Gå til innhold

P-ring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

du kan ikke bruke p-ring når du ammer. selv har jeg brukt p-ring i flere år og for meg har det fungert helt supert! den er veldig enkelt å bruke :) p-ringen er en myk ring som avgir hormoner kontinuerlig. for å sette den på plass er det bare å klemme den sammen og sette den inni skjeden. det kommer på det samme hvor du plasserer den, så du kan ikke gjøre det feil! den skal sitte i 3 uker, da drar du den enkelt ut og har en ringfri uke. denne uka får du en blødning. etter en uke settes en ny ring inn. det følger med klistremerker for å feste i kalenderen din sånn at du har full kontroll over når du skal ta ut/sette inn. de fleste kan ha sex mens ringen sitter i, men om du eller partneren kjenner den kan ringen tas ut et par timer uten at det gjør noe -bare husk å sett den inn igjen etterpå! det er også kjempeenkelt å endre syklus med ringen, dette står godt forklart i pakningsvedlegget. kjempepraktisk om man skal på ferie e.l. det er heller ingen krise om man glemmer å ta ut ringen til rett tid, den har hormoner nok til å utsette uttaket en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den settes vel inn omtrentlig som en tampong på en måte,lurt å få den så langt inn man klarer.. Ellers er det som 14:57 skriver veldig enkelt å styre litt selv med mens,omtrent som men pillen..

Når det er sagt vil jeg dele min egen erfaring.. Jeg plagdes en del med at den skled ned og ble liksom liggende i åpningen,innimellom kjente jeg at den var der oppe også,litt ubehagelig.. Måtte ta den ut ved sex,innimellom hadde jeg heller ikke noe valg da den gjerne ble med penis ut.. :P

Det som plaget meg mest derimot var at jeg ble utrolig hormonell,sur,grinete og temperamentsfull av den!!

Men for de som tåler den bedre er den absolutt et bra alternativ,ihvertfall om man er av typen som fort glemmer pillen et par dager.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...