Gå til innhold

Odenwalder eller Voksi urban? Noen med erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nå en voksi urban som hun har brukt siden fødsel og har vært fornøyd med den. Eneste minus er at du ikke kan stramme inn rundt hodet og at den derfor er ganske åpen i halsen.

 

Hun blir ett år nå i høst/vinter, og jeg lurer derfor på om jeg må ta på den ekstra delen, slik at posen blir lengre. Noen som vet hvor mange cm med luft en må ha i bunnen av posen for at den skal være varm nok? Føler den blir så lang i city cross vogna med den ekstra delen på. Er litt "hard" og klumpete slik at den er vanskelig å brette inn også.

 

Har hørt så mye bra om odenwalder posen, så vurderer å bytte til den. Er så greit å kunne stramme inn rundt hodet.

Noen som har brukt den i city cross vogn? Lurer også på om den blir for kort neste vinter igjen, når jenta da vil være litt over to år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har odenwalder posen og har den i city cross. Bra på alle vis, men dårlig glidelås. Den har røket to ganger og det er visst et vanlig problem med denne dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Om du trer voksi urban posen god nedover ryggen på vognen blir den ikke så ille lang i fot enden. Men synes i utgangspunktet det burde finnes en mellom del mellom den korte og den lange, da den lange er veeeldig lang. Men det gikk nå i alle fall tålig greit i vår brio kombi sist vinter om man som sagt tredde posen godt over ryggen om du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde voksi urban i et år ca... bytta den TRE ganger til ny pga glidelåsen ble ødelagt.. Og som du selv sier - den lage delen på posen er JÆVLIG lang liksom... Finnes jo ikke noen mellomting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er superfornøyd med voksi urban. Glidelåsen røyk en gang, ringte da til voksi Norge, og de sa at de hadde hatt et problem med voksiposene som ble produsert tidlig i 2009, tror jeg det var. De sendte meg ny i posten:)

 

Voksi sier selv at man kan bruke posen til ca 6 år, passer nok i lengden, men ikke i bredden, tror jeg. Jeg tror den passer til barnet er ca 4 år.

 

Jeg forresten det er minimum 10-15 cm man må ha mellom føttene og bunen av posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Odenwalder og bruker denne i barnehagen i en City cross. Han sover ute året rundt i denne og holder varmen. Fin å snurpe sammen ved hodet når det er ekstra kaldt.

 

Men en innvending er at posen har glidelåsen midt på fronten,(isteden for to glidelåser på sidene), jeg tenker at det kan skape et slags brudd i isolasjonen og at det kan føles kaldt langs glidelåsen. Men gutten min er bare halvannet år så jeg kan ikke akkurat spørre ham om han synes det er et problem :)

 

Er ikke så veldig glad i det "fjeset" på posen heller, men det er nå så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...