstattning som er fri for melkeprotein.Barn kan ha for lite enzymer i tarmene til og fordøye melkeprotein.

- Gi malt.

- Gi sukkervann

-Minifom kan også være verdt og prøve.

-Gjør gymnastiske øvelser med babyen(tilpasset baby), dette hjelper på luftansamlinger, smerter i nakke, rygg, bekken osv.

- Kontakt kiropraktor.

-Akupunktur kan også være til hjelp.

-Det hevdes at det ikke finnes medisin mot kolikk, men helsestsjon/fastlege kan bestille et middel mot luftansamlinger i magen. Dette produseres kun i Tyskland og er bestillingspris på. Er forholdsvis dyrt. Kan være verdt og prøve dersom ingenting annet hjelper.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg vil gjerne dele mine erfaringer på dette forumet, slik at jeg kanskje kan hjelpe noen som har samme problemet.Kolikk er en samle betegnelse for flere ulike typer smerte hos baby.- luftansamlinger som forårsaker magesmerter. Tregavføring som forårsaker magesmerter(tradisjonelle kolikk plager)- Spenninger i rygg/ bekken/nakke som forårsker smerter event hindrer pasasje av luft og avføring. - Smerter i hodet som skyldes sammenvoksning av myke deler i kraniet.Etter min erfaring er det vanskelig å få gode medisinske råd og oppfølging av helsestasjon/helsetjeneste når barnet har kolikk. Man må selv prøve ut råd og finne det som er best for en selv.Råd ved kollikk:- Tenke grundig over mateteknikk.- La barnet rape etter hvert måltid.- Noen hevder at det er forskjell på tåteflasker, kan være verdt og bytte. - Tenke på hva man spiser dersom man ammer.Koffein, kål, melk og melke prod. lager gassansamlinger i magen til en baby.- Dersom man bruker morsmelk erstattning bytte til et annet merke. Hjelper ikke dette bytt til en melkeerstattning som er fri for melkeprotein.Barn kan ha for lite enzymer i tarmene til og fordøye melkeprotein.- Gi malt.- Gi sukkervann-Minifom kan også være verdt og prøve.-Gjør gymnastiske øvelser med babyen(tilpasset baby), dette hjelper på luftansamlinger, smerter i nakke, rygg, bekken osv.- Kontakt kiropraktor. -Akupunktur kan også være til hjelp.-Det hevdes at det ikke finnes medisin mot kolikk, men helsestsjon/fastlege kan bestille et middel mot luftansamlinger i magen. Dette produseres kun i Tyskland og er bestillingspris på. Er forholdsvis dyrt. Kan være verdt og prøve dersom ingenting annet hjelper.-

 

Hva er navnet på middlet? Vi hadde kolikk på datteren vår i SYV måneder (2008-2009) og det er første gangen jeg hører at det skal finnes et middel utenom minifom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...