Gå til innhold

Farmor gjør foskjell på barnebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor gjør forskjell på sine barnebarn. Hun er mor til min mann. Han har en yngre bror. både vi og hans bror har tre gutter. Moren deres kjøper flere og dyrere gaver til brorens tre gutter. Jeg har påpekt det til min mann, han blir bare sur på meg når jeg nevner det. Nå er det så enkelt å se det, for vi og broren fikk barn med bare to mnd mellom. Farmoren har allerede kjøpt ullbody og strømpebukse, cardigan og flere leker til min tantegutt, men ikke til vår gutt. Hun har kjøpt fødselsgave til han også, men påpekte da at den andre gutten også hadde fått det samme. Er dette greit? Er det vanlig? Min svoger har bedre økonomi en vi, så det kan ikke være grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har to valg her:

1) Fortsette å irritere deg over noe som er uviktig.

2) Aksptere at det er slik og nyt livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Hva slags svar er det du får???

 

Selvfølgelig skal du si ifra om dette. Det er fryktelig dårlig gjort av farmoren syns jeg og ja, de kan ha favoritter, men det skal da ikke vises så det blir synlig for barna....

 

Enten får mannen din ta det opp med henne eller så får du manne deg opp selv. Synes ikke man skal gjøre forskjell. Greit at ikke alle skal ha det samme, men man kan ikke kjøpe masse til en og ingenting til en annen... det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Helt enig m knøttefrøken her! Sånn skal d ikke være! På sikt kan barna dine snappe opp dette og føle at farmor favoriserer! Jeg synes absolutt mannen din burde ta d opp m henne, d ville mannen min gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

enig med de to over! dette er ikke greit, men samtidig er det ikke så mye å gjøre noe med. At man har en favoritt eller favoritter er hennes valg, men dere kan jo påpeke dette for henne, og at hvis det ikke kan være likt for barna sin del, så kan hun iallefall skjule det litt bedre.. for både dere og barna blir lei dere..

 

Er i ligninde situasjon, og vi har kuttet ned kontakten mye pga dette for å skåne barna;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...