Gå til innhold

Andre erfaringer med cerazette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå holder jeg på med mitt 5 brett med carazette...Har vært skikkelig uregelmessig ifht blødninger/spotting de 3 første brettene, men nå har jeg ikke hatt mensen siden det tredje brettet og er i gang med det femte nå... Kanskje mensen har blitt borte? Føler meg ikke gravid iallefall...

Noen andre som har opplevd dette eller vet at det er vanlig for enkelte..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldiggris :-) Jeg startet på Cerazette, begynte å blø et par dager etterpå og blødde konstant i 14 uker. Aldri mer! Har nå fått satt inn hormonspiralen Mirena, to dager etter innsetting begynte jeg å blø og har nå blødd i ca 2 uker. Gir snart opp jeg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Blødde nesten hele tiden med Cerazette,pluss at jeg fikk stort sett alle de andre bivirkningene også.. Inkludert at jeg gikk opp 8kg på 4mnd!! Skal aldri mer bruke de eller noe som likner!!

Nå bruker jeg Loette og er kjempefornøyd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

har brukt cerazette en gang. blødde hver dag i 6 mnd før jeg kutta ut, så aldri mer prevensjon med hormoner for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Nå er jo dette en gammel tråd, men for de som likevel leser gamle tråder så er det kanskje nyttig å vite dette:

Cerazette er en østrogenfri p-pille, og østrogen er blødningsregulerende. Dvs at man har bedre blødningskontroll med prevensjon som inneholder østrogen. Dette gjelder p-piller, plaster og ring. På alle disse er det en Hormonfri uke hver 4. uke, hvor man normalt sett får en blødning. Blødningen skyldes bortfall av hormonene, og kalles derfor bortfallblødning. Tilsvarende, hvis man gjemmer å ta en eller flere p-piller så kan noen få en liten blødning, dette kalles gjennombruddsblødning, men skyldes også bortfall av hormoner.

Cerazette har videre ganske lavt hormoninnhold (men nok til å beskytte mot graviditet), og uten østrogen fører dette til at man lett kan få gjennombruddsblødning av denne. Noen blør litt hver dag, andre ofte, andre igjen sjeldent eller aldri. Det er veldig individuelt.

Dersom blødningskontroll er viktig bør man heller bruke p-piller, ring eller plaster. Mange som har hyppige blødninger med Cerazette får også det av hormonspiral eller p-stav da mengden hormon disse avgir i døgnet er ganske likt mengden i hver tablett Cerazette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...