Gå til innhold

Den ene skriker og den andre ammes, hva gjør dere?


amm3

Anbefalte innlegg

Gutta er en uke nå, og kom ut for problemet- den ene ammes og den andre skriker, hva gjør jeg?(sulten,ikke ligge alene) Lar jeg den andre bare skrike, eller skal jeg gjøre? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var det for meg hver gang jeg ammet, man blir jo litt stresset av å høre en ligge å gråte, mens man egentlig skal kose seg med en rolig ammestund :)

Mine kunne ikke dobbeltammes..kan dine? Hvis du får til det, er det jo helt klart det beste..å samkjøre dem ift spising.

 

Etterhvert pumpet jeg og ga på flaske til en, mens jeg ammet den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å amme begge samtidig er jo det det eneste som funker garantert. Ellers er det vel kanskje å begynne å amme den ene når du vet at de snart blir sultne men de ikke har begynt å vise tegn til det enda. Ellers må du nesten bare lukke øra.. amming av to stykker har sine utfordringer dessverre :S Du kan jo etterhvert prøve å sette den du ikke ammer i en vippestol foran tv'n, det er en grunn til at tv'n kalles for verdens beste barnevakt. Jeg er i utgangspunktet langt i fra å synes det er ok å la barn sitte passive foran tven, men har man tvillinger så gjør man det man må for å "overleve" og om det betyr å la de se tv i de ti minuttene det tar å amme den ene så er det kanskje prisen verdt å betale for å klare stresset med å amme i det hele tatt når man har to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, har funnet ut jeg må ta opp begge når jeg skal amme. Dobbelt amming funker av og til, når jeg ikke er alene. Merker det går mye tid til amming og flaske (har ikke nok til to og må ha en flaske runde etterpå). Kunne jo pumpa meg,men ser det litt ann for å se om det tar seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Ett litt sent svar fra meg, men det jeg gjorde var å ta opp den ene og gi bittelitt melk. La han så tilbake og tok opp han andre og fullførte ammingen med ham i ro og fred. Så tilbake til han første som lå å trodde han var mett.. hehe

Litt slemt, men det funket for oss..

 

Kan jo evt gi kl om dere bruker det til den som venter. Og bytte på neste gang det er mat..

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Mitt beste råd til å få til dobbeltammingen alene er ammeputen fra my brest friend, du får kjøpt den fra www.amazon.com og den er verdt hver krone!

 

Jeg ser at denne tråden er gammel, men det kan jo komme nye lesere til gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg brukte vippestol på den som ikke fikk mat. så satt jeg det barnet foran meg og vippet på stolen med bene, pratet litt med begge barna.

 

Jeg jobbet meg også fort inn i en rutine.

barna fikk mat hver 3 time.

Tv 1 fikk mat

kl. 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, 22.00, legging for natta

Tv 2 fikk da mat 30 min etter.

kl 7.30, 10.30 osv...

Etterhvert ble dette så forutsigbart for barna at de ble vant med det.

 

Natt aminga tok jeg som det falt seg.

Barna mine sluttet med nattaming da de var 2 mnd.

Ga dem smokk når de våknet første gang, også fikk de pupp hvis de da våknet en gang til.

Etterhvert så sov de bare gjennom natten.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...