Gå til innhold

Er dere her?


Mamma1978

Anbefalte innlegg

Forumet vårt er jo blitt helt stille og det er jo ganske dumt... Hadde vært fint å diskutere med dere som har barn på samme alder. Blir jo litt spørsmål av og til om hva som er "normalt" ift alder og sånn, hva skal de kunne og hvor mye spiser og sover de og hvor store der er osv.

 

Gi en lyd hvis dere er klar for prat igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er her og klar for prat :)

Veldig dumt at det er blitt så stille her, ja...Dette er mitt første barn, så lurer jo på hundre ting, hehe :)

Var på fem mnd kontroll med tuppa mi i går. Ble litt lei seg av sprøyte, men var nesten verre for mor, hehe :)

 

Håpet flere hiver seg med på praten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var noen her!! :)

 

VI var på 5 mnd kontroll i går og det var nok jeg også som syntes at sprøyten var verst. I dag ligger frøkna på sofaen med feber stakkars. Litt usikker på om det er vaksinen eller tannen som er på vei ut... Heldigvis er den ikke så høy!

 

Var jenta di stor?

 

Min er da blitt 68 cm og 8400 gram. STOR med andre ord :) Høyden til en på 7 mnd og vekten til en på 8 mnd. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars... Håper hun er feberfri nå :)

Jenta mi er også stor :) 8660 g og hele 70 cm lang!

 

Her har det dukket opp to tenner nede :) Heldigvis gikk det ganske greit, litt sutrete, men ikke feber.

 

Har dere begynt med grøt eller?

Hvordan er det med nattesøvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er feberfri i dag, men fremdeles litt grinete og sover lite.

 

Når er jenten din født? Min er 25. mars så er litt over 5 mnd nå. De er jo ganske make i størrelse de da. Jeg måtte ut på butikken for å kjøpe klær i str 74, noen i 68 er jo allerede for smått. Helt utrolig hvor fort de vokser!!

 

Hun har spist grøt i ca 1 mnd. Hun får bare mme og har stort sett fått de hele veien derfor begynte vi med grøt når hun var 4 mnd. Nå spiser hun to fulle porsjoner om dagen og har tre melkemåltid.

 

Nattesøvnen går veldig bra (bortsett fra akkurat disse dagene). Hun sover hele natten og ca 12 timer.

 

Hva med dere?

Snur hun seg fra rygg til mage og liker å ligge sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi ble født 18. Men jeg gikk 12 laaaaange dager over tiden, hehe. 4200 g og 53 cm var hun da, så hun har vært ganske stor hele tiden :)

 

Vi er også oppe i to posjoner grøt nå, en om morgen og en om kveld. Ellers ammer jeg. Gir henne også fruktmos eller forskjellig frukt i fruktnettet. Hun liker det veldig godt :)

 

Så bra at det går greit med nattesøvn hos dere :) Her varierer det litt, men i det siste har hun sovet ca 10-11 timer avbrutt med en amming. Så håper det forsetter :)

 

Hvor mye sover jenta di på dagtid?

 

Hun snur seg ja og elsker og ligge på magen, hehe! Skyver seg bakover og til sidene med hendene, men ikke forover. Blir litt sint når hun ikke kommer frem til lekene som ligger foran seg, hehe.

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er ny her inne, har lest en del innlegg men skalbli mer aktiv selv. Jeg er svensk men bor i Norge siden ca 8 år tilbake. Har en liten jente som er født 20.3

Synes det er litt vanskelig dette med mat. Veldig enkelt så lenge man bare ammet når hun var sulten. Vi har lagt merke til at hun trenger litt mer mat, spesielt på kvelden for å sove bedre om natta. Har gitt små porsjoner med grøt og øker nå litt for at hun skal få i seg mer. Pappaen har en del mat allergi så vil være meget forsiktig med introduseringen.

Har dere begynt med annet en MM/MME?

Hvor mye?

 

Hvor mye sover deres små om dagen?

 

Gleder meg til å høre andres erfaringer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du også er med karro_81!! :)

 

Som du ser over her så har jenten min begynt med grøtmåltid i tillegg til mme. Hun får to måltider med grøt om dagen, 3 med mme og litt fruktpurè.

 

Om natten sover hun hele natten fra ca kl 08. Våkner mellom seks og halv åtte ca, får mat, og sover da gjerne videre en stund til. Veldig deilig for mor!! :)

På dagen varierer det veldig. Går vi lange turer sover hun mye, er vi på besøk eller bare hjemme sover hun mindre. Ligger på ca 3 lurer om dagen.

 

Hun har nå fått to tenner og humøret steg betraktelig da de var ute!!

 

Nå snur hun seg fra mage til rygg og rygg til mage, men ingen åling enda. Håper det kommer snart. Hun trenger litt aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med tenner!

Ser ut som om det klør mye i munnen, men ingen som kommet frem enda..

 

Vi gir henne to små porsjoner med grøt og prøver å introdusere annet litt forsiktig. I dag skulle hun få smake på potet med litt smør å MM. Det falt ikke helt i smak med en gang men vi prøver videre=)

 

Vi legger henne i 8 tiden, men hun sover ofte urolig frem til 23. Tidligere har hun fått sovnet ved puppen men vi prøver nå og bare legge henne i sengen slik at hun lærer å sovne på egen hand å det er ikke så popis. Våkner som regel ved syv for at få mat, så varierer det, noen ganger sover hun videre og noen ganger ligger hun våken å prater=) men jeg kan halvsove litt så lenge hun har bamsen sin å snakke til=)

 

Hun snur seg også begge veier men har ikke heller begynt å krabbe. Gleder meg til hun gjør det, men samtidig så merker jeg allerede at man må begynne å passe på ting som hun ikke får lov å ha. =)

 

Går dere i babysvømming?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne med babysvømming neste uke, og gleder meg til det!! Har aldri vært på noe sånt før så blir spennende! Går dere? Har dere noen tips som er grei å ta med på veien?

 

Ellers er det mange utgifter å tenke på for tiden.... Vognpose, ny bilstol (hennes er allerede nesten for lite), vinterdress, dress til å ha på når man sover i vognen og masse ullklær.. Huff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming er kjempe gøy!

Nesten alltid.. Vi har vært to gange rå første gangen var hun så glad å tøff, ikke noe som helst problem. Andre gangen var det bare hylskriking.. Trur det kom litt brått på, hun sovnet i bilen på vei dit, fort inn og ut i bassenget.. Er ju ganske mye høye lyder ute ved bassenget så jeg trur det ble litt mye for henne. I morgen skal vi dit igjen, håper det går bedre då=)

 

Tips er å ha med et pled slik at du kan legge babyen din på gulvet i garderoben. Har med både håndkle med hette og et til, blir veldig vått=)

Ikke enkelt å dusje etterpå med babyen. Jeg dusjer henne mest, så meg selv når vi er hjemme=)

 

Helt enig er dyrt med alt som skal kjøpes hele tiden.. Må kjøpe meg en ny vogn fordi jeg får så vondt i håndleddene av den jeg har.

 

Kikket litt på den type fleece dressen fra polarn o pyret til å ha i vogna, da kan hun sitte i bæresele med den med. Sen får vi finne en ordentlig vinterdress senere. Å ullklær ja..Finns så mkt fint på Nøstebarn som jeg har lyst på=) men koster...Skjønner nå når de sier at et barn koster ca 40 000 kr første året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Hei vi er her også. prøvde å starte en tråd med hva de små spiser nå, men uten særlig hell.

 

Men godt å lese det er litt liv iallefal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...